Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Uitlaatje besteld:
die heb ik er ook onder zitten, het geluid is niet veel meer dan origineel.
het klinkt iets zwaarder.
verder scheelt het behoorlijk wat gewicht en ik vind het wat sportiever staan.
let wel op of de goede beugel erbij zit, bij mij zat de verkeerde in de doos.
wacht nu al 2 weken op een nieuwe uit italie.
 
die heb ik er ook onder zitten, het geluid is niet veel meer dan origineel.
het klinkt iets zwaarder.
verder scheelt het behoorlijk wat gewicht en ik vind het wat sportiever staan.
let wel op of de goede beugel erbij zit, bij mij zat de verkeerde in de doos.
wacht nu al 2 weken op een nieuwe uit italie.
Heb altijd met flink wat uitlaatgeluid rondgereden, maar dat zijn andere typen motoren (zx6r, zx9r, zx10r, CBR600RR, VFR800, Moto Morini Corsaro, etc). Op een 'allroad' als de Versys1000 vind ik het minder interessant en ik rij ook langere (snelweg)stukken en dan is zo'n continue bak geluid best vermoeiend :].
 
Heb altijd met flink wat uitlaatgeluid rondgereden, maar dat zijn andere typen motoren (zx6r, zx9r, zx10r, CBR600RR, VFR800, Moto Morini Corsaro, etc). Op een 'allroad' als de Versys1000 vind ik het minder interessant en ik rij ook langere (snelweg)stukken en dan is zo'n continue bak geluid best vermoeiend :].
ik vind het ook niet horen bij het type motor. maar een sportieve uitlaat staan hem wel goed.
zeker als je hem iets omhoog zet.
nadeel is dat de koffer de uitlaat dan net raakt, maar dat is aan te passen.
 
ik vind het ook niet horen bij het type motor. maar een sportieve uitlaat staan hem wel goed.
zeker als je hem iets omhoog zet.
nadeel is dat de koffer de uitlaat dan net raakt, maar dat is aan te passen.
Daarom is de Arrow afgevallen, staat veel te horizontaal.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    235,3 KB · Weergaven: 31
Wordt een herfst toer. Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië en Herzegovina. Eind augustus begin september.
We hebben iets dergelijks ook al een aantal jaren min of meer in de planning staan, maar dan laatst september
.
Hoeveel km heb je in de planning en hoeveel dagen vanaf begin in Oostenrijk tot terug in Oostenrijk of thuis?
Wij gaan meestal 7 of 8 dagen. Met de trailers naar ergens naartoe en van daaruit een ronde en terug naar de auto's/trailers.
Dus 5 of 6 dagen effectief rijden
 
We hebben iets dergelijks ook al een aantal jaren min of meer in de planning staan, maar dan laatst september
.
Hoeveel km heb je in de planning en hoeveel dagen vanaf begin in Oostenrijk tot terug in Oostenrijk of thuis?
Wij gaan meestal 7 of 8 dagen. Met de trailers naar ergens naartoe en van daaruit een ronde en terug naar de auto's/trailers.
Dus 5 of 6 dagen effectief rijden
Hebben 1x de motoren op trailer gehad. Dat was om er zeker van te zijn dat we op 1 dag de nachtboot vanaf Toulon naar Corsica zouden halen. Al sinds 2007 elk jaar eind augustus begin september op motorvakantie. Alles gewoon op de motor. Oostenrijk, Frankrijk, italie, Spanje. Je kent dat wel de bekende passen in Alpen en Dolomieten vanaf een centraal gelegen vakantiehuis. Maar ook de Pyreneen van west naar oost doorgestoken van San Sebastian in Spanje naar Cadaques in Frankrijk. 2 jaar geleden vanuit Andorra routes gereden in Franse en Spaanse Pyreneen en vorig jaar in de Vogezen rond getoerd.
Wat betreft de aankomende reis, vertrek is 26 augustus vanuit NL naar Tirol en dan door naar Kranjska Gora in Slovenie. Vervolgens door Slovenie, Kroatie en Bosnie Herzegovina. Langs de Adriatische kust weer terug naar Kransjska Gora en maandag 6 september op huis aan met een overnachting in Wurzburg dan 7 september weer thuis. Totaal dus 13 dagen motorrijden waarvan 2200 km aan routes en dan moet daar aan km's nog heen en terug naar Kransjska Gora bij. Heb er nu al zin in!
 
Laatst bewerkt:
Hebben 1x de motoren op trailer gehad. Dat was om er zeker van te zijn dat we op 1 dag de nachtboot vanaf Toulon naar Corsica zouden halen. Al sinds 2007 elk jaar eind augustus begin september op motorvakantie. Alles gewoon op de motor. Oostenrijk, Frankrijk, italie, Spanje. Je kent dat wel de bekende passen in Alpen en Dolomieten vanaf een centraal gelegen vakantiehuis. Maar ook de Pyreneen van west naar oost doorgestoken van San Sebastian in Spanje naar Cadaques in Frankrijk. 2 jaar geleden vanuit Andorra routes gereden in Franse en Spaanse Pyreneen en vorig jaar in de Vogezen rond getoerd.
Wat betreft de aankomende reis, vertrek is 26 augustus vanuit NL naar Tirol en dan door naar Kranjska Gora in Slovenie. Vervolgens door Slovenie, Kroatie en Bosnie Herzegovina. Langs de Adriatische kust weer terug naar Kransjska Gora en maandag 6 september op huis aan met een overnachting in Wurzburg dan 7 september weer thuis. Totaal dus 13 dagen motorrijden waarvan 2200 km aan routes en dan moet daar aan km's nog heen en terug naar Kransjska Gora bij. Heb er nu al zin in!
Wat km's betreft moet de rondrit goed te doen zijn in dat tijdsbestek.
Wij hebben vaker een (te) ambitieuze planning, waardoor we minimaal 1 dag in het donker arriveren op de plaats van bestemming.
Vaak is ook de oorzaak dat we tussen de middag en/of met stops te lang zitten te ouweh**ren, maar dat hoort er natuurlijk ook zeker bij, het is tenslotte vakantie.

Wij hebben er ook allang zin in, alleen is nog onzeker waar de reis naartoe gaat. Maar gaan doen we zeker! :] :]
 
Allereerst ben ik natuurlijk naar de Kawasaki dealer in de buurt geweest om een Kawasaki v47 topkoffer te bestellen, want dat gedrocht wat er nu op zit kan natuurlijk echt niet. Wat blijkt: Kawasaki maakt dat gekleurde paneel niet meer. Die kleur werd in 2017 nog gemaakt, is dus maar 4 jaar oud en nu al niet (nooit) meer verkrijgbaar! Weet iemand misschien een website of winkel waar dit onderdeel nog verkocht wordt? Anders zal ik hem denk ik ergens laten spuiten.
 
Allereerst ben ik natuurlijk naar de Kawasaki dealer in de buurt geweest om een Kawasaki v47 topkoffer te bestellen, want dat gedrocht wat er nu op zit kan natuurlijk echt niet. Wat blijkt: Kawasaki maakt dat gekleurde paneel niet meer. Die kleur werd in 2017 nog gemaakt, is dus maar 4 jaar oud en nu al niet (nooit) meer verkrijgbaar! Weet iemand misschien een website of winkel waar dit onderdeel nog verkocht wordt? Anders zal ik hem denk ik ergens laten spuiten.
Op de site van kawasaki en dan voor de originele accessoires voor de Versys van 2018 staat er ook een rode kleur , weet niet of het de zelfde kleur is .
 
Allereerst ben ik natuurlijk naar de Kawasaki dealer in de buurt geweest om een Kawasaki v47 topkoffer te bestellen, want dat gedrocht wat er nu op zit kan natuurlijk echt niet. Wat blijkt: Kawasaki maakt dat gekleurde paneel niet meer. Die kleur werd in 2017 nog gemaakt, is dus maar 4 jaar oud en nu al niet (nooit) meer verkrijgbaar! Weet iemand misschien een website of winkel waar dit onderdeel nog verkocht wordt? Anders zal ik hem denk ik ergens laten spuiten.
Als je voor mij een groene op de kop tikt heb ik een oranje voor je O-)

Overigens gefeliciteerd met de Kawa 👊
 
Dat is helaas rood ipv oranje
Als je voor mij een groene op de kop tikt heb ik een oranje voor je O-)

Overigens gefeliciteerd met de Kawa 👊
Goed om te weten. Online zie ik er een voor 80 euro maar dat zal je vast al weten.
 
Deze koffer had ik nog van mijn oude 2017 Versys met het idee: als buitenlandtripjes weer kunnen gaat de topkoffer er ook weer (tijdelijk) op. Alleen het oranje paneel zou ik nog wisselen naar groen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Dus........
 

Bijlagen

  • IMG_20210703_124236.jpg
    IMG_20210703_124236.jpg
    189 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20210703_124317.jpg
    IMG_20210703_124317.jpg
    204,1 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan