Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
In mijn beleving is het toeren niet veel anders dan met de Versys. Met de kawa heb ik genoeg toerkilometers gemaakt (toer Slovenië, Kroatië en Bosnië Herzegovina)om dit te kunnen vergelijken.
Een toermotor hoeft per definitie niet groot en zwaar te zijn. Kijk o.a. naar de Versys 650. De Tracer komt wat minder massaal en sportiever over en is ook lichter van gewicht. En net als alle motoren als het eenmaal rolt dan rij je er zo mee weg. Ik had geen moeite met het gewicht van de Versys bij manoeuvreren oid. Maar met de Tracer gaat het wel wat makkelijker. De 3 cilinder is feller op het gas en trekt in elke versnelling vlotter door. Het toerental is wat hoger maar dat verneem je niet in trillingen dat zie je alleen op je dashboard. De Tracer 9gt heeft Deltabox frame, Alu swingarm, Ledverlichting, Quickshifter up and down,TCS, SCS, LIFABS, BC 4 rij modi TFT dash,Elektronische vering instelbaar, Corneringlights, Harde zijkoffers,
Ride by wire, Handvatverwarming en
119 pk
Eigenlijk alle specs van de Versys 1000 SE maar al gauw ruim 4000 euro goedkoper. Na een proefrit was de keuze voor mij duidelijk om mijn Versys van 2016 in te ruilen.
Rij je ook ( geregeld) met duo :?
 
Tja, ik "moet bekennen" dat ik nu ik zelf mijn eigen Versys 1000 inmiddels mooi ben gaan vinden. Ik had eerlijk gezegd niks met allroad of toer motoren.
Laatste fietsen vielen toch echt in het andere segment. Dan ben je bij 62 jaar en lichaam protesteerde iets te veel. Tja, dan toch allroad en mijn eigen (Suzuki)dealer zou me liever op een V-Strom hebben gezien, maar zag ik niet zitten. Te veel "off road" uiterlijk. Evenals bijvoorbeeld een BMW (never nooit meer), (KTM te grof), Honda (te Honda) etc. en viel mijn keuze toch op deze motor.
Maar nog steeds ligt mijn hart meer bij sportievere fietsen, maar verstand heeft eindelijk overwonnen en nu best happy met mijn Versys. Kan dus raar lopen.
Op de ruimte die rechts van de Versys nog over is op je collage, past nog net een rollator. Hopelijk duurt dat nog even! ;-)
 
.
Naamloos.png
 
Plastic ring gemaakt, nu raken beide contactpunten.
Bekijk bijlage 1767966
Mooi stekkertje gemaakt ipv die beunhaas clipjes die erbij geleverd worden.
Bekijk bijlage 1767967

Ziet er heel tof uit dat extra remlicht.
Bekijk bijlage 1767969

Dat zou wel beter zijn ja, past ook wat beter bij de andere stekkertjes, maar wat ik heb gebruikt, is wat ik gewoon had liggen. Misschien moet ik hier ook maar eens wat van bestellen.

Givi E135 en wat handige handjes. Als je de topkofferplaat van Kawasaki hebt dan is die niet voorbereid hierop en zal je zelf moeten boren.
Bedankt voor de tip, ik heb hem gelijk besteld. Zodra ik hem binnen heb ga ik hem er ook in prutsen. Ziet er nl. goed uit.
 
Givi E135 en wat handige handjes. Als je de topkofferplaat van Kawasaki hebt dan is die niet voorbereid hierop en zal je zelf moeten boren.
Bij mijn topkoffer plaat, Versys '15, was het gat wel voorgedrukt.
Alleen eruit drukken/ slaan .
Je kunt trouwens ook een 3-punts Givi contact krijgen, zodat je extra achterlicht én remlicht hebt.😎
 
Bedankt voor de tip, ik heb hem gelijk besteld. Zodra ik hem binnen heb ga ik hem er ook in prutsen. Ziet er nl. goed uit.
Ah, nog iemand met hele goede smaak in kleur!
Bij mijn topkoffer plaat, Versys '15, was het gat wel voorgedrukt.
Alleen eruit drukken/ slaan .
Je kunt trouwens ook een 3-punts Givi contact krijgen, zodat je extra achterlicht én remlicht hebt.😎
Oh wat gek. Is dat verder wel dezelfde plaat? Met kawasaki erop enzo.
 
Goedemorgen.
Ook ff voorstellen hier, ik rij sinds kort een Versys 1000 model 2013 die in 2014 in Italië op de weg is gegaan.
2 maanden geleden aangeschaft bij een vertrouwde dealer met een lage km stand (24 K ).
In mijn ogen zeer compleet, alleen de Akrapovic demper heb ik wel eronder laten zetten voor de looks want kwa geluid veranderd er zo goed als niks.
Heb veel supersport gereden of ander soort PK sterke motoren o.a. ZX9R - R1 - MT10 - FZ1 , de Versys was ff wennen voor mij en het veel rustiger karakter.
het uiterlijk van de motor bevalt mij wel, zowel het nieuwe als het oude model heeft zo zijn eigen karakteristieke vorm.
 

Bijlagen

  • 20220516_062023 kawa (2).jpg
    20220516_062023 kawa (2).jpg
    371 KB · Weergaven: 20
Bij mijn topkoffer plaat, Versys '15, was het gat wel voorgedrukt.
Alleen eruit drukken/ slaan .
Je kunt trouwens ook een 3-punts Givi contact krijgen, zodat je extra achterlicht én remlicht hebt.😎

Dat 3 punts contact heb ik niet eerder gezien, heb je daar meer info van?
.....waar kan ik dat vinden?
 
Hallo Versys rijders, na een lange zoektocht en prijs verhouding gaan ik kijken voor een Versys van 2015/2016.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten? Ik bedoel dan echt Versys probleemen?
 
Hallo Versys rijders, na een lange zoektocht en prijs verhouding gaan ik kijken voor een Versys van 2015/2016.
Zijn er nog specifieke dingen waar ik op kan letten? Ik bedoel dan echt Versys probleemen?

Tot zover ik weet kent dat model geen problemen.

Als ik "tweedehands" koop vind ik het fijn als ik de onderhoudshistorie kan achterhalen.
 
Dat is eigenlijk al een heel goed bericht, ik ga zeker ook achter onderhoudhistorie aan jagen.
De Yamaha bulldog gaat vandaag de markt op, supergaaf van genoten maar is nu weer wat tijd voor wat anders.
En dan nu een 4 Cilinder.
Bedankt voor je reactie.
 
Ook een beetje gecupt zo te zien. Maar nog genoeg profiel achter, waarom toch vervangen?
Het is slecht vast te leggen op foto, in het echt is het erger dan op de foto.

De motor ging op een gegeven moment trillen, dat rijd dus echt niet lekker.
Ik denk dat het door de voorband is gekomen, het leek wel of daar een soort van happen uit waren gesleten en links meer dan rechts.
Ik was bij 6000klm al op de slijtnok (voor), dat heb ik nog nooit meegemaakt met bridgestone.
Vanuit Noorwegen mijn beklag gedaan via mijn dealer, maar bridgestone erkend niets en geven aan dat alle fouten bij mij liggen.

Dat was voor mij doorslaggevend om te wisselen van banden.
 
Het is slecht vast te leggen op foto, in het echt is het erger dan op de foto.

De motor ging op een gegeven moment trillen, dat rijd dus echt niet lekker.
Ik denk dat het door de voorband is gekomen, het leek wel of daar een soort van happen uit waren gesleten en links meer dan rechts.
Ik was bij 6000klm al op de slijtnok (voor), dat heb ik nog nooit meegemaakt met bridgestone.
Vanuit Noorwegen mijn beklag gedaan via mijn dealer, maar bridgestone erkend niets en geven aan dat alle fouten bij mij liggen.

Dat was voor mij doorslaggevend om te wisselen van banden.
6dkm is ook wel heel erg snel voor een toerband. En ook nog gecupt, dan zou ik het ook wel weten! Mijn volgende band (als ik weer toe ben aan een SETJE nieuwe banden) zal ook geen T32 meer zijn.
Mijn achterband was ook gecupt, maar dat is nu (13dkm) helemaal er uit gesleten. En ik kan nog wel 3000km gok ik.
 
6dkm is ook wel heel erg snel voor een toerband. En ook nog gecupt, dan zou ik het ook wel weten! Mijn volgende band (als ik weer toe ben aan een SETJE nieuwe banden) zal ook geen T32 meer zijn.
Mijn achterband was ook gecupt, maar dat is nu (13dkm) helemaal er uit gesleten. En ik kan nog wel 3000km gok ik.
Dat reed ik ook ongeveer met vorige bridgestone banden, ik hoor meer geklaag over de T32 en ik vind het jammer dat bridgestone (althans die vertegenwoordiger) er gewoon niets mee doet.
Hij geeft aan zonder de band gezien te hebben wat ik verkeerd gedaan zou hebben.

Jammer, ik reed al zo'n ca. 25jr op bridgestone.
 
Dat reed ik ook ongeveer met vorige bridgestone banden, ik hoor meer geklaag over de T32 en ik vind het jammer dat bridgestone (althans die vertegenwoordiger) er gewoon niets mee doet.
Hij geeft aan zonder de band gezien te hebben wat ik verkeerd gedaan zou hebben.

Jammer, ik reed al zo'n ca. 25jr op bridgestone.
Heel knap van die vertegerwoordiger...:(
Dit was mijn eerste set bridgestone op de versys, daarvoor michelins. De road 5 was echt een ramp bij mij.
 
Dat reed ik ook ongeveer met vorige bridgestone banden, ik hoor meer geklaag over de T32 en ik vind het jammer dat bridgestone (althans die vertegenwoordiger) er gewoon niets mee doet.
Hij geeft aan zonder de band gezien te hebben wat ik verkeerd gedaan zou hebben.

Jammer, ik reed al zo'n ca. 25jr op bridgestone.
Ik heb met mijn T31GT bijna 20.000 mee gereden en dit jaar omgelegd voor de T32GT , aan het eind begon de oude achterband te cuppen terwijl ik er bijna alle km's met zijn tweetjes heb gereden .
Als dat met deze set al heel snel is en bij Bridgestone zijn ze niet thuis gaat er een spijker in , heb zo een lek garantie van Bridgestone.
 
Terug
Bovenaan Onderaan