Neu als Pensionado doe ik het gewoon met Ride by Wire
Zolang het maar een draadje heeft
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Neu als Pensionado doe ik het gewoon met Ride by Wire
Ik wist niet dat er standaard een hellingshoek meter op zat , wist wel op de SE en hoe schuiner je gaat hoe meer corner verlichting er gaat branden , dacht dat gekoppeld zat .In de basis zijn de motoren best gelijk (2018 vs 2019 standaard model), maar er zijn wat verschillen, waarvan er al een aantal zijn genoemd:
-Uiterlijk
-LED koplampen (en alle andere verlichting ook)
-ander dashboard (verschil in functies weet ik niet, ik ken het 2018 dashboard niet, maar de 2019 heeft naast de standaard dingen een hellingshoek meter, en een Instelbare schakelindicator)
Maar de grootste verschillen zijn wat mij betreft:
-Bosch IMU + bochten ABS (als de 2018 dat wel heeft mijn excuses)
-Ride-by-wire en daarmee ook standaard Cruisecontrol.
Aha wist het niet dat het ook op het standaard model zat , bij de SE geef hij het ook aan begreep ik op het display hoe schuin je gaat is dat bij de standaard ook dan , zit wel veel verschil in het display van de beide modellen.De motor meet dat met de Inertial Measurement Unit (IMU) die versnelling/vertraging en hellingshoek meet. Die zit er dus standaard in, en wordt bij de SE gebruikt om de bochtenverlichting te besturen.
Dit apparaat is ook gekoppeld aan de Traction (+wheelie) control en bochten ABS.
"scheefhangen", Het gevaar is dan natuurlijk wel dat je je eigen record wil gaan scherpstellen ...
De maximum hellingshoek in graden die je hebt bereikt per kant slaat hij op, en die kan je (bij stilstand) opvragen in het menu.
Veel heb je er niet echt aan met normaal gebruik.
Bij de SE met het TFT dashboard is het weergeven van de hellingshoek misschien anders vormgegeven.
3M tapeHoe zit die aan de voorkant vast?
Had toen uit zo een lezers test gelezen die over de Versys ging dat er bij waren die het verslavend vonden , ze wilden steeds een schuinere hellingshoek uit proberen .Het gevaar is dan natuurlijk wel dat je je eigen record wil gaan scherpstellen ...en dat kan pijnlijk worden...
Die in het neusje zit wel mooi daar , ook goede eigenschappen qua beeld enz.Zo de camera's zitten erop Bekijk bijlage 1504718Bekijk bijlage 1504719Bekijk bijlage 1504721Bekijk bijlage 1504722
ja prima beeld ,alles gaat aan zodra contact aan gaat en neemt alles op in een loop ,prima spulDie in het neusje zit wel mooi daar , ook goede eigenschappen qua beeld enz.
Dat klopt zeer zeker. Dit was mijn derde en laatste voetsteun die ik aan de grond kapot rij. Ik zoek het niet meer op. Voordeel is wel dat je weet dat het kan.Met de app van BMW zie je ook het aantal graden van je "scheefhangen", hetgeen toch wat meer info geeft dan een aantal pijltjes...
Het gevaar is dan natuurlijk wel dat je je eigen record wil gaan scherpstellen ...en dat kan pijnlijk worden...
Dag mede Versys rijders,
Ik heb sinds 2 maanden een Versys 650 (op 25kw bah, nog een jaar). Ik zit alleen te twijfelen of ik verder in deze motor wil gaan investeren. Heb een topkoffer gekocht en wil er ook nog zijkoffers op zetten, maar ik twijfel dus of dit hem is of dat ik volgend jaar wanneer ik mn A heb een Versys 1000 koop. Jullie rijden allemaal de 1000 dus jullie kunnen me denk ik het beste advies geven. Grootste pluspunt van de 1000 t.o.v. de 650 is denk ik wel de vier in lijn motor. Dat vind ik echt heerlijk rijden. Alleen ik ben dus een beetje bang voor die 120 pk. Ik zoek graag het topvermogen op van motoren en ik houd ook wel van een beetje sportief rijden. Ik rijd pas een jaar motor dus misschien ben ik te onervaren voor zoveel vermogen op een fiets. Kan iemand me meer vertellen over de rij eigenschappen van de Versys 1000?
Mensen die het leuk vinden om willens en wetens hun grenzen op te zoeken, kunnen maar beter niet op een motorfiets stappen.