Kawasaki Ninja H2

Punt is denk ik dat de onderdelen in verhouding erg duur zijn omdat Kawa, naar het schijnt, de motor onder de prijs verkoopt?
Voor de verzekering is het een eenvoudig rekensommetje: als herstel duurder is dan schade uitbetalen + wrak verkopen dan is ie total loss...
 
Wat brengt het wrak +/- op eigenlijk?

Wel goed balen zeg! Maatgoed, beter motor stuk dan jezelf stuk moet je maar denken.

Heb een tijdje terug met een H2 gereden, vond hem persoonlijk juist bijzonder (te) makkelijk rijden eigenlijk. Ja soms zit een ongeluk in een klein hoekje helaas.
 
Reparatie was 18.000. Wrak leverde 11.500 op. Dagwaarde was 23.000.
You do the math :P
 
Donders jammer van je H2! Ben laatst wezen kijken, maar weet jij toevallig of ie nog rijdbaar is? Verkoper had het over n beetje plastic schade, maar zijn wielen, schijven, vork en vooral frame, nog recht? Ben heel benieuwd naar je reactie! groeten sjakie 123
 
De schade was erg genoeg voor de verzekering om een reparatie niet aan te durven. De voorkant heeft een aardige klap gekregen. Zie:
20160326_crash3.jpg

Er is verder niet meer gekeken of het frame schade had. Weg ermee dacht de verzekering...
De klap was op zich niet zo hard. Ik reed nog geen 40kmh en op een meter of 4 achter een auto aan toen het ding het op zijn heupen kreeg...
Antwoord op je vraag: ik weet het niet :P

PS Weet iemand nog een 2e handsje te koop? Ik ben nog niet klaar met het onding })
 
Dank voor je reactie! Die kroonplaten knappen trouwens niet zomaar van metaalmoeheid... maar de h2 die ik heb bekeken had wel n onbeschadigde kroonplaat... het leek of ze er zelf al mee aan t prutsen waren geweest om de prijs hoog te houden... ook was dat geelrode stekkertje en die ronde dop op de balhoofdmoer niet meer aanwezig.... heb er namelijk ook fotos van gemaakt, om een schatting van de nodige onderdelen te maken...
 
Die navi spullen zijn er naderhand afgehaald. Die heb ik liggen voor de volgende :P
De voorkant heeft idd een forse tik gekregen.
 
Ah, was dat van de navi... maar heb jij toevallug die originele vlammenwerpers nog thuis liggen? Want ik heb m toch maar meegenomen....
 
Heb jij het 'wrak' gekocht? Koel 8-)
Ik heb de uitlaat, achterspatbordgedoe en originele ruit nog. Voor weinig over te nemen :P
 
ha Jeroen, heb zojuist via mn mobiel je PB beantwoordt, echter, is dit ook via de laptop te zien?
jou PB kon ik alleen op de mobiel lezen... ken dit forum echter nog niet zolang, en deze keer heeft t echt niks met drank te maken;)
 
Heb je pb gezien en beantwoord :)

En er nog een achteraan gestuurd over de H2 welcome box...
 
Laatst bewerkt:
Thx voor de belangstelling *D

De mijne heeft bijna 6000km probleemloos gelopen. Gelukkig geen wtf momentjes zoals met de 2015.
Pajic heeft er een Akra opgezet en deze winter gaat ie naar Ritzen om de begrenzer eraf te halen. Het ding loopt nu heel makkelijk naar zijn begrensde top van 297 op de gps. Dat moet beter kunnen })
Dit weekend nog ff naar Luxemburg en dan zit het seizoen er wel zo'n beetje op '(

Ik weet van Sjakie dat ie mijn 'wrak' heeft opgeknapt en als het goed is rijdt ie weer?
 
Dat is wel hilarisch een rijinstructeur op een h2. Waar laat hij zijn pionnen ben ik benieuwd naar? Het is maar wat je als poser definieer, ik zie dit nog steeds als poseren in de vorm van reclame voor je rijschool. Voor mij is iedereen een poser die een sportieve motor bezit, een racepak aan heeft en binnen 1 jaar je motor verkennen nog nooit 100% volgas heeft gegeven, nog niet 90% van de topsnelheid heeft behaald of 90% van de mogelijke hellingshoek heeft gehaald. Je kan dan namelijk net zo goed een minder extreme motor rijden, daar ga je nog meer plezier aan beleven ook.

Ik heb zelf vanalles gereden en wil dan ook toegeven dat ik mezelf dus ook bij posers heb kunnen rekenen met destijds mijn R1 '05. Schaamranden waren er dan wel vanaf en ik trok strepen op de snelweg maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik de motor echt benutte waartoe hij in staat was, niet zo gek ook want de straat is geen circuit. Boven de 250 begin je te zweven en echt hard lanceren vanuit stilstand is met zo'n lange 1 en vermogensontplooing en laag gewicht gewoon lastig.

Maargoed alles blijft een kwestie van smaak echter die ontwikkel je naarmate je op meer verschillende motoren gaat rijden en dan niet alleen supersonische maar ook oude motoren met 60pk kunnen je als motorliefhebber kunnen doen verbazen hoe leuk dat kan zijn. Blijkbaar doen steeds meer mensen dat (er komt ook steeds meer leuks) want de supersport markt is dramatisch, iets wat tussen een supersport en speedbike in zit lijkt mij ook niet bepaald een succes.

1 van mijn instructeurs reed op een ZX10R.

En niet voorzichtig ook! :]
 
Beste Jeroen, wat ik graag zou weten is het volgende: Wordt de inlaatdruk en inlaatluchttemperatuur weergegeven op de H2? Zo ja, weet je misschien de max. druk die bereikt wordt en de inlaatluchttemperatuur op dat moment? Ik vraag dat omdat er voor zover ik weet geen interkoeler of andere vorm van IAT koeling op zit en benieuwd ben naar de waardes in vergelijking tot de waardes die ik meet.
 
Geen inlaatdrukmeter, alleen 4 symbooltjes op het dashboard...
Inlaatluchttemperatuur wel. Maar ik kijk meestal alleen naar mijn tripmeter. Op de eoa manier lijk ik altijd met een bijna lege tank te rijden... :P
Wil 'm dit weekend wel eens in de gaten houden?
Misschien wordt je hier wijzer van: https://youtu.be/zICJ8Z7ePzs
 
Geen inlaatdrukmeter, alleen 4 symbooltjes op het dashboard...
Inlaatluchttemperatuur wel. Maar ik kijk meestal alleen naar mijn tripmeter. Op de eoa manier lijk ik altijd met een bijna lege tank te rijden... :P
Wil 'm dit weekend wel eens in de gaten houden?
Misschien wordt je hier wijzer van: https://youtu.be/zICJ8Z7ePzs
Bedankt! 220gr F , iets meer dan 100 gr.C dus zonder i.c , 190 gr F = ongeveer 87gr.C met w/a i.c . Dat bij ruim 20psi. Het wordt dus flink warm. Ik kom niet aan 20psi en (mede daarom)lang niet aan die IAT waardes. (max 16 psi, 65grC.)
Doe geen moeite, kijk maar naar de weg ipv de meters. Is genoeg over te vinden op dat H2 forum linkje bij het filmpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan