Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Deze koffer had ik nog van mijn oude 2017 Versys met het idee: als buitenlandtripjes weer kunnen gaat de topkoffer er ook weer (tijdelijk) op. Alleen het oranje paneel zou ik nog wisselen naar groen maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen. Dus........
Is dat paneel los te krijgen dan? Ik heb bij de dealer een oranje paneel geregeld maar niet de juiste oranje. Geen idee dus of het wat is en als het erop zit weet ik niet of ik hem er nog af krijg.
 
Aan de binnenkant van het deksel zit het vast met een zootje kruiskopschroefjes
 

Bijlagen

  • IMG_20210703_192039.jpg
    IMG_20210703_192039.jpg
    219,6 KB · Weergaven: 19
Op één van de zekeringendoosjes staat dat er een zekering in zit voor 'grip heater'. Ik heb nu een zwevende zekering achter mijn koplamp hangen. Binnenkort wil ik dit dan gewoon netjes door het zekeringkastje laten gaan, lijkt mij dat hier al bekabeling voor is aangelegd, niet? Heeft iemand hier dat al eens gedaan?
 
Op één van de zekeringendoosjes staat dat er een zekering in zit voor 'grip heater'. Ik heb nu een zwevende zekering achter mijn koplamp hangen. Binnenkort wil ik dit dan gewoon netjes door het zekeringkastje laten gaan, lijkt mij dat hier al bekabeling voor is aangelegd, niet? Heeft iemand hier dat al eens gedaan?

Ja, dat klopt. Als ik me niet vergis (en jawel, ik kan me vergissen) zit de connector voor de grip heater rechts naast een van je koplampen.

Edit: oeps, nee, die naast je koplamp is voor de mistlichten en heeft een lagere zekeringswaarde. Voor je grip heaters zit ie ergens links, maar ik weet niet meer precies waar bij jouw model Versys. Maar hij is er echt :-).

Edit2: hier vind je instructies voor het installeren van de Kawasaki heated grips. En dus ook instructies voor het gebruiken van de juiste connector. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er veel ervaring met en inzicht in de vering achter?
Als ik nl. de knop aan de zijkant helemaal op zijn strakste zet (H) of op zijn zachtste (S), als ik met mijn volle gewicht op de kofferdrager ga hangen, veert hij beide keren even ver in ( ca. 5,5 cm ) ter hoogte van de knipperlichten.
Ik zou zeggen als ik hem vol indraai naar "H", zou dit toch een stuk(je) minder moeten zijn, want ik neem aan dat er geen progressieve veer onder zit.
De aanwezige veer is gewoon standaard.
Nu maakt de plek niets uit, maar dat was mijn referentiepunt.
 
Tussen +/- 50 cm en ca. 150 cm zit ongeveer een meter.*O* Zo'n meet methodiek van er op hangen en gelijk meten lijkt mij niet erg nauwkeurig. _O-Stond de motor bij de eerste meting wel precies verticaal. Had je de eerste keer niet wat meer adem ingehouden dan de tweede keer?

Succes, Bertje.
 
Tussen +/- 50 cm en ca. 150 cm zit ongeveer een meter.*O* Zo'n meet methodiek van er op hangen en gelijk meten lijkt mij niet erg nauwkeurig. _O-Stond de motor bij de eerste meting wel precies verticaal. Had je de eerste keer niet wat meer adem ingehouden dan de tweede keer?

Succes, Bertje.
Ff serieus graag.
Op het rek hangen en meten tegelijk gaat niet zo goed alleen, maar er is ook een mogelijkheid dat de een ( ik dus) op de drager "hangt", en iemand anders de afstand tot de grond meet.🤔
En dít...... , ...............................juist .😊
Je kunt er bij mij wel vanuit gaan dat de motor verticaal stond tijdens het meten ☺️
 
.....ik gebruikte de kentekenplaat als referentiepunt.
Goede opmerking.
En meet dan ook in het midden van de kentekenplaat.
Wat denk je van gewichtsverdeling? Op de drager hangen is belasting achter het hart achterwiel dus ontlast hij het voorwiel deels en daarmee moet de invering achter nog groter worden!!!
Realiseer je wel dat twee benen bij benadering net zoveel wegen als de romp van het menselijk lichaam. Maar die twee benen staan nog op de grond.
Enige beetje serieuze meting is een opstelling van de motor met de rechterzijde tegen een wand. Doekje tussen de handkappen en de wand. Jiffy uit en op de motor klimmen. Voeten op de steppen en aan je compaan vragen of hij je rechtop wil zetten tegen de muur. Zo nodig spiegel inklappen.
En dan midden onder de kentekenplaat meten. Hou dan nog rekening met een goed motorpak, helm en laarzen die samen ook maar zo 15 kilo op de weegschaal zetten.

Resultaat lees ik graag, succes Bertje.
 
Ik vond de vering altijd iets te slap van het model waar men het hier over heeft.
Ik heb nu een model 2019 met elektrisch instelbare vering, die zijn mij inziens iets stugger en veelzijdiger instelbaar.
 
Als je dus achter op het rekje gaat belasten, zul je bij max en min. Uit- en indraaien van de stelknop heel zeker verschil in max. In vering moeten kunnen meten.
En dit is dus niet het geval, wat zeer wss dus te maken heeft met een niet (meer) werkende hydraulische veervoorspanning stelknop😢
Ik vond de vering altijd iets te slap van het model waar men het hier over heeft.
Ik vind ze persoonlijk wel behoorlijk comfortabel, alleen wil ik wel als ik met bagage/koffers rij deze wat strakker kunnen zetten en met duo op max. Veervoorspanning zodat het rij gedrag hetzelfde blijft.
Dit is nu dus niet meer het geval 😤
 
Ik vond de verschillen minimaal.
Wat jij comfortabel vind is voor mij misschien te zacht, dat zou aan ons eigen lichaamsgewicht kunnen liggen.

Ik heb vaak zat duo en 3 volle koffers gereden, ik vind de vering daarvoor te slap.
 
Of een setje van Hyperpro voor niet te veel geld? Progressieve voorveren + achtershock met progressieve veer, instelbare veervoorspanning en uitgaande demping.
De beschrijving klopt.
Alleen is de veervoorspanning alleen mechanisch instelbaar d.m.v. haaksleutel o.i.d. -> heb ff gekeken en dat is een gevalletje: lastig bij te komen en omslachtig omdat ik nogal eens omschakel van solo naar duo en/of bagage.

Dus dat gaat iig voor mij niet werken😏.

Dan zou het deze moeten zijn : Kawasaki Versys 1000 2015-2019 Hyperpro 466 schokdemper met Hpa (hydraulisch verstelbare veervoorspanning).
 
Terug
Bovenaan Onderaan