Kawasaki Ninja 900 rookt uit rechterpijp

robbes

MF'er
31 mrt 2008
140
0
Zwolle
Tjoo..

een vriend van me heeft een Kawasaki Ninja 900... nu begint er rook te komen uit een van de knalpijpen. Een 'zuiger'probleem? Zuigerveren ofzo... Nu zitten we ff op het internet te zoeken wat het zou kunnen zijn en hoe we het eventueel kunnen verhelpen... of dat we naar een dealer moeten...

We hebben nog geen veranderende rijeigenschappen kunnen ontdekken...

- iemand - aan de hand van deze summiere omschrijving - een tip in wat het zou kunnen zijn en wat dit dan eventueel zou kosten om het te repareren?


thnxzzz alvast!
 
Een cilinder verbrand dan motorolie. Kan zijn dat de zuigerveren, de klepseals of de klepgeleiders verlseten zijn. Of een vd drie of een aantal, of alle drie...
Wat het zou kunnen kosten, geen idee. Ligt eraan wat er allemaal versleten is.
Klepseal kost niet veel, zuigerveren 50€?, klepgeleider vervangen is een duur geintje.

Komt er constant blauwe rook uit die uitlaat, of maar eventjes?
 
Laatst bewerkt:
Dan denk ik, dat je het bij de zuigerveren moet zoeken en dan komt er ook een nieuwe koppakking bij (een aantal tientjes) en afdichtrubbertjes voor de oliekanalen. Dat laatse weet ik niet zeker, ik weet niet hoe dat bij de Kawa zit.
 
Er komt natuurlijk een nieuwe voetpakking bij.
Als je toch de boel los hebt, kontroleer dan gelijk alles: de klepspeling, hoe de kleppen, klepzitting, zuigers, cilinderboringen en nokken er uit zien.
 
De cilinderkopbouten moeten bij montage op een bepaalde volgorde en op een bepaald moment aangedraaid worden. Na een aantal km moeten de bouten weer nagetrokken worden.
Het is goed zelf te doen, je hebt echter wel het juiste gereedschap, geduld, bepaald inzicht en preciesie nodig. De vlakken waar de oude pakking gezeten heeft moet ook gereinigd worden,
dit kan lastig zijn.
 
Dremel is geen goed gereedschap om je cilinderblok mee op te schonen. Gewoon pakking wegsteken met een pakkingkrabber en achteraan met Scotch Brite op de slijptol.

Gereedschap is het halve werk, maar uiteraard moet het wel bediend worden door iemand die weet wat ie doet............

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan