Kawasaki Ninja ZX 6 R of Honda CBR 600 RR

Tuan

MF'er
26 mei 2004
35
0
Hey mensen!Ik sta voor een dilemma, want ik heb even gekeken naar wat motoren. Nu heb ik 2 mooie motoren gezien, maar welke is volgens jullie het beste?
En qua onderdelen, welke is goedkoper en beter als je iets nodig hebt?
En als je de kawasaki ninja zx 6 R hebt van 2003 in het blauw en je wilt het zilver kleurig hebben net zoals de 2004 versie, hoe duur is het dan om het zo mooi over te laten spuiten en waar?dank jullie wel!

De nieuwe Honda heeft het beste rijwielgedeelte, de hoogste stijfheid en de beste afwerking. Kracht in het middengebied en onderin vallen een beetje tegen (maar daar valt natuurlijk aan te werken ;) )

De nieuwe Kawa is de krachtigste vd nieuwe 600's (heeft dan ook 636cc), heeft errug sterke remmers. Naar het schijnt voelt hij veel aggresiever en minder uitgebalanceerd aan dan andere nieuwe 600's, ook de zithouding scheen een minpuntje te zijn.

Denk dat als je wil laten herspuiten het toch een hoop geld zal kosten. Als je even gaat kijken naar het topic van Arkan (staat hier wel ergens bovenaan tussen) => Nieuw project CBR600RR kan je in de laatste (pakweg 5 pagina's) veel mooie Honda's zien staan, ook vermelding van prijs spuitwerk enzo staat erbij (hiermee verwijs ik naar de gele 600rr van Dingsken dus).

greetz,

Bas

Ik heb zelf op een 04 ZX6R gereden.

Ik vond het echt een top fietsje!
Stuurd super strak, remt als een gek.
Eenmaal op toeren, dan is het alleen maar feest })

Ow egt arjan?!Damn....jah ik zit meer te denken aan die kawasaki, maar ik zag dat het model van 2003 zowat hetzelfde eruit ziet. Maar is goedkoper rond de 9700 euro en de nieuwe is 11400 euro....en ik persoonlijk vind het galaxy silver echt een super kleur :} vandaar dat ik misschien dat model van 2003 wilde kopen en dan overspuiten met de kleur van 2004(silver), maar is dat nou veel goedkoper?of is het dan verstandiger om gelijk maar de nieuwe versie te gaan kopen?

ZX6R is Masterbike 2004 geworden in de supersport klasse. hiep hiep hoera
Komt er in de bladen nooit echt super goed uit,alleen op het circuit wint hij,heeft misschien met die extra cctjes te maken,hij is vrij stug geveerd maar dat ervaar ik als positief.Remmen zijn erg goed val niet tegen voor van die mini schijfjes 280 mm,mijn vorige fireblade 2002 had 330 mm schijven.

Echt fijne motor,ik heb hem nu een week,heb er nu 1500 km opzitten,na het weekend zullen dat er 2000 zijn.Ben echt SUPER tevreden,geluid is trouwens ook heel geil,in en uillaat hijg hijg hijg

Ow egt arjan?!Damn....jah ik zit meer te denken aan die kawasaki, maar ik zag dat het model van 2003 zowat hetzelfde eruit ziet. Maar is goedkoper rond de 9700 euro en de nieuwe is 11400 euro....en ik persoonlijk vind het galaxy silver echt een super kleur :} vandaar dat ik misschien dat model van 2003 wilde kopen en dan overspuiten met de kleur van 2004(silver), maar is dat nou veel goedkoper?of is het dan verstandiger om gelijk maar de nieuwe versie te gaan kopen?

Het is zonde om een nieuwe fiets uit 2003 in 2004 kleuren over te spuiten. Daarnaast is de blauwe 2003 echt :} Kan die van mij misschien vrijdag en anders volgende week ophalen ;)

Mocht je echt voor een zilveren gaan dan zou ik het 2004 model kopen. Hetgeen je nu eventueel bespaart met spuiten betaal je bij inruil dubbel en dwars terug! Fiets is dan toch een jaar ouder in de niet-originele kleur (wat wantrouwen kan wekken).

Ik vind de Honda ook erg mooi (2004 blauw) maar vind persoonlijk een Kawasaki iets meer onderscheidend :X

Succes met je keuze!

mooi he dat zilver!!! :} :} :} :} :} :} :} :} :}

full

Ik heb een zwarte 2003-er, vind ik echt de vetste kleur !!!

Zou hem absoluut niet laten overspuiten, kost serieus veel geld en dat krijg je nooit meer voor terug. Bovendien denkt iedereen dan dat het een schade bak is .... Persoonlijk vind ik heh in het zilver een beetje saai maar iedereen zijn smaak !!!!

Maarre je gaat er echt geen spijt van krijgen, motor rijdt absoluut geweldig !!!

Ik heb een zwarte 2003-er, vind ik echt de vetste kleur !!!

Zou hem absoluut niet laten overspuiten, kost serieus veel geld en dat krijg je nooit meer voor terug. Bovendien denkt iedereen dan dat het een schade bak is .... Persoonlijk vind ik heh in het zilver een beetje saai maar iedereen zijn smaak !!!!

Maarre je gaat er echt geen spijt van krijgen, motor rijdt absoluut geweldig !!!

Idd ieder zijn kleur *D

en het rijd en :] geweldig!!! :9

De nieuwe Honda heeft het beste rijwielgedeelte, de hoogste stijfheid en de beste afwerking. Kracht in het middengebied en onderin vallen een beetje tegen (maar daar valt natuurlijk aan te werken ;) )

De nieuwe Kawa is de krachtigste vd nieuwe 600's (heeft dan ook 636cc), heeft errug sterke remmers. Naar het schijnt voelt hij veel aggresiever en minder uitgebalanceerd aan dan andere nieuwe 600's, ook de zithouding scheen een minpuntje te zijn.

Denk dat als je wil laten herspuiten het toch een hoop geld zal kosten. Als je even gaat kijken naar het topic van Arkan (staat hier wel ergens bovenaan tussen) => Nieuw project CBR600RR kan je in de laatste (pakweg 5 pagina's) veel mooie Honda's zien staan, ook vermelding van prijs spuitwerk enzo staat erbij (hiermee verwijs ik naar de gele 600rr van Dingsken dus).

greetz,

Bas

dat van die sterke remmers mag dan waar zijn, vorige week reed een vriend van me mee met zn kawa op croix, in redelijk warme toestanden
op een bepaald moment moest hij er af, kon namelijk heel zn rem tot het einde trekken :r
stalen remleidingen dus zeker aan te raden

verder zij het beide topfietsen, tis maar wat je het liefst ziet natuurlijk
en maak eens een testritje

hey silverbullet jij hebt egt een vette motor!Kvind de kleur zilver heel mooi, maar jah...kzit nog even te kijken of ik misschien anders voor het model 2003 ga in het blauw, maar volgens mij is dat meer lichtblauw!Maar een demo model van de 2004 kan ik anders ook gaan kopen, want dat scheelt tog een hoop in geld?

dus als je niets inruilt dan kan je wel een nieuwe kawasaki ninja ZX6 R(2004) met 10% korting krijgen?Hmmmm.....dat krijg je zeker ook als je zegt dat je dan je kledingspullen gaat kopen bij hun evenals alarm etc?want ik heb nog nooit een motor gekocht dus ook nog nooit onderhandeld :?

Met overspuiten ben je uiteindelijk duurder uit....daarbij is het beter voor de verkoop van je fiets over een x aantal jaar om het '04 model te kopen. Als je hem overspuit wordt 'ie toch voor schadefiets aangezien omdat in '03 zilver niet verkrijgbaar was......

Zo te horen heb je de beslissing al een beetje gemaakt want ik hoor je alleen over de Kawa.........en dat is natuurlijk de juiste beslissing!! :)

Jah ik denk dat ik wel de kawasaki neem!En dan in de kleur lichtblauw van '03, want die ziet er wel strak uit!Trouwens weet iemand waar je een kawasaki zx 6R uit '03 lichtblauw voor rond de 9000 euro kan halen?Iemand enige suggesties?

@eugene mischien stond die vriend van je zen remhendel niet goed ingesteld
of waren zen remplaatjes versleten maar fading op een kawa zx6r NOOIT
bijten doen die krengen }) ik had ook een zx6r maar kheb hem op de schroothoop
gereden en in belgie geen al risk dus ;( bij mij is het nu wachten tot 2005 of 2006
tot er een nieuw model uitkomt en er weer centjes zijn.

Een zx6r natuurlijk zithouding valt wel mee hoor effe wennen,
en dan zit het heerlijk.
En aggressief is ie hellemaal niet je hebt het allemaal in je eigenhand.
Je kunt er ook super makkelijk mee op je achterwiel rijden,
geen koppeling laten slippen of zo gewoon gas geven en hij komt rustig
omhoog.
Voor een 600 heeft hij een goed middengebied dus kun je lekker relaxed
rijden op de snelweg zonder veel terug hoefen te schakelen.

Terug
Bovenaan Onderaan