Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Artikeltje dan maar :


Onze VERSYS 1000 rijdt erg goed, maar ik ben eigenlijk te groot voor lange ritten (met mijn 1,92 m)... .
Ondanks de omvang van mijn GRAND TOURER uit 2018, zit ik er vrij opgevouwen op met mijn erg lange benen, zelfs mét het 3 cm hogere TOPSELLERIE-zadel
Dit viel me slechts op vanaf de coronamaatregelen, waardoor ik nergens meer stopte voor een bak koffie en ik dus een uur of 2 in het zadel bleef zitten, behalve dan om te tanken of voor een slokje water uit de topcase.
Het zou echter precies de instelbare vering zijn die me anders het meest zou interesseren bij het nieuwe model (vanaf 2019).
Ik vraag me dan ook af of er veel kandidaten zijn voor een SE zonder instelbare vering (= de nieuwe S)... het lijkt me dan ook een futiele upgrade, tenzij men de standaardversie gewoon laat wegvallen, maar die is juist zo interessant qua prijs voor zoveel motorfiets...
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de S er vooral is om het gat tussen de SE en de 'gewone' te vullen. Want eerlijk is eerlijk, qua prijs is dat een fors gat. Nu is het makkelijker om in plaats van de 'gewone', toch maar de S te kiezen. En ja, dan is het nog maar een klein(er) stapje naar de SE. Dus per saldo denk ik dat de SE eerder meer verkocht zal gaan worden, dankzij de S. Marketing 101.
 
Die zou ik niet eens graag met m'n VERSYS 1000 willen doen...
Je hebt in het promo filmpje kunnen zien en horen dat de Versys er écht wel voor geschikt is. 😎
Ik denk dat het beter met de Versys was gegaan dan met de ZR7, daar was niks aan in te stellen als de achtervering met een haaksleutel, en dat wordt dorgaans niet (snel) gedaan.
Meestal zijn de wegbanden ook (veel) minder geschikt voor dergelijk terrein.
Maar zoals bij bijna alle voertuigen zit de begrenzing van het voertuig tussen het zadel en het stuur.
Het is niet zo dat we altijd onherbergzaam gebied op zoeken, maar het kan een keer voorkomen dat het ergens in een route zit. Als je daar achter komt en dan persé over verhard verder wil, kan het zomaar zijn dat je in de Alpen 80 of 90km om moet rijden. En die rij je daar niet in anderhalf uur.
 
weet iemand waar het knipperlicht relais van de versys 1000se 2020 zit, normaal bij kawasaki zit hij aan de zijkant onder het zadel.
kan nu alleen niet iets vinden wat er op lijkt. :)
 
De vraag werd weliswaar niet aan mij gesteld, maar ik antwoord je toch maar : ik heb er dit voorjaar een weekend mee gereden : voor MIJN lengte (1.92 m) is de zit van een BAGSTER-zadel veel te kort.
De gel + bultex-vulling zit wel lekker.
Voor minder dan de helft van de prijs, ben ik echter beter af met het (verhoogde en verlengde) gel+bultex zadel van TOPSELLERIE dat echt even mooi is afgewerkt en dat je ook desgewenst in de standaardhoogte en -lengte (of verlaagd) kan krijgen.
Dit zadel zit heerlijk .
 
Laatst bewerkt:
weet iemand waar het knipperlicht relais van de versys 1000se 2020 zit, normaal bij kawasaki zit hij aan de zijkant onder het zadel.
kan nu alleen niet iets vinden wat er op lijkt. :)

Heeft iemand sowieso een schema van de kabel boom met aderkleuren?
Of een linkje waar te downloaje?
 
De vraag werd weliswaar niet aan mij gesteld, maar ik antwoord je toch maar : ik heb er dit voorjaar een weekend mee gereden : voor MIJN lengte (1.92 m) is de zit van een BAGSTER-zadel veel te kort.
De gel + bultex-vulling zit wel lekker.
Voor minder dan de helft van de prijs, ben ik echter beter af met het (verhoogde en verlengde) gel+bultex zadel van TOPSELLERIE dat echt even mooi is afgewerkt en dat je ook desgewenst in de standaardhoogte en -lengte (of verlaagd) kan krijgen.
Dit zadel zit heerlijk .
Thanks ik ga kijken bij topelsellerie
 
Thanks ik ga kijken bij topelsellerie
Sorry, ik moet iets corrigeren : TOPSELLERIE maakt géén gewag van BULTEX, maar wél van gel , hetgeen ik als optie genomen heb.
Ik merk echter geen verschil in het eigenlijke zitcomfort tussen het BAGSTER en het TOPSELLERIE-zadel: dit laatste is niet overmatig zacht én het ondersteunt goed, zonder een plank te zijn, zoals bvb. het CORBIN-zadel wél is.
 
Sorry, ik moet iets corrigeren : TOPSELLERIE maakt géén gewag van BULTEX, maar wél van gel , hetgeen ik als optie genomen heb.
Ik merk echter geen verschil in het eigenlijke zitcomfort tussen het BAGSTER en het TOPSELLERIE-zadel: dit laatste is niet overmatig zacht én het ondersteunt goed, zonder een plank te zijn, zoals bvb. het CORBIN-zadel wél is.
bedankt voor de info
 
De vraag werd weliswaar niet aan mij gesteld, maar ik antwoord je toch maar : ik heb er dit voorjaar een weekend mee gereden : voor MIJN lengte (1.92 m) is de zit van een BAGSTER-zadel veel te kort.
De gel + bultex-vulling zit wel lekker.
Voor minder dan de helft van de prijs, ben ik echter beter af met het (verhoogde en verlengde) gel+bultex zadel van TOPSELLERIE dat echt even mooi is afgewerkt en dat je ook desgewenst in de standaardhoogte en -lengte (of verlaagd) kan krijgen.
Dit zadel zit heerlijk .

Ik vind de bagster juist wel prima zitten met mijn lengte van 1.96mtr.
Deze heb ik dan ook laten verhogen & vullen met bultex & gel (voor & achter).

Ik denk dan ook dat de lengte van armen, benen en bovenlichaam een bepalende factor zijn of je een zitting te kort vind.
 
Je bedoelt de rand van de overgang naar het passagiers gedeelte?
De schuinte is juist anders dan op het standaard zadel wat ik juist wel prettig vind.
 
Ja, maar kijk eens hoeveel korter de zit van een BAGSTER zadel is tov het standaardzadel :


1602851288540.png
 
Aha, zoals ik al zei heb ik hem verhoogd voor en achter, dan gaat die schuine kant ook iets naar achter.
Ik heb helaas geen foto met beide zadels naast elkaar om dat te kunnen laten zien.
 
Ja die zijn ook te verstellen. Aan beide kanten zit een soortgelijke stelbout. Ze zijn wit/ lichtgrijs, dus redelijk makkelijk te vinden. Ze draaien wel stroef.

Zitten die stelschroeven op dezelfde plek als wat streepfighter laat zien op de foto.
 
Ze zitten ook verstopt.
Kan zo snel niets anders vinden, dus geen nederlands of engels, maar kijk hier even, vanaf 3:02:
 
Terug
Bovenaan Onderaan