Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Grappig om te zien dat de Versys 1000 zo langzamerhand een flinke schare aanhangers krijgt; ik heb ook het eerste model gehad in 2013 en toen zag je ze bijna nooit. Toen 'moest' een dikke 'allroad' een tweecilinder zijn, dus een vier in lijn was voor veel mensen toch echt een stap te ver :]
 
Kawa klein.jpg


Hallo, ik zal m,n eigen even voorstellen ik ben Corjan kom uit Uden ( Brabant ) ik heb inmiddels deze schoonheid aangeschaft model 2020 met tourpakket. ( Koffers zitten nu niet even op ). Ik heb hier voorheen een Suzuki GSX1400 gereden. Ben tot nu toe zeer tevreden over de kawa het rijd zeer comfortabel. Was al langer actief op het forum bij de naked bike,s en ga nu deze volgen.
 
Grappig om te zien dat de Versys 1000 zo langzamerhand een flinke schare aanhangers krijgt; ik heb ook het eerste model gehad in 2013 en toen zag je ze bijna nooit. Toen 'moest' een dikke 'allroad' een tweecilinder zijn, dus een vier in lijn was voor veel mensen toch echt een stap te ver :]
Het blok van de Versys 1000 was en is nog steeds geweldig, maar ik denk dat velen, waaronder ik, het eerste model, op zijn zachts gezegd, niet moeders mooiste vonden, en er zodoende niet naar om keken.
Ik denk dat dat met het '15 model de zaak toch wel flink heeft omgegooid.
 
Het blok van de Versys 1000 was en is nog steeds geweldig, maar ik denk dat velen, waaronder ik, het eerste model, op zijn zachts gezegd, niet moeders mooiste vonden, en er zodoende niet naar om keken.
Ik denk dat dat met het '15 model de zaak toch wel flink heeft omgegooid.
Ik heb pas een jaar mn A rijbewijs dus heb pas een jaar een Versys 1000
 
Het blok van de Versys 1000 was en is nog steeds geweldig, maar ik denk dat velen, waaronder ik, het eerste model, op zijn zachts gezegd, niet moeders mooiste vonden, en er zodoende niet naar om keken.
Ik denk dat dat met het '15 model de zaak toch wel flink heeft omgegooid.
Ik vond die quirky look van dat eerste model wel geinig 8-)
 
Gewoon lekker op blijven rijden. Ik vind het eerste model wat speelser/attractiever rijden dan bijvoorbeeld het laatste model :X
Scheelt aardig wat kilo's (239kg om 257kg) en dat oude model voelt alsof-ie wat meer 'pit' heeft... zou misschien ook kunnen liggen aan de idioot strenge milieu eisen/restricties vandaag de dag?

Met een decat, andere einddemper, K&N filter, Woolich ECU flash en +2 tandjes achter komt mijn SE weer in de richting (en een stapje verder?) van het oerVersys gevoel :]
 
ik zit hier al een tijdje op mf
meestal op topic groningen en drenthe

ik rij nu ook sinds een paar week op een oud model versys 1000..

is wel heel leuk speelgoed en een fijne toermachine

wel meteen de velgenstickers er af gesloopt..
 

Bijlagen

  • versys.jpg
    versys.jpg
    151,5 KB · Weergaven: 22
ik zit hier al een tijdje op mf
meestal op topic groningen en drenthe

ik rij nu ook sinds een paar week op een oud model versys 1000..

is wel heel leuk speelgoed en een fijne toermachine

wel meteen de velgenstickers er af gesloopt..
De gele lijntjes op de velgen zijn wel heel erg aanwezig , veel plezier met de aankoop maar dit gaat wel goed komen vermoed ik .
 
Gaat er om dat de motor goed en netjes is en dat je er zelf te vreden mee bent en dat zit het al een heel eind goed .
Je kan de motor altijd zelf na je hand maken door er bijv wat accessoires te monteren.
Zelf vind ik de eerste Versys niet echt lelijk maar ook niet echt mooi maar het is gewoon een goede machine waar niets op aan te merken is qua comfort en rijden .
 
Precies, ik ben er nog steeds erg tevreden mee, en ik rij er bijna elke dag op.
Wel ben ik benieuwd hoe lang ik er nog op kan rijden, na hoeveel km er echte problemen op gaan treden.
Al vaker heb ik gehoord dat de nieuwere types versys wat minder speels zijn, geldt dat nog steeds voor de nieuwste?
 
Grappig om te zien dat de Versys 1000 zo langzamerhand een flinke schare aanhangers krijgt; ik heb ook het eerste model gehad in 2013 en toen zag je ze bijna nooit. Toen 'moest' een dikke 'allroad' een tweecilinder zijn, dus een vier in lijn was voor veel mensen toch echt een stap te ver :]
Tja, ik "moet bekennen" dat ik nu ik zelf mijn eigen Versys 1000 inmiddels mooi ben gaan vinden. Ik had eerlijk gezegd niks met allroad of toer motoren.
Laatste fietsen vielen toch echt in het andere segment. Dan ben je bij 62 jaar en lichaam protesteerde iets te veel. Tja, dan toch allroad en mijn eigen (Suzuki)dealer zou me liever op een V-Strom hebben gezien, maar zag ik niet zitten. Te veel "off road" uiterlijk. Evenals bijvoorbeeld een BMW (never nooit meer), (KTM te grof), Honda (te Honda) etc. en viel mijn keuze toch op deze motor.
Maar nog steeds ligt mijn hart meer bij sportievere fietsen, maar verstand heeft eindelijk overwonnen en nu best happy met mijn Versys. Kan dus raar lopen.
 

Bijlagen

  • alle 18 motoren.jpg
    alle 18 motoren.jpg
    148,2 KB · Weergaven: 32
Vandaag thuis gekomen van mijn 13e daagse Balkanreis. Wat een geweldige trip heb ik met mijn Versys gemaakt. In totaal 4890 kilometer afgelegd. Door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina. Kan het iedereen aanraden. Een genot om in de Balkan waanzinnige routes te rijden. Zeker geen file rijden met andere motoren zoals in Alpen, Dolomieten etc. En een hele mooie en indrukwekkende (Bosnië) omgeving.
Heb je toevallig een reisverslag gemaakt van deze 13 dolle dagen? Heel benieuwd naar deze reis, ik doe hem in september maar ik weet niet goed welke wegen op de kaart doenbaar zijn en welke te vermijden...
 
Vandaag thuis gekomen van mijn 13e daagse Balkanreis. Wat een geweldige trip heb ik met mijn Versys gemaakt. In totaal 4890 kilometer afgelegd. Door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina. Kan het iedereen aanraden. Een genot om in de Balkan waanzinnige routes te rijden. Zeker geen file rijden met andere motoren zoals in Alpen, Dolomieten etc. En een hele mooie en indrukwekkende (Bosnië) omgeving.
 
Heb je toevallig een reisverslag gemaakt van deze 13 dolle dagen? Heel benieuwd naar deze reis, ik doe hem in september maar ik weet niet goed welke wegen op de kaart doenbaar zijn en welke te vermijden...
Hoi, ik lees niet zoveel meer mee hier. Ik heb de Versys na mijn Balkanreis ingeruild voor een nwe Tracer 9gt. Ik heb wel elke dag een klein verslagje gedaan op Facebook.
Ik heb je een PB gestuurd.
 
no go zo'n tracer gr
Rijdt toch ook niet verkeerd hoor zo'n Tracer; wat minder comfortabele kilometervreter dan de Versys1000 (windbescherming/kuip/ergonomie/stabiliteit), maar wel lekkere speelse, lichtvoetige motor met een pittig 3 cilinder blok.
 
In mijn beleving is het toeren niet veel anders dan met de Versys. Met de kawa heb ik genoeg toerkilometers gemaakt (toer Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina)om dit te kunnen vergelijken.
Een toermotor hoeft per definitie niet groot en zwaar te zijn. Kijk o.a. naar de Versys 650. De Tracer komt wat minder massaal en sportiever over en is ook lichter van gewicht. En net als alle motoren als het eenmaal rolt dan rij je er zo mee weg. Ik had geen moeite met het gewicht van de Versys bij manoeuvreren oid. Maar met de Tracer gaat het wel wat makkelijker. De 3 cilinder is feller op het gas en trekt in elke versnelling vlotter door. Het toerental is wat hoger maar dat verneem je niet in trillingen dat zie je alleen op je dashboard. De Tracer 9gt heeft Deltabox frame, Alu swingarm, Ledverlichting, Quickshifter up and down,TCS, SCS, LIFABS, BC 4 rij modi TFT dash,Elektronische vering instelbaar, Corneringlights, Harde zijkoffers,
Ride by wire, Handvatverwarming en
119 pk
Eigenlijk alle specs van de Versys 1000 SE maar al gauw ruim 4000 euro goedkoper. Na een proefrit was de keuze voor mij duidelijk om mijn Versys van 2016 in te ruilen.
 

Bijlagen

  • 20220323_181715.jpg
    20220323_181715.jpg
    505,2 KB · Weergaven: 24
Terug
Bovenaan Onderaan