Kawasaki speelt vals (?!)

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.633
20
Ik heb er eigenlijk nog niemand hier over horen
klagen, maar het moet me toch van het hart...
en jullie mening is ook welkom.

Ik vind het erg laf en achterbaks van Kawasaki dat
ze hun zx6r ff opschroeven tot 636cc om zo de
achterstand met de concurrentie wat betreft vermogen
en verkoop proberen recht te trekken.

Het is gewoon een ongeschreven regel dat de
supersports uit die categorie MAX 600cc hebben.

Ik denk dat het gebrek aan vermogen (als dat er al was) niet echt een reden is om hem niet te kopen..
Die pietluttige facelifts sinds \'98 wel...ja vanaf model \'00 zit er een te grote niet bijpassende neus op.

Kom Kawasaki...geef ons weer eens een groene scherp
gelijnde gifkikker! :9

En nu ga ik slapen.. :z
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een stiekume actie van Kawasaki. Maar daar gaan ze in het WK Supersport natuurlijk niet mee weg komen.

En de nieuwe look van Kawasaki wordt inderdaad steeds minder Kawasaki en steeds meer lelijk. Alleen de ZX-7 is nog mooi. Of hebbeb ze die inmiddels ook verkl :( :( t?
 
Hmmm... inderdaad, zeker als ze dit niet openlijk laten zien.

Maar op de website staat voor het model 2002 nog \'gewoon\' 599cc... Dat klopt dus niet?
 
Kan er ook niet echt gelukkig mee worden. Ik wil gewoon een 600 en als ik meer cc\'s wil komt er gewoon een 750. Klaar, uit, af.
Je kunt zeggen het is maar 36 cc. Sorry, dan ben ik maar principieel maar een motor met 636 cc is geen 600 meer. Laat ze dat vermogen maar gewoon uit een 600 trekken, dat doet de concurrentie ook.

Hoe moet dat dan met de Supersports? Afgelopen jaar is Andrew Pit zelfs wereldkampioen geworden op een ZX-6R. Betekend dat je over een paar jaar geen Kawasaki meer ziet bij de Supersports. En dat is gewoon jammer.
 
Vind het ook niet erg profesioneel van Kawasaki.
Ik dacht dat beide modellen nog wel te verkrijgen waren. Ze stonden in iedergeval nog allebei op de beurs in Ahoy. Waarschijnlijk ivm Supersport 600 regels :?
 
Kawasaki blijft voor de supersport 600cc motoren leveren.
Verders zie ik niet veel problemen in de cilinderinhoud.
In de zwaardere klasse wordt de cilinderinhoud toch ook vaker gewijzigd, hoor je geen mens over!
Honda\'s Fireblade gaat toch ook naar 954cc.
Ducati doet er ook elk jaar een paar cc\'s bij.
(blijven echter wel binnen de limiet van 1000cc.)

Wat betreft de \"look\" laat Kawa inderdaad een behoorlijk steekje vallen!
Ik had ook het liefst een \"gelikt\" modelletje gezien, maar dat is ongeveer gelijk gebleven.

En voor de superbike\'s wordt het toch ook echt eens tijd voor een superlichtgewicht 750.

Kunnen we geen oplossing bedenken om die groene japannertjes eens wat peper in de reet te douwen,
dat ze weer eens wat mooi\'s gaan maken!

Groetjes :z
 
Hmmm... inderdaad, zeker als ze dit niet openlijk laten zien.
Hoezo niet laten zien? Er staat toch zeker \"636\" op de zijkant?

Dat Kawasaki gewoon niet het geld heeft om zijn modellen grondig aan te passen is sneu, maar wel de keiharde realiteit. Zie maar de oude ZXR750, om nog maar te zwijgen van de GTR1000 van 15 jaar oud! Alleen maar modelwijzigingen om aan de uitstooteisen te voldoen, meer niet.

Is ook de reden dat Kawasaki met Suzuki gaat samenwerken. Helemaal onafhankelijk zullen ze het niet meer bolwerken. En misschien dat het supersportkampioenschap ook te duur werd voor ze? Dus dan maar de capaciteit verhogen, doe je voor op straat tenminste nog mee in de 600cc-klasse en veel kopers zal het niet uitmaken dat ze niet in het een of andere zeer exclusieve kampioenschap kunnen meedoen.
 
Snap het probleem niet helemaal. Kawa bedondert de boel door een 636 cc blok te gebruiken, dus dan koop je geen Kawa. Simpel toch. Tuurlijk is het wel een beetje er makkelijk van ze om op deze manier op hetzelfde vermogen te komen, net als wat andere merken uit een 600cc blok persen. Maar je kiest toch echt zelf wat voor fiets je koopt en als die 636 je niet aanstaat, dan laat je hem toch lekker staan.
 
Sinds wanneer moeten cilinderinhouden mooie ronde (125/250/600/etc) getallen zijn? Waarom is het de boel bedonderen als een motor 36 cc meer heeft en dit door de fabrikant gewoon wordt medegedeeld?
Tuurlijk wordt het zo moeilijker de diverse modellen onderling te vergelijken. Je zal altijd het voorbehoud \'maar deze heeft 36cc meer\' moeten maken.
Blijft wel het feit dat de ZX636 de beste in zijn klasse is! ;)
 
Ik moet eerlijk zeggen ik vind die nieuwe ZX12-R in de kleuren zwat met goud toch echt wel mooi.. en dan ook nog eens 190 PK :9~
 
Hoezo niet laten zien? Er staat toch zeker \"636\" op de zijkant?

Dat Kawasaki gewoon niet het geld heeft om zijn modellen grondig aan te passen is sneu, maar wel de keiharde realiteit. Zie maar de oude ZXR750, om nog maar te zwijgen van de GTR1000 van 15 jaar oud! Alleen maar modelwijzigingen om aan de uitstooteisen te voldoen, meer niet.

Is ook de reden dat Kawasaki met Suzuki gaat samenwerken. Helemaal onafhankelijk zullen ze het niet meer bolwerken. En misschien dat het supersportkampioenschap ook te duur werd voor ze? Dus dan maar de capaciteit verhogen, doe je voor op straat tenminste nog mee in de 600cc-klasse en veel kopers zal het niet uitmaken dat ze niet in het een of andere zeer exclusieve kampioenschap kunnen meedoen.

Ik bedoelde dus als eigenlijk. Dus als het gewoon op de zijkant staat, dan is het inderdaad meer van, we kunnen er niks aan doen. Wel jammer. Ik vind het aparte fietsen.
 
Wat kan het jullie nou schelen of het 599, 600, 636, 750 of 2800 cc is? Het gaat er toch om hoe zo\'n fiets rijdt, hoe hij eruit ziet, en wat hij kost.
 
alle ophef om niks....

ik hoor hier toch ook niemand lullen over het feit dat de cbr 900 naar 954 cc gegaan is

vind het onzin dat het perse 600cc moet zijn
 
Op vrijdag 11 januari 2002 14:20 schreef BertV het volgende:Is ook onzin, alleen geeft het aan dat Kawasaki het niet meer kan volgen in de PK-race.

Kawa niet meer kan volgen in de pk race? Das pas onzin...
Kawa ZX12R 1200cc 190 pk :}
Enige wat in de buurt komt...Soes Hayabusa 1300cc 175 pk, ook nog altijd :} maar de ZX is nog meer :} Ze hoeven nix of niemand te volgen in de PK race....ze lopen voorop...
 
Laatst bewerkt:
Wat een gezeik allemaal om die 36 cc meer.
BOEIUH !
En over het uiterlijk --> iedereen heeft zijn eigen smaak.
Als alles mee zit ga ik hem lekker halen als het kitje eraf is 8-)
 
Maaar het scheelt in ieder geval wel veel, 36 cc maarlieftst op het totaal van 900 cc...

Tsjonge tsjonge zeg.
 
Who fucking gives a shit man?!
Zolang ze maar doen wat nodig is om mee te kunnen toch?! Trouwens, een geheim is\'t zeker niet... ik wist\'t zelfs al.
 
Voor straatgebruik maakt het niet uit. Maar de regels zijn simpel.

4 cilinders met meer dan 600 cc, geen homologatie voor de supersports.

4 cilinders met meer dan 1000 cc, geen homologatie voor de superstocks.

Commercieel geen sterke zet. In Nascar kennen ze het gezegde: \"Who wins on Sunday, sells on Monday\"
 
Ik lag me dood als Yamaha, Honda en Suzuki volgend jaar gelijk 650cc blokken gaat maken ipv de huidige 600, en Kawa weer het nakijken geven. ;)
 
HHmmm..het gaat me er ook niet om met hoeveel cc ze over de 600cc-grens zijn gegaan, maar DAT ze er over zijn...

Beetje voor moraalridders misschien, maar het bevalt me gewoon niet.
Ik hoop gewoon dat de concurrentie niet volgt..
Laat ze gewoon een bloedgeile zx7r ontwerpen..dan is er voor ieder weer wat wils...
 
HHmmm..het gaat me er ook niet om met hoeveel cc ze over de 600cc-grens zijn gegaan, maar DAT ze er over zijn...

Precies, er is gewoon altijd al een 600cc klasse geweest.

Er is trouwens nooit een 900cc klasse geweest, dus geldt niet hetzelfde voor de Fireblade, begrijp ook niet waarom ze met dat ding niet ook gewoon naar de 998 cc gaan.
Maar ja, altijd geroepen dat 900cc beter is dan een 1000 natuurlijk.
 
Op zaterdag 12 januari 2002 00:28 schreef Gizzmo13 het volgende:Precies, er is gewoon altijd al een 600cc klasse geweest.

Er is trouwens nooit een 900cc klasse geweest,

Nou, altijd een 600cc klasse geweest... Vroeger (let op: opa vertelt) was het 125, 250, 500, 750, 1000.
De toenmalige 500cc klasse is stiekum een 600cc klasse geworden. De 750 klasse is \'vervallen\'. En zo zal het altijd wel in beweging blijven. Maakt het uit? Als je de fiets maar kan vinden die bij je past. :)
 
Nou, altijd een 600cc klasse geweest... Vroeger (let op: opa vertelt) was het 125, 250, 500, 750, 1000.
De toenmalige 500cc klasse is stiekum een 600cc klasse geworden. De 750 klasse is \'vervallen\'. En zo zal het altijd wel in beweging blijven. Maakt het uit? Als je de fiets maar kan vinden die bij je past. :)

Maar die 500 was toch 2-takt???

En er was ook nog een 350 cc klasse

En er is nog steeds een 750 cc klasse, SuperBike.

Maar idd, kan e niet echt boeien dat er nu veranderig is, want iets nieuws leidt altijd naar meer nieuws, en niemand zou toch meer willen rijden op motors van tig jaar terug, alleen maar omdat het toen veranderd is??
 
Terug
Bovenaan Onderaan