Kawasaki Powerday 6 juli 2002 Veldhoven

Geen auto? En anders zijn er toch treinen en bussen zat! :) Heb je je 25kw motor al in moeten leveren?
Nee, geen auto, het geld groeit niet op mijn rug :P
En mijn pa en ma hadden de auto zelf nodig.
Ik haat bussen en treinen :(
Ik ga volgend jaar wel :)
Ik heb mijn motor al ingelverd.
 
Geweest!
Geen foto's, want de camera had een stelletje lege batterijen... |(
Wel errug gaaf...

- ZX-636R getest. :r Viel bar tegen... Originele vering-settings + 105 kilo aan DGM = Muis op rijdende dweil, voor het gevoel... Remmen = duiken, bijna doorslaan, bij doorremmen helemaal doorslaan, gas = beweeglijke voor- en achterkant...
- Stukje motocross gedaan op een KX125. Valt nog vies tegen... Lagen flinke geulen, dus best wel pittig voor een straatrijder. Wel diverse lui gepasseerd :)
- Ritje of twee in zo'n Mule... Niet erg snel (schat zo rond de 30 km/h), maar wel fun. Wel stuiterend stug...
- Drie keer een stukje op de quad gedaan... Absoluut leuk, erg snel & hard werken (360 en 650cc). Was erg ruw terrein, dus lekker ploegen en vooral ver, heel ver ernaast gaan hangen in de bochten... Ging met de 650 toch stuiterend rond de 70 km/h... :) Supergaaf was de springbult in het parcours }) Gewoon 20 cm tot een halve meter loskomen... :}
- Ritje op een ZX-12R... Had veel meer lol kunnen zijn, maar het wegdek was goed nat & de voorrijder (KNMV-instructeur) was een toerend typje... Braaf de max. snelheid aanhouden, soms zelfs beduidend lager... Zelf wat terugvallen en het gas erop was dus het motto... Zelfs in 2 met 4-5 duizend toeren gas erop gaf een los voorwiel... }) Very fun, zelfs op nat wegdek. Stond op BT012s, bij de weg... Love that tire! :) Nat weer, 3000 toeren, eerste versnelling bocht uit accellereren (tot aan het stuitje) en gewoon vol grip... Wel een "heel vervelende" losse voorkant... })

Daarnaast stond Ruud Freriks mobiele dyno er... Meteen effe een metinkje laten doen. Vond het niet slecht voor een standaard ZX-6Erretje... :) Wel wat arm onder de 5K, maar erg sterk daarboven :)

Enige wa'k niet gedaan heb, is dat jetski gebeuren... Geen zwemkleding bij de hand, dus toch maar niet...

Volgende keer zeker weer, maar dan met een setje volle batterijtjes bij de hand & zwemkleding / handdoekje, want ook dat jetskien zag er erg bruut uit :)

Trouwens, de hele dag is het droog gebleven op het terrein, tot ongeveer half 5... Toen een klein buitje...

Pak niet doorweekt bij thuiskomst... :)
 
Laatst bewerkt:
Dyno-prints:

full


full


Netjes toch, voor een vier jaar ouwe ZX-6R met de originele ketting en 3000 km over de 24K beurt? :)
 
Kweetniet, mijn '96-er ZX-6R heeft ook 95 pk op het achterwiel. Heeft zo'n 98-er niet een pk-tje of 5 meer :?

Oh ja, heb geen dynojet kit of andere leuke dingen. Ding is op de grotere sproeiers en de demper na 100% standaard.
 
Yup...
Hoorde van iedereen dat ie veel beter was, maar dat viel tegen... Met anders ingestelde vering kan ie waarschijnlijk wel net zo goed sturen als m'n eigen ZX-6R, maar veel beter absoluut niet...

Wel viel me op dat het ding iets makkelijker instuurt... Maar dat is ook maar weinig.

De extra punch in het middengebied merk je wel, maar mis je niet echt op de oude...

Het schakelen is trouwens voor mijn gevoel niet slechter, terwijl je dat ook veel hoort... :)
 
Ben geweest en echt een fantastische dag gehad!!!

Ongelooflijk dat dit soort dagen nog worden georganiseerd. :}
Ben 4 keer mee geweest me de demorit waarvan twee keer op de zx12r :]
deze jongen gaat nu sparen...........

- Ritje op een ZX-12R... Had veel meer lol kunnen zijn, maar het wegdek was goed nat & de voorrijder (KNMV-instructeur) was een toerend typje... Braaf de max. snelheid aanhouden, soms zelfs beduidend lager...

Lag er heel erg aan in wat voor groepje je reed. Heb twee keer met alleen maar "racers" gereden en toen ging het er echt wel snel aan toe, zelfs de teller over de 200 gehad maarja lag dus erg aan de "instructeur"
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 07 juli 2002 14:41 schreef cæruleuscunnus het volgende:
Ben geweest en echt een fantastische dag gehad!!!

Ongelooflijk dat dit soort dagen nog worden georganiseerd. :}
Ben 4 keer mee geweest me de demorit waarvan twee keer op de zx12r :]
deze jongen gaat nu sparen...........Lag er heel erg aan in wat voor groepje je reed. Heb twee keer met alleen maar "racers" gereden en toen ging het er echt wel snel aan toe, zelfs de teller over de 200 gehad maarja lag dus erg aan de "instructeur"
Klopt, bij de rit met de ZX-6R ging het ook aardig tekeer (toch effe de 220 aangetikt), maar de rit met de ZX-12R ging wel zooo traag...

Bij die ZX-6 rit riepen de instructeurs zelfs dat ze wel eens effe flink gas zouden geven :} Bij de zx-12 rit voelde ik me weer een beetje lesser... '(

Welke 12 heb jij gereden? De grijze of de blauwe? Vond de blauwe superfijn sturen, zelfs met (beginnende) regen... Had niet verwacht dat het ding zo soepel & zonder problemen te sturen zou zijn met nat wegdek...

Over een tijdje komt er ook in Huize Muis een ZX-9R of een ZX-12R... Super-machines... :}
 
Welke 12 heb jij gereden? De grijze of de blauwe? Vond de blauwe superfijn sturen, zelfs met (beginnende) regen... Had niet verwacht dat het ding zo soepel & zonder problemen te sturen zou zijn met nat wegdek...

ik heb geen grijze gezien :?

maar ik heb op de zwarte en de blauwe gereden. En ik moest zeggen dat ik de zwarte beter vond rijden dan de blauwe.
De blauwe was aan de voorkant wat onrustiger maarja ik ben tuurlijk geen super ervaren biker maar dat gevoel had ik wel.
Ik vind het vermogen van de fietsen echt super. Kon het niet laten om een paar keer een klein wheelietje temaken }) (ze zeiden er gewoon niks van)
Tevens ben ik ook wel afgestraft door dat ik in een hele langzame bocht teveel gas gaf |( en door de gladheid de achterkant ff gevaarlijk uit brak maar dat kon ik gelukkig corrigeren :}

maar verder het weggedrag is echt super. Je moet hem wat aggresiever in de bochten leggen maar dan lig je wel heel lekker *D . de zithouding is ook perfect en tuurlijk een heel mooi en functioneel dashboard en de remmen ohh die remmen echt super.
Verder rijdt ie zo soepel echt heerlijk gewoon.

Klopt, bij de rit met de ZX-6R ging het ook aardig tekeer (toch effe de 220 aangetikt), maar de rit met de ZX-12R ging wel zooo traag...

Das flink klote, rij je op een snelle fiets moet je langzaam rijden. Ik heb ook de 220 aangetikt, was dat niet toevallig de rit van 10.55 en reed jij achter de knmv muis?
Heb ook nog op een chopperding gereden en toen reed de knvm muis ook super langzaam zelfs voor een chopper :r
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen grijze gezien :?

maar ik heb op de zwarte en de blauwe gereden. En ik moest zeggen dat ik de zwarte beter vond rijden dan de blauwe.
De blauwe was aan de voorkant wat onrustiger maarja ik ben tuurlijk geen super ervaren biker maar dat gevoel had ik wel.
Ik vind het vermogen van de fietsen echt super. Elke keer na de bocht een wheelietje gemaakt }) (ze zeiden er gewoon niks van)
Tevens ben ik ook wel afgestraft door dat ik in een hele langzame bocht teveel gas gaf |( en door de gladheid de achterkant ff gevaarlijk uit brak maar dat kon ik gelukkig corrigeren :}

maar verder het weggedrag is echt super. Je moet hem wat aggresiever in de bochten leggen maar dan lig je wel heel lekker *D . de zithouding is ook perfect en tuurlijk een heel mooi en functioneel dashboard en de remmen ohh die remmen echt super.
Verder rijdt ie zo soepel echt heerlijk gewoon.Das flink klote, rij je op een snelle fiets moet je langzaam rijden. Ik heb ook de 220 aangetikt, was dat niet toevallig de rit van 10.55 en reed jij achter de knmv muis?
Heb ook nog op een chopperding gereden en toen reed de knvm muis ook super langzaam zelfs voor een chopper :r
Oeps... Bedoelde ook die zwart met goud versie (nr.1)... Effe in de war met de 6 die ik getest heb...

Vond die blauwe aardig stabiel & de gast die met de zwarte achter me reed had er echt wat moeite mee... Wel was die blauwe wat harder geveerd, maar met m'n 105 kilo is dat geen bezwaar...

Vond jij de remmen van de blauwe ook goed dan? Vond ze een beetje tegenvallen... Remde wel, maar je moest echt doorknijpen... Ook een paar keer wat bijgeluiden uit de kuip bij drempels...

Vermogen = :} :} ... Maar die KNMV knakker = |(
Een paar keer het voorwiel los en iedere keer ging mannetje langzamer rijden.... :( Toen toch maar het voorwiel laag proberen te houden... Tevergeefs, moet ik zeggen... })

Met 5000 toertjes in de 1 gas vol open, gewicht naar voren & nog een los voorwiel.... })

UItbreken was zeker op die leuke steentjes -bocht? Was daar errug glad ja... Tijdens de ZX-6 rit gleed er voor me al een gast bijna onderuit met remmen...

Met die chopper-rit zal je ook wel die gast gehad hebben... Kreeg op een ZZR1200 nog verschrikkelijk last van z'n polsen... :? DAN MOET JE GASGEVEN!!!! |(

Ik had de rit van 14.00 (6) en van 16.20 (12)...
 
Wel een groene neem ik aan :)
Als het een 9 wordt...

Een 12 is in zwart blauw en rood te krijgen, dan wordt het blauw... :)

De 12 stuurt niet echt trager dan een 9 en ook de handelbaarheid viel me erg mee... De zithouding is goed, de knietjes liggen perfect in de tank, het vermogen = wow, maar wel heel makkelijk te gebruiken... Ook in de bochten viel me dat erg mee... Ook lijken de steuntjes wat hoger te hangen dan op de 9... Bij de 9 reed ik ze al aan de grond met een proefrit, met m'n eigen fiets & met de 12 lukt me dat niet...

Aan de andere kant remt de negen wel weer beter, biedt ie ook meer dan voldoende vermogen & scheelt het toch weer ruim €2K....
 
Vond die blauwe aardig stabiel & de gast die met de zwarte achter me reed had er echt wat moeite mee... Wel was die blauwe wat harder geveerd, maar met m'n 105 kilo is dat geen bezwaar...

misschien lag daar het verschil: ik weeg immers 85

Vond jij de remmen van de blauwe ook goed dan? Vond ze een beetje tegenvallen... Remde wel, maar je moest echt doorknijpen... Ook een paar keer wat bijgeluiden uit de kuip bij drempels...

JA precies dat had ik ook allemaal bij die blauwe maar gelukkig op die zwarte niet dus weet ik hoe het hoort tezijn :} , want die remde echt goed.

misschien heeft die blauwe al meer van dit soort dagen moeten door staan *D

Met 5000 toertjes in de 1 gas vol open, gewicht naar voren & nog een los voorwiel....

Vermogen was echt :9~ . In zijn twee 130 kmp/h gas los en vol gas......... voorwiel komt gewoon los van de grond }) Wat ik vooral goed von is dat het vermogen echt op elke toerental te gebruiken is en dat ie ook heerlijk rijdt in lage toeren bv voor de toertocht

UItbreken was zeker op die leuke steentjes -bocht? Was daar errug glad ja... Tijdens de ZX-6 rit gleed er voor me al een gast bijna onderuit met remmen...

Ja daar waar je rechts dat zand pad had. In de bocht lekker grind en onder de bomen dus lekkeerrr glad.

Kwam ook nog een dame ten val op het terrein.
Vrouwtje van circa 165 komt aangereden met een zzr1100???? en remt vrolijk in de bocht |( met haar voorrem op het aldaar liggende grind/zand/stenen grond en PATS daar lag ze

Duur dagje geweest: 250 euro eigen risico

Ik had de rit van 14.00 (6) en van 16.20 (12)...

Nee dan hebben we niet de zelfde rit gehad.

10.55 (zx12r), 13.20 (chopper) 14.10 (zrx12s) en 16.10 ( wederom zx12r :] )
 
Laatst bewerkt:
Klinkt alsof ik behoorlijk wat gemist heb... :( :( :(

Volgende keer laat ik mijn 06-nummer achter, mogen
jullie me 's morgens sms-en als er wat te doen is..
 
Ik ben ook geweest naar veldhoven, al was het moeilijk te vinden. Zelf heb ik op de vn1500 gereden, wat een motor is dat! Het was een beetje te rustig. Meteen bij de arai stand een vinnetje op mn helm gekocht.
De vulcanclub was goed bezocht.
Ik probeer een aantal foto's te plaatsen, die ik heb gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan