Kawasaki recordpoging Nol Bikker

xxinixx

MF'er
10 feb 2005
39
27
Record Poging Kawasaki dealer Nol Bikker - Stichting Polder Evenementen Noordeloos

nobikker-40jaar-jpg.1386936
 
Kawasaki's verenig U :D

Ik heb me ingeschreven, en sta in vak 1993 :)
 
Hmm, ik zie dat de echt oudjes er niet heel veel zijn.. En er nog zelf geen enkele GPX750 heeft aangemeld.. Tot wanneer kun je inschrijven?
 
Slechte zaak dat de site geen encryptie gebruikt en dan zoveel prive info vragen en een pagina verder alle inschrijvingen met voornaam, achternaam en motor. Ik heb een Kawa, maar mooi dat ik deze info niet geef zonder encryptie, laat staan dat ik met naam en motor op internet wil. Kost ze toch weer een motor voor het record.
 
Slechte zaak dat de site geen encryptie gebruikt en dan zoveel prive info vragen en een pagina verder alle inschrijvingen met voornaam, achternaam en motor. Ik heb een Kawa, maar mooi dat ik deze info niet geef zonder encryptie, laat staan dat ik met naam en motor op internet wil. Kost ze toch weer een motor voor het record.
Sorry, maar waar maak je je nou precies zorgen om? Het is niet dat iemand iets met die gegevens kan of wat dan ook.
 
Sorry, maar waar maak je je nou precies zorgen om? Het is niet dat iemand iets met die gegevens kan of wat dan ook.

Alleen al de onversleutelde data die men (verplicht) moet invoeren is geld waard. Dat jij dat niet inziet wil niet zeggen dat anderen er niets mee kunnen.. Het is zelfs wettelijk verplicht om encryptie op je website te hebben als je formulieren gebruikt waar men informatie op kan invullen.
Uiteraard kan ik ook een belletje doen of mailen om mijn aanmelding te doen, want er zijn meer wegen naar Rome, maar ik ga die dag nu ook wat anders doen wat er tussendoor is gekomen (Benelli Opstapdagen). Veel plezier op de Kawa-dag!
 
Alleen al de onversleutelde data die men (verplicht) moet invoeren is geld waard. Dat jij dat niet inziet wil niet zeggen dat anderen er niets mee kunnen.. Het is zelfs wettelijk verplicht om encryptie op je website te hebben als je formulieren gebruikt waar men informatie op kan invullen.
Uiteraard kan ik ook een belletje doen of mailen om mijn aanmelding te doen, want er zijn meer wegen naar Rome, maar ik ga die dag nu ook wat anders doen wat er tussendoor is gekomen (Benelli Opstapdagen). Veel plezier op de Kawa-dag!

Net als het vragen van toestemming bij cookies. He?
 
Net als het vragen van toestemming bij cookies. He?

Dat is even ietsje minder indringend dan persoonsgegevens. Ik zie trouwens helemaal geen cookievraag bij de inschrijvingssite.
Bij mij krijg je de melding dat er cookies worden gebruikt en daar ga je mee akkoord of je klikt op het kruisje om tabblad of browser te sluiten als je daar niet mee akkoord gaat. Dan staat de cookie er wel op, maar verder zijn via mijn cookies geen exacte persoonsgegevens te herleiden en bovendien ben ik hobbyist, geen stichting of bedrijf en ook geen populaire site, dus de ACM zal daar (veel) minder hard voor lopen. Dus een klein beetje appels en peren om cookies met privacy gevoelige informatie, die absoluut te herleiden valt en uitleesbaar is voor derden, te vergelijken. Overigens qua cookies doet mijn site exact hetzelfde als Motor-Forum.
 
Dat is even ietsje minder indringend dan persoonsgegevens.... Overigens qua cookies doet mijn site exact hetzelfde als Motor-Forum.

Het zijn beide persoonsgegevens. Het is ook vreemd dat er hier geen expliciete toestemming wordt gevraagd.

Zal verder niet OT gaan.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn beiden persoonsgegevens.

Bij cookies blijft het anoniem. Daar zit wel een groot verschil in.
Die cookiemeldingen overal wegklikken is sowieso irritant en nu helemaal nu het wereldwijd moet waar men Europese gasten kan ontvangen.
Qua gebruiksvriendelijkheid is het er niet op vooruit gegaan.

Een beetje OT mag best, dan blijft het topic warm en komen er wellicht nog meer aanmeldingen. :)
 
Cookies en anonimiteit is wel een contradictie. Helemaal met third party cookies als Facebook. Dat het mogelijk irritant en gebruiksonvriendelijk is, kan ik ook niet helpen.

Neemt overigens niet weg dat ik het met je eens ben over de onzorgvuldigheid van deze stichting.
 
Alleen al de onversleutelde data die men (verplicht) moet invoeren is geld waard. Dat jij dat niet inziet wil niet zeggen dat anderen er niets mee kunnen.. Het is zelfs wettelijk verplicht om encryptie op je website te hebben als je formulieren gebruikt waar men informatie op kan invullen.
Uiteraard kan ik ook een belletje doen of mailen om mijn aanmelding te doen, want er zijn meer wegen naar Rome, maar ik ga die dag nu ook wat anders doen wat er tussendoor is gekomen (Benelli Opstapdagen). Veel plezier op de Kawa-dag!
Ik begrijp je punt. Alleen als iemand gegevens van een website wilt halen dan kan dat altijd wel. Op een makkelijke of moeilijke manier. Als je tenslotte iets op het internet zet dan kies je er min of meer voor om het te delen, gevraagd of ongevraagd. Ongeacht van het feit dat de wet je beschermt. De meeste mensen die zich hebben aangemeld zal het niks uitmaken dat er een naam met een motor op de website staan. En als dat wel een probleem is voor die persoon, dan gebruik je toch gewoon een alias. Er staat nergens dat je verplicht bent je precieze naam te gebruiken. Het is niet alsof je een vlucht boekt naar het buitenland.
 
@Onkichnotti Met FB weten ze overal waar je heen gaat. Maar met andere cookies zou je idd nog aan de hand van hardware id's iemand kunnen achterhalen. Al weet je dan nog niet 100% zeker of Pietje of Klaasje achter de PC zit, hoewel je dat met FB en data analyze ongetwijfeld met 200% zekerheid wel kan zeggen. :+

@medforces Het gaat eigenlijk niet zo zeer om naam en motor, want dat kan je inderdaad maken zoals je dat wilt. Het gaat er om dat als jij informatie invult in het formulier en op 'submit' klikt (of hoe die knop ook heet), dat die data onderschept kan worden. En daar staat veel meer in. Maar goed, ook dan kan je uiteraard allerlei nep dingen invullen. Feit blijft dat de site gewoon encryptie moet gebruiken en dat ik gewoon zaterdag wat anders te doen heb op twee wielen. :P :] En ik zag dat motovlogger 87Slabside een Kawasaki heeft geregeld en dus komt, dus dan is mijn missende +1 ook ingevuld.

Inmiddels 700+ inschrijvingen, dus dat loopt heel er goed. Mag hopen dat ie voldoende toiletten heeft neergezet, maar gezien hij ervaring heeft met evenementen in de polder, zal dat helemaal goed komen.
 
Mijn kawa zit bijna weer in elkaar naar wat nodig fixwerk, als dat voor vrijdag nog lukt meld ik me ook nog aan. GPX750R uit 1988. Dan ben ik de enige met een GPX750R volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan