Kawasaki Ninja H2

Super Jeroen!!

Hij zit er schitterend uit!!

Is dit dan een hele nieuwe of een tweedehands?

Zal wel een bom zijn!! Neem je dan baggage mee op weekend? Lijkt mij nog niet zo simpel.

Geniet ervan! Ik zou ook nog is graag gaan!
 
Nieuw. :)

Idd een bommetje. Dat kuipstoeltje zit er niet voor niks op... :+

Bagage, sja. In een rugzak kan net genoeg voor een weekendje ;)
 
Piccie dan:

full


Het weer was een zaterdag idd niet al te best... Toch een hoop lol gehad :]
 
Hoi Jeroen, ik zag je H2 bij Ritzen Motors staan. Is het een 2016 model?
Ik hoorde van Paul dat de motor ge-Woolich-ed wordt en dat je de tandwielverhoudingen wil aanpassen. Ik ben benieuwd wat er uit komt.
 
Yup, is de mijne. Ben ook heel benieuwd. Ben heel tevreden met hoe ie nu is, maar ik hou niet van betutteling. Dus weg met de 200pk/300kmh begrenzing })
 
Heren een vraag:

Hoe komt de H2 aan zijn 'turbo'fluitje terwijl de motor een supercharger heeft?

Ik kom er niet uit...

Gr Remco!
 
Dat is de blow off valve die je hoort, om de overdruk kwijt te raken als je het gas dichtdraait.
 
Danku!
Ik dacht dat die typisch turbo was maar een charger loost dus ook zijn overtallige lucht dmv. een blow off.

Weer wat geleerd!
 
Ik neem aan dat ie bezig is... Paul? ;)

Eind vorig jaar waren de ketting- cq tandwielen pas binnen. Goed voor een top van 330kmh. Niet dat ie dat gaat trekken, maar met storm mee, berg af, moet ie toch een end komen :P

Ik ben nog veel benieuwderder. Resultaten zullen hier uiteraard getoond worden. :Y
 
De baseline...

20170130_dyno.jpg


Andere tandwielen zitten d'rop, en een ander luchtfiltertje.
Verder nog niks afgesteld.
 
Naast het enorme vermogen ziet het er volgens mij roch al best behoorlijk uit. Denk dat een groot deel van de winst uit een hogere druk moet komen als je in de buurt van de H2R wilt komen...
 
Punt is dat boven de 10.000 toeren de gaskleppen weer deels gesloten worden. Dat zie je in de dyno uitdraai en hier:

full


(horizontaal: opening gashandle, vertikaal: toerental)

En dat wil ik niet })
 
Naast het enorme vermogen ziet het er volgens mij roch al best behoorlijk uit. Denk dat een groot deel van de winst uit een hogere druk moet komen als je in de buurt van de H2R wilt komen...
Dat denk ik niet direkt. Inlaatlucht koelen (of doorlaat verbeteren) zal meer opleveren. Druk is alles wat er niet doorheen gaat, dat kan wel omhoog maar de invloed op de inlaatluchttemperatuur zal groter zijn.
 
Na hard en lang werken heeft Paul de tuning eindelijk af kunnen ronden.
Iets van 25 paardjes erbij en een top ergens ver boven de 300 (in theorie). :}

20170324_dyno1.jpg


20170324_dyno2.jpg


Morgen ophalen *O*
 
246 pk _O- man man man, wat moet je ermee? :+
Heerlijk! echt prachtig haha. Was al blij met mijn 126.6 pk uit zx6r uit 2005.
Gewoon omdat het kan is altijd een goede reden!
 
Mooi resultaat Jeroen. Vraagje, als ik de uitdraai zie van de 5de versnellingsrun, is dan het verschil zichtbaar voor en na het tunen ( blauwe tov de rode lijn)? Bij de blauwe zit de A/F r. tot voorbij de 11000rpm boven de 13 ?
 
Yup, rood is voor, blauw na.
De lambda sonde(?) hield a/f op 13, Ritzen heeft 'm in lage toeren wat armer gezet en hoger wat rijker en de lambda sonde verwijderd.
Brandstof verbruik ging van 1:12 naar 1:10. Zoals ik rijd tenminste ;) Om de 140km tanken... Goed voor de spaarpunten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan