Kawasaki slaat af

Bfast

Die hard MF'er
21 apr 2004
451
0
ik had een vraagje ik heb nu bijna een week een 25kw zx6r uit 1999
en af en toe als ik ergens eventjes stop
bij het tankstation bijvoorbeeld en ik wil dan weer weg rijden dan slaat ie af zodra ik de koppeling oplaat komen
en als ik 'm dan even stationaire laat lopen dan doet ie het vanzelf weer na een minuutje
en vandaag kwam ik er achter dat het ook overgaat als ik 'm even hoog in zn toeren gooi
ikzelf dacht dat het misschien door de 25 kw begrenzing komt iets met benzine toevoer ofzo
maar ik ben niet zo technisch dus ik dacht ik vraag het even aan jullie
misschien dat iemand dit probleempje kent
alvast bedankt
 
Ik heb net zoiets met mijn 25kw zxr400. Als ik een lange tijd snelweg rijd en ik duik eraf bij een tankstation borreld en bubbeld hij als een gek, althans zo klinkt het. Gasreactie/acceleratie blijft goed. Hij heeft dan stationair ook de neiging heel snel af te slaan bij een kleine draai aan het gas.. Een paar keer flinkgassen en het is weg.

Denk dat het door het 25kw setje komt. Het schijnt ook door aanzuiging van valse lucht te kunnen komen :)
 
Hallo,

Op een ZX6R zit een jiffy, standard sensor/switch die detecteert of de standaard uit staat of niet. Als je dan weg wil rijden en je laat de koppeling opkomen slaat de motor af. Ik had een 1998 met een slecht contact op deze switch zodat hij af en toe afsloeg. Switch vervangen en lekker weer rijden.

Hopelijk kan je er wat mee,
Speedwing
 
Misschien werkt soms een (automatische?) choke niet goed.

Ook hebben tamelijk veel machines een probleempje met her-start van hete machine, voortijdige damp-vorming in (te) warme carburateur.
 
de zijstandaard heeft een schakelaar met een rubber erop.
dat rubber wil nogal eens het palletje tegenhouden, alles schoonmaken of vervangen zoals hierboven werd uitgelegd, lost veel op
stond zelf een keer naast een hele dikke harley met een achterband waar een porsche jaloers op zou zijn, met dat probleem, ( werd trouwens bereden door een mooie vrouw )

vriendelijk lachend hebben ze gekeken hoe ik het probleem oploste, en met vuile vingers en een rood gezicht wegreed

als de motor trilt, schiet het palletje vanzelf los, dus das de verklaring van keer gas geven en probleem opgelost
 
de zijstandaard heeft een schakelaar met een rubber erop.
dat rubber wil nogal eens het palletje tegenhouden, alles schoonmaken of vervangen zoals hierboven werd uitgelegd, lost veel op
stond zelf een keer naast een hele dikke harley met een achterband waar een porsche jaloers op zou zijn, met dat probleem, ( werd trouwens bereden door een mooie vrouw )

vriendelijk lachend hebben ze gekeken hoe ik het probleem oploste, en met vuile vingers en een rood gezicht wegreed

als de motor trilt, schiet het palletje vanzelf los, dus das de verklaring van keer gas geven en probleem opgelost

Klopt als een bus!!! Is je jiffy-kill-switch (anti-aanrijden met je standaard uit).... :+

Die wil nog wel eens blijven plakken in zijn huisje. Goed schoonmaken of vervangen door een nieuwe (wel duur).
 
Terug
Bovenaan Onderaan