Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
ik vroeg mij af of er achterlichten zijn met de ingebouwde richtingaanwijzers voor de versys 2020
Heb ooit wel eens ergens gelezen dat ze je er op kennen bekeuren , misschien dat het veranderd is onder tussen .
Zelf zou ik het niet doen , je ziet het wel eens maar ik vind ook dat het niet echt opvalt .
 
Heb ooit wel eens ergens gelezen dat ze je er op kennen bekeuren , misschien dat het veranderd is onder tussen .
Zelf zou ik het niet doen , je ziet het wel eens maar ik vind ook dat het niet echt opvalt .
ik vraag niet of ze er op kunnen bekeuren, daar zit ik niet zo mee.
ik heb op al mijn voorgaande motoren het ook gehad, en nooit problemen mee gehad.
mijn vraag was of die er zijn
 
Van de week windscherm pas gemaakt: lees extra gaten en korter afgezaagd voor de Versys. Lekker breed, prima uit de wind in de koudere wintermaanden. Had dat scherm nog liggen, oorspronkelijk voor Suzuki v-strom. Had uiteindelijk verkeerde zaagje (had metaalzaag, maar nog te grof....) dus niet helemaal goed en paar kleine scheurtjes. Gelijk gestopt door kleine gaatjes te boren. Ik had ook nog paar handkappen +opzetstukken liggen van SW motech. Die passen wonderwel op de beugels en bevestiging van de Kawa. Twee gaatjes boren in het kunststof en voila! het past. Dus alleen het kunststof gedeelte vervangen. Best fraai, al zeg ik het zelf. Past beter bij de scherpe lijnen van de Kawa. Groetjes!

IMG_0371 - Copy.jpg
 
ik vraag niet of ze er op kunnen bekeuren, daar zit ik niet zo mee.
ik heb op al mijn voorgaande motoren het ook gehad, en nooit problemen mee gehad.
mijn vraag was of die er zijn
Weet dat ze er t/m model 2018 er wel zijn , weet eigenlijk niet hoe het achterlicht vanaf model 2019 er uit ziet .
 
Een kenteken staat toch op naam? Lijkt me dan een koud kunstje voor de politie om de juiste persoon even te bellen..
 
Guys, wie van jullie rijdt er allemaal door in de pekelperiode? En vooral: waar zien jullie (de doorrijders dus) op je Versys roest of corrosie verschijnen als gevolg daarvan?

(kortom, dit is een kort empirisch onderzoekje naar de pekel-gevoelige plekken van de Versys 1000.)
 
Ah, dat spul heb ik hier ook staan. Maar heb het nooit durven gebruiken, want waar spuit je het allemaal op: overal of het risico om dingen te missen. Vandaar eigenlijk ook mijn vraag, want dan weet ik waar ik vooral moet spuiten ;-).
 
(kortom, dit is een kort empirisch onderzoekje naar de pekel-gevoelige plekken van de Versys 1000.)
De mijne komt uit Engeland, en dat is hetzelfde als het hele jaar in de pekel rijden 😭
De lassen en lasnaden van het subframe zijn gewoon knudde gespoten, vooral met alle kleine hoekjes en gaten🤬
Dat heb ik er dus vorig jaar afgehaald, geschuurd ( eigenlijk moet je stralen om overal goed bij te komen) en opnieuw gespoten.
Op de velgen is het ook zichtbaar. Blijkbaar "kruipt" het zout in de lucht en water door de poriën van het grove lak oppervlak.

Ik rij verder niet in de winter.
 
Ik heb mijn Versys 1000 eerst goed gewassen gedroogd en vervolgens, na het afdekken van de banden en remmen, en het verwijderen van de zadels, hem met de spuitbus ACF-50 ingespoten, waarbij ik geprobeerd heb om de gespoten kunststofdelen wat te ontzien (ofschoon het geen kwaad kan). Ook alle elektrische verbindingen, veren en schokbrekers heb ik flink ingespoten.
Je merkt dat de vloeistof zich tot in de kleinste hoekjes en kantjes en poriën verspreidt, tot diep in het binnenste van de motor en alle onderdelen, en daar vocht verdrijft en eventueel aanwezige oxidatie neutraliseert.
De velgen heb ik achteraf met een in de vloeistof doordrenkte doek nog eens ingewreven.
Zoals gezegd, heb ik na twee winters geen spatje oxidatie kunnen vaststellen.
Ik heb weliswaar niet in de natte pekel gereden, maar wel zeer regelmatig op droge, flink door het zout wit gekleurde wegen.
Ikzelf heb de Versys 1000 mits deze behandeling dus echt niet als roestgevoelig ondervonden.
Met mijn BMW R1200GS LC durf ik dit minder goed aan...
 
Ik bol het hele jaar door , weer en wind .
Ik gebruik S100 corrosie beschermer al meerdere jaren en dat werkt ook super , afgelopen weekend alles goed gewassen en de dag er op ingespoten , er zouden koudere nachten aan komen maar tot nu toe blijft alles uit .
 
Roest daar heb je middeltjes voor mits het niet te extreem is of bedoel je de uitlaat bochten.
Ik heb mijn uitlaten in het begin bij mijn vorige / andere :]met commadant gedaan en dat ging ook goed maar toen ging ik over op het merk Belgom ALU en dat gebruik ik nog steeds voor mijn uitlaat .
Blijft ook serieus lang netjes .

20180824_171727.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik wil nog wel eens never dull gebruiken, of gewoon oppoetsen met een scotch brite sponsje / doekje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan