Kawasaki Ninja

yaz

Rookie
21 jul 2009
18
0
Hey allemaal,

Ik ben een jong meisje en droom al van toen ik klein was van een motor. :]
Nu zou ik graag een kawasaki nija 250R hebben, maar je hebt veel verschillende kawasaki ninja zoals de Kawasaki Ninja ZX-2R
Kawasaki Ninja ZX-4R
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki Ninja ZX-7R
...
Kawasaki Ninja ZX-14
of de Kawasaki Ninja ZX-RR
Kawasaki Ninja 250R *D
Kawasaki Ninja 500R
Kawasaki Ninja 650R
Is er iemand die mij wil uitleggen wat precies het verschil is en welke ik het best zou kopen (heb nog nooit met een motor gereden)
 
Hey allemaal,

Ik ben een jong meisje en droom al van toen ik klein was van een motor. :]
Nu zou ik graag een kawasaki nija 250R hebben, maar je hebt veel verschillende kawasaki ninja zoals de Kawasaki Ninja ZX-2R
Kawasaki Ninja ZX-4R
Kawasaki Ninja ZX-6R
Kawasaki Ninja ZX-7R
...
Kawasaki Ninja ZX-14
of de Kawasaki Ninja ZX-RR
Kawasaki Ninja 250R *D
Kawasaki Ninja 500R
Kawasaki Ninja 650R
Is er iemand die mij wil uitleggen wat precies het verschil is en welke ik het best zou kopen (heb nog nooit met een motor gereden)

En de gpz, gpx...
 
Het verschil? De één rijd harder dan de ander. Als je nog nooit met een motor hebt gereden moet je eerst 18 worden en een rijbewijs gaan halen. Of wil je in de achtertuin racen?
 
Als je zelf eens verteld wat je er al wel van weet, scheelt een hoop typen

Maar ik als ik me niet vergis zit het verschil heb vooral in de ceeceetjes, en wat uiterlijk, wat weer verschillen in rijeigenschappen geeft etc. :+

Kawasaki *O*

Wel, weet er eigelijk niet zoveel van, daarom dat ik dit hier ook plaats, maar dacht dat het aan de cc was, maar was het niet zeker
 
Wel, weet er eigelijk niet zoveel van, daarom dat ik dit hier ook plaats, maar dacht dat het aan de cc was, maar was het niet zeker

Klopt :+ , maar als beginner is het verstandig om niet op al teveel ceecee te beginnen. De 1400 cc is een beetje veel van het goede om mee te beginnen, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar als je nog geen 21 bent zul je een poos op een lichte motor moeten rijden. Dan is de 250 wel wat (zoals ik heb gekocht *O* ) want dan rijdt de motor zoals hij zou moeten rijden en is hij niet beperkt waardoor hij niet meer rijdt zoals hij zou moeten rijden (maar dat is persoonlijk)
 
Laatst bewerkt:
Klopt :+ , maar als beginner is het verstandig om niet op al teveel ceecee te beginnen. De 1400 cc is een beetje veel van het goede om mee te beginnen, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar als je nog geen 21 bent zul je een poos op een lichte motor moeten rijden. Dan is de 250 wel wat (zoals ik heb gekocht *O* ) want dan rijdt de motor zoals hij zou moeten rijden en is hij niet beperkt waardoor hij niet meer rijdt zoals hij zou moeten rijden (maar dat is persoonlijk)

Ben nu 18 wordt er 19 in december
 
Ik heb ook de Ninja 250r gekocht (vrijdag haal ik hem op). Dit omdat ik ook nog aan de 25kw regel moet denken. Daarbij denk ik dat het een goede opstap voor de zx-6r over 2 jaar ;)

Zx-2r kennen ik zelf als zxr250, 250cc geproduceerd in 1989-1999
Zx-4r hetzelfde zxr400, 400cc en geproduceerd in 1989-1999

Ninja 500r en de Ninja 650r verkopen ze hier volgens mij niet, die kun je kopen in Amerika zover ik weet. De zx-6/7/9/10/12 zij de echte supersports naar mijn mening, waarvan alleen de zx-6r en zx-10r op dit moment nog worden geproduceerd. De zx-14R is meer een sporttour (misschien de zx-12r ook wel?) de zx-14r word ook op dit moment nog geproduceerd.
 
Ik heb ook de Ninja 250r gekocht (vrijdag haal ik hem op). Dit omdat ik ook nog aan de 25kw regel moet denken. Daarbij denk ik dat het een goede opstap voor de zx-6r over 2 jaar ;)

Zx-2r kennen ik zelf als zxr250, 250cc geproduceerd in 1989-1999
Zx-4r hetzelfde zxr400, 400cc en geproduceerd in 1989-1999

Ninja 500r en de Ninja 650r verkopen ze hier volgens mij niet, die kun je kopen in Amerika zover ik weet. De zx-6/7/9/10/12 zij de echte supersports naar mijn mening, waarvan alleen de zx-6r en zx-10r op dit moment nog worden geproduceerd. De zx-14R is meer een sporttour (misschien de zx-12r ook wel?) de zx-14r word ook op dit moment nog geproduceerd.

zxr-250, bestaan die, is dat niet de zzr250 of de gpx250?
 
Dan zou ik voor een 250 gaan. Hou je nog wat poen over voor andere onzin :+ , al rijlessen gepland? Of wat is de planning?

Nog geen lessen geplant, ben nu bezig voor mijn rijbewijs voor de auto, maar als je wil mag je me gerust leren rijden ;)
En nog sparen, want denk niet dak ik geld zal krijgen van mijn ma
Maar heb nu al een brommer :p, is toch een klein begin
 
Nog geen lessen geplant, ben nu bezig voor mijn rijbewijs voor de auto, maar als je wil mag je me gerust leren rijden ;)
En nog sparen, want denk niet dak ik geld zal krijgen van mijn ma
Maar heb nu al een brommer :p, is toch een klein begin

Nog een erbij? :+ Ik doe al hele dagen niks anders dan 15 jarigen rijles geven op mijn werk (25 hectare boomkwekerij) en dan in een nissan patrol, mooi spaaien en driften. 8-)

Ik wil je best leren rijden, maar zou dat op een schakelbrommer doen :9
 
zzr-250 en gpx-250 zijn de benamingen van de voorganger van de Ninja 250r. Die werden gemaakt van 1985-1987 (GPZ-250r) 1988-2000 (GPX-250r) en van 2000-2007 (zzr-250) daarna werd het dus Ninja 250r.

6hj3oz.jpg
 
Nog een erbij? :+ Ik doe al hele dagen niks anders dan 15 jarigen rijles geven op mijn werk (25 hectare boomkwekerij) en dan in een nissan patrol, mooi spaaien en driften. 8-)

Ik wil je best leren rijden, maar zou dat op een schakelbrommer doen :9

De brommer dat ik nu heb is zonder te schakelen, gwn gas geven *D
Was een vriend die gewoon is om te schakelen en wou eens met de mijne rijden, zijn gezicht was grappig toen hij volop gas gaf _O-
 
Van 1985 tot 2009 is die al 4 keer van naam veranderd, en ook per land is de benaming elke keer anders, dus het kan zomaar zo zijn dat die van jouw weer een andere benaming heeft. Wikipedia is ook niet altijd 100% correct he ;) Als ze die benamingen nu gewoon eens simpel en hetzelfde houden :(
 
Laatst bewerkt:
Van 1985 tot 2009 is die al 4 keer van naam veranderd, en ook per lang is de benaming elke keer anders, dus het kan zomaar zo zijn dat die van jouw weer een andere benaming heeft. Wikipedia is ook niet altijd 100% correct he ;) Als ze die benamingen nu gewoon eens simpel en hetzelfde houden :(

Toch jammer, vind zxr-250 veel stoerder klinken dan zz-r250 -O-

Achja, 8-) al noemden ze het een Harley, ben er blij mee *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan