Nightcrawler
MF'er
Beste motorfans,
Ik heb al enige jaren een kawasaki zephyr onder mijn kont. In het voorjaar had ik het probleem dat mijn voorremmen waren vastgelopen door troep vorming. Ik heb toen (lui) de motor naar garage gebracht en daar hebben ze met grote moeite me zuigers los gekregen en gereviceerd. allemaal prachtig gebeurd en het werkte weer als een zonnetje.
Alleen me lak op de remklauw was al slecht, maar naar deze "verbouwing" helemaal.
Dus heb ik afgelopen week de remmen gedemonteerd (netjes volgens WPHB). en de remmen schoongemaakt,geschuurd (buitenkant),primer,lak etc.
Daarbij had ik de blokjes en de remCUPS (die plastic inzet stukjes) gedemonteerd en de gaten afgeplakt.
Eerst achter gedaan, ging goed en werkt weer naar behoren.
Alleen nu het probleem.
Vannavond de voorremmen weer gemonteerd. en ze blijven helaas iets te veel aanlopen.
Nu heb ik wat gezocht op de site hier en misschien heb ik iets verf op de randen van de zuigers zitten waardoor ze niet goed glijden?
Nu vergelijk ik mijn remmen met die van de how-to's hier maar die is toch echt anders.
vraag 1: op de rode circels in de foto hieronder zaten die plastic cupjes gemonteerd met wat remvet. Even in de dombo modus: die gaten waar die cupjes inzitten dat zijn de zuigers die bij remdruk geheel naar buiten worden gedrukt?
vraag 2: op de foto hieronder, die zuigerstangen (??) met hoesjes daar beweegt dus die beugel over. die stangen worden niet geduwd met oliedruk? maar in z'n geheel doordat de remplaat naar voren wordt gedruk door de zuigers met hun cupjes?
Ik probeer dus ff te achterhalen hoe het komt dat (vooral links) de rem teveel aanloopt na het hermonteren. Voor de demontage om het te spuiten werkte het prima, en ze zijn dus recent gereviceerd door een dealer. Oja, ik heb er nog nauwelijks mee gereden hoogstens 500 meter om ff te voelen of de schijven warm worden. ja dus.. remmen doet die dus wel. systeem is ontlucht etc.
wie kan me ff helpen met antwoorden en ideeën waar ik naar moet kijken in het weekend?
ps zo is het resultaat geworden
Ik heb al enige jaren een kawasaki zephyr onder mijn kont. In het voorjaar had ik het probleem dat mijn voorremmen waren vastgelopen door troep vorming. Ik heb toen (lui) de motor naar garage gebracht en daar hebben ze met grote moeite me zuigers los gekregen en gereviceerd. allemaal prachtig gebeurd en het werkte weer als een zonnetje.
Alleen me lak op de remklauw was al slecht, maar naar deze "verbouwing" helemaal.
Dus heb ik afgelopen week de remmen gedemonteerd (netjes volgens WPHB). en de remmen schoongemaakt,geschuurd (buitenkant),primer,lak etc.
Daarbij had ik de blokjes en de remCUPS (die plastic inzet stukjes) gedemonteerd en de gaten afgeplakt.
Eerst achter gedaan, ging goed en werkt weer naar behoren.
Alleen nu het probleem.
Vannavond de voorremmen weer gemonteerd. en ze blijven helaas iets te veel aanlopen.
Nu heb ik wat gezocht op de site hier en misschien heb ik iets verf op de randen van de zuigers zitten waardoor ze niet goed glijden?
Nu vergelijk ik mijn remmen met die van de how-to's hier maar die is toch echt anders.
vraag 1: op de rode circels in de foto hieronder zaten die plastic cupjes gemonteerd met wat remvet. Even in de dombo modus: die gaten waar die cupjes inzitten dat zijn de zuigers die bij remdruk geheel naar buiten worden gedrukt?
vraag 2: op de foto hieronder, die zuigerstangen (??) met hoesjes daar beweegt dus die beugel over. die stangen worden niet geduwd met oliedruk? maar in z'n geheel doordat de remplaat naar voren wordt gedruk door de zuigers met hun cupjes?
Ik probeer dus ff te achterhalen hoe het komt dat (vooral links) de rem teveel aanloopt na het hermonteren. Voor de demontage om het te spuiten werkte het prima, en ze zijn dus recent gereviceerd door een dealer. Oja, ik heb er nog nauwelijks mee gereden hoogstens 500 meter om ff te voelen of de schijven warm worden. ja dus.. remmen doet die dus wel. systeem is ontlucht etc.
wie kan me ff helpen met antwoorden en ideeën waar ik naar moet kijken in het weekend?
ps zo is het resultaat geworden
Laatst bewerkt: