Kawasaki Ninja H2

abBuzzer

Die hard MF'er
4 okt 2009
508
0
Den Haag
hallo allemaal,

ik weet niet of iedereen op de hoogte is van waar kawa mee bezig is de laatste tijd.
Ze hebben namelijk een nieuwe supercharged sport motor gebouwd. ik zelf ben een grote liefhebber van het merk. ik heb dan ook een aantal in mijn bezit.

Ik wou een topic starten waar de mede kawa liefhebbers en evt geinteresseerden in het ninja h2 mee konden praten/speculeren over wat het eigenlijk gaat worden.

Kawasaki heeft in de loop van de afgelopen twee weken aantal "teaser" videos uitgebracht.

teaser 1:


teaser 2:


teaser 3:


teaser 4:


teaser 5:


Ook kwam ik tijdens googelen, het volgende tegen.

http://www.motorpresse-la-boutique.fr/produit/88047/moto-journal-no-2112-du-11-09-2014

Engelse versie, leest wat makkelijker.

Is this what the Ninja H2 will look like?

moto journal heeft een foto op de cover van hun september editie, als je de silhouet ziet van teaser video 4, dan komt de foto die moto journal heeft aardig in de buurt.

Volgens de Franse blad zal het gaan om een "1000cc superchargerd superbike" 16 september komt de volgende teaser.

Ik persoonlijk ben van plan om 30 september naar intermot te gaan (nooit geweest) om deze in het echt te zien. ben wel benieuwd waar deze motor in kawa lineup staat. betekent dit het einde van de zx10r of is dit een model om te showen dat team green de snelste productie motor heeft gebouwd.

We blijven nog speculeren, maar als het om een 600cc of een 750cc supercharger gaat zal ik alvast beginnen met sparen.

Laat maar horen wat jullie er van vinden

new-ninja.jpg
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt mij een eeg mooie motor te worden aan het silhouet te zien. Als dit een echt circuit gerichte bike wordt met 200 pk of meer en hij stuurt goed staat mijn spaarpotje al gereed. Gewoon omdat het kan.
Ben in ieder geval heel erg benieuwd. Wat dat betreft ben ik toch meer marketing gevoelig als dat ik had gehoopt. :9~
 
Silhouet ziet er op zich mooi uit maar die covers waarop ze blijkbaar een impressie maken vind ik persoonlijk niet zo...
De wielbasis staat voor mijn idee te ver uit elkaar, ik vind van kawasaki juist mooi dat ze een korte wielbasis hebben...marr ben benieuwd wat het eind product wordt :Y
 
Ben ook heel benieuwd. Maar zal geen motor voor mij worden. Té sportief...
Misschien dat ze nog wat anders leuks met dat blokkie doen :P
 
Silhouet ziet er op zich mooi uit maar die covers waarop ze blijkbaar een impressie maken vind ik persoonlijk niet zo...
De wielbasis staat voor mijn idee te ver uit elkaar, ik vind van kawasaki juist mooi dat ze een korte wielbasis hebben...marr ben benieuwd wat het eind product wordt :Y

dit is ook een beetje wat ik denk, alleen als het een 1000cc met supercharger word, dan wordt rijden met zo een korte wielbasis te moeilijk denk ik, dit zouden ze evt met elektronica kunnen oplossen, maar eerlijk gezegd weet ik niet of ik die cover van franse blad moet geloven of niet, want Kawasaki doet sinds lange tijd voor het eerst moeite voor een goede marketing, ik denk niet dat ze dit verpesten door foto's vrij te geven, maar het kan zijn dat deze gelekt zijn natuurlijk
 
Ben ook heel benieuwd. Maar zal geen motor voor mij worden. Té sportief...
Misschien dat ze nog wat anders leuks met dat blokkie doen :P

Als het een 1000 word, dan word het 200+ pk's denk ik, vandaar dat ik liever een 636 of (ik hoop) een 750 met supercharger zou willen. stel je is eens voor een 636 met evenveel pk's als een zx10r
 
Ik hoop/verwacht ook een 750. Net als de oude H2 die ik in een ver, ver verleden ook heb gehad :)
 
dat geluid/acceleratie op het eind, ik denk dat het om een 1000 gaat, als dat standard uitlaat is wow
 
Ja, dat denk ik dus ook. diep van binnen hoop ik nog steeds op een 750 maar, dit klonk echt als een 1000, ik hoop dat ik verkeerd zit.
 
Kawasaki's zijn uiterlijk altijd eigenzinnig geweest, ik durf te wedden dat deze ook zo een ding word.
 
Gedachtegang....... een supercharger op een standaard motor te duur om te construeren voor een 'normale' prijs?
 
Gedachtegang....... een supercharger op een standaard motor te duur om te construeren voor een 'normale' prijs?

Dat zal wel meevallen in massaproductie. Ik ben wel heel erg benieuwd. I.v.m. mijn pre-midlife crisis wil ik brute kracht (meer als de buurman). :+
Supercharger is lekker anders. Gaat mij er vooral om hoe het stuurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan