Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
31 okt 2003
1.981
130
Budel
Dan zou het deze moeten zijn : Kawasaki Versys 1000 2015-2019 Hyperpro 466 schokdemper met Hpa (hydraulisch verstelbare veervoorspanning).
Zojuist besteld na goed en duidelijk contact met Frans Bertrams van Hyperpro ( vanmiddag en vanavond) 😎👍.
De Hyperpro 466 met Hpa ( hydraulisch instelbare veervoorspanning) en La ( lengte instelbaar + of- 5mm), kost wel wat, maar dan heb je ook iets.

Wat ook maakt dat mijn verlagingskit (-30mm) er ook tussenuit kan blijven ( en dus te koop is ).

Wat ook betekend dat ik hem nog een tijdje ga MOETEN houden van mijn vrouw, maar die vindt dat niet erg want ze kan uren achterop zitten zonder een centje pijn.😊
En ik kan er ook goed mee leven:]
 
Laatst bewerkt:

kawaNL

Rookie
9 mrt 2014
11
0
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
 

Joeri999

Vroem.
Donateur
6 feb 2017
347
188
Dagobah
Ja, dat herken ik wel en is volgens mij heel normaal. Volgens mij is het inderdaad iets van ontluchting.

En verder: proost!
 

ThijmenB

MF'er
25 mrt 2019
233
68
Almere
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Had mijn versys 650 ook en nu de 1000 ook. Is vgm overdruk in de tank want het gebeurt altijd als de tank wordt opgewarmd door de zon of door het blok als ik net gereden heb. Volgens mij gaat die lucht (met benzinedampen) tegenwoordig zelfs naar een apart kastje zodat je motor geen benzinedampen zit te verspreiden.
 

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
31 okt 2003
1.981
130
Budel
Afgelopen donderdag en vrijdag met de Versys SX, 2 dagen "Kurven training"gedaan via Motorrad Debus in Siegen (D) op Circuit Jules Tacheny in Mettet, België.
Heerlijk om hem (en mij natuurlijk) lekker de sporen te kunnen geven, beide dagen 6 x 20 minuten.
Is wel wat werken geblazen omdat hij nogal redelijk snel met wat Alu en ijzer aan het asfalt komt als je er gewoon rechtop op blijft zitten, maar wel ontzettend gaaf.😎👍

Volgend jaar weer :Y
Mettet 2021-07-23 at 15.59.30.jpeg
 

snarf61

Die hard MF'er
30 aug 2009
955
94
Amstelveen
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Idd tankdop
 

Bertje

MF'er
28 nov 2014
178
44
Op de Veluwe
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Niet te moeilijk denken, injectoren oid vergeet die maar.
Kijk eens in je instructieboekje pagina 119 halverwege : brandstofdampafzuigsysteem ieder beurt om de 6.000 km. te controleren.
Met een motor uit 2016 had dat misschien al een keertje moeten gebeuren. Lost misschien wel wat op. ;)

Succes, Bertje.
 

ThijmenB

MF'er
25 mrt 2019
233
68
Almere
Ik heb een hele mooie factuur gevonden van mijn motor waarop staat dat het zadel is gerepareerd/aangepast. Er zou dus een laagje gel in zitten. Het zadel ziet er alleen precies uit als een standaard zadel. Het zit wel lekkerder dan het versys 650 zadel, maar dat is ook niet zo gek als je ze vergelijkt (zeker de zithouding). Ik betwijfel dus of het zadel van het bonnetje wel op de motor zit. Misschien dat de vorige eigenaar een nieuwe versys heeft gekocht en zijn zadel heeft meegenomen, wie weet. Heeft iemand een manier hoe ik kan controleren of dit zadel aangepast is? (Zonder hem te ontleden natuurlijk)
 

ThijmenB

MF'er
25 mrt 2019
233
68
Almere
Ik heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) en mij viel iets op. In het werkplaatshandboek moeten de timing marks naar de onderste pin van de kettingschakel wijzen. Ik kreeg hem zo niet goed op timing. Beide streepjes moesten bij mij naar het bovenste pinnetje wijzen. Het kan dus zijn dat er een fout in het boek staat of dat de ketting bij mij een tand verschoven is op de krukas (of nooit goed heeft gestaan). Als iemand zn timing dus niet voor elkaar krijgt, dit zou het probleem kunnen zijn.
1627680001245.png
 

str(sp)eet(d)fighter

MF veteraan
31 okt 2003
1.981
130
Budel
Ik heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) en mij viel iets op. In het werkplaatshandboek moeten de timing marks naar de onderste pin van de kettingschakel wijzen. Ik kreeg hem zo niet goed op timing. Beide streepjes moesten bij mij naar het bovenste pinnetje wijzen. Het kan dus zijn dat er een fout in het boek staat of dat de ketting bij mij een tand verschoven is op de krukas (of nooit goed heeft gestaan). Als iemand zn timing dus niet voor elkaar krijgt, dit zou het probleem kunnen zijn.
Bekijk bijlage 1660252
Het pinnetje boven of onder van de schakel is niet belangrijk. Het ligt er net aan waar de montage meneer of - mevrouw begint met de ketting erop te leggen.
Wat wel belangrijk is, dat de merktekens IN(let) en EX(haust) precies ter hoogte van de naad liggen van blok met kop ( met de ketting min of meer op spanning), want dát bepaald de positie van de nokken t.o.v. elkaar en de rest
 
Bovenaan Onderaan