str(sp)eet(d)fighter
MF veteraan
Rij je ook ( geregeld) met duoIn mijn beleving is het toeren niet veel anders dan met de Versys. Met de kawa heb ik genoeg toerkilometers gemaakt (toer Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina)om dit te kunnen vergelijken.
Een toermotor hoeft per definitie niet groot en zwaar te zijn. Kijk o.a. naar de Versys 650. De Tracer komt wat minder massaal en sportiever over en is ook lichter van gewicht. En net als alle motoren als het eenmaal rolt dan rij je er zo mee weg. Ik had geen moeite met het gewicht van de Versys bij manoeuvreren oid. Maar met de Tracer gaat het wel wat makkelijker. De 3 cilinder is feller op het gas en trekt in elke versnelling vlotter door. Het toerental is wat hoger maar dat verneem je niet in trillingen dat zie je alleen op je dashboard. De Tracer 9gt heeft Deltabox frame, Alu swingarm, Ledverlichting, Quickshifter up and down,TCS, SCS, LIFABS, BC 4 rij modi TFT dash,Elektronische vering instelbaar, Corneringlights, Harde zijkoffers,
Ride by wire, Handvatverwarming en
119 pk
Eigenlijk alle specs van de Versys 1000 SE maar al gauw ruim 4000 euro goedkoper. Na een proefrit was de keuze voor mij duidelijk om mijn Versys van 2016 in te ruilen.