Kawasaki scrambler

Hoefijzer

MF veteraan
13 okt 2013
1.286
12
Amerongen
Het orgineel was een KZ750 CSR chopper uit 1982 in verweerde staat, die al 15 jaar buiten onder een afdak stond. Lopen deed hij niet, maar het blok was los en had maar 14000 Miles gelopen.
Heb al heel veel restauratie projecten gedaan maar wilde een keer een scrambler bouwen omdat ik daar altijd al gecharmeerd van was (de triumph van Steve Mcqeen uit de jaren 60).
Voorwaarde was dat het een motor voor elke dag moest worden dus compleet met stuurslot,helmslot,knipperlichten,opklapbaar zadel etc. En zo orgineel mogelijk moest lijken.
Daarom heb ik alle stickers en type plaatjes behouden en zoveel mogelijk onderdelen her gebruikt.
Het frame is aangepast en ingekort (de chopper zitkuil eruit gehaald), de aluminiumpassasiersteunen vervangen door zelfgemaakte stalen exemplaren. De buddyseat vlak gemaakt,ingekort, de achterzijde rond gemaakt, het schuim aangepast, de scharnieren aangepast en opnieuw bekleed. De zijkapjes aangepast, een tank van een B1 pas gemaakt, de orginele schokbrekers verlengd en de voorvork progressiever gemaakt en iets ingekort.
De spatborden ingekort, smaller gemaakt en de randen opnieuw omgefelst. Een Lucas achterlicht en kleine knipperlichten gemonteerd.
De 16 inch achtervelg vervangen door een breder 17inch exemplaar met een140/80 allroad band en voor de 19inch velg omgespaakt naar een 18inch velg met een 130/80 allroad band.
Een compleet nieuw RVS zelfgemaakt uitlaatsysteem met een handgeklopte aluminium hitteschilden.
Verder alles zelf gespoten, het motorblok gereviseerd en gemodificeerd. Het motorblok licht getuned waardoor ik de koppelling moest verzwaren, de sproeierbezetting en naalden van de carburateurs aangepast.
Omdat het zoveel is nogheel veel werkzaamheden niet genoemd.
Alles gedaan met huis, tuin en keukengereedschap. Mijn enige speciale gereedschappen zijn: een kleine compressor, een lasapparaat, een Chinees verfspuitje van 20 euro, een slijptol en een momentsleutel.
Hij rijdt fantastisch, veel trekkracht onderin en een mooie donkere sound!
 
Foto
full
 
Voor foto's van de bouw omdat het uiteindelijk geen streettracker geworden is heb ik maar een nieuw topic aangemaakt.
zie" KZ750 twin streettracker?"
full
 
Inderdaad, respect! Heel knap stuk werk, prachtig!

Die mag zo in serieproductie worden genomen door Kawasaki. :} :} :}
 
Grappig, ik had je CSR een paar jaar geleden gezien en gefotografeerd in Woerden. Ik vond hem prachtig. En ik maar zoeken naar een officiële kawa csr 'scrambler'. Wist ik veel!
Alsnog m'n complimenten, ik vind hem nog steeds prachtig, en des te mooier met de geschiedenis en je verhaal erbij.
Groeten,
Peter
Kawa 750CSR_IMG_4234.jpg
Kawa 750CSR_IMG_4235.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan