Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik heb net SW-Motech voetsteuntjes laten plaatsen, met de bedoeling dat ze wat LAGER zouden komen.

Dat is geen succes : ze komen eigenlijk HOGER uit (toch met de rubberen inlegstukken) en ook meer naar BUITEN...Bekijk bijlage 1329146Bekijk bijlage 1329148

Deze had ik nog niet gezien van SW.
Zelf heb ik Art. Nr.: FRS.08.011.10102/S van SW erop zitten en die zijn 15 mm lager dan orgineel in te stellen. (twee hoogtes)

Gr. Bertje
 
Ik heb net SW-Motech voetsteuntjes laten plaatsen, met de bedoeling dat ze wat LAGER zouden komen.

Dat is geen succes : ze komen eigenlijk HOGER uit (toch met de rubberen inlegstukken) en ook meer naar BUITEN...Bekijk bijlage 1329146

ik zie mij daar niet fatsoenlijk mee schakelen als die zo ver naar buiten staan. Of je moet je voet laten rusten op het ijzeren gedeelte. wat dan toch weer niet de bedoeling is denk ik
 
Dit schijnt de ADVENTURE versie te zijn, maar ik vind ze gewoon ongeschikt voor de Versys...

Waarschijnlijk universeel en niet speciaal voor de Versys, hebben ze niet de verkeerde opgestuurd ?
 
Iets anders, trouwens : op weg naar de dealer gisteren, merkte ik dat de motortemperatuur gedurende minstens 12 kilometers niet boven de 65 ºC uitkwam. Daarna klom ze heel traag naar een goede 75 ºC
Het was niet koud, en ik was reeds ettelijke kilometers op de autosnelweg aan het rijden in 5de en 6de versnelling.
Slechts bij stilstand bereikte de temperatuur een + 85 ºC.
De dealer heeft er geen uitleg voor maar denkt wel dat de motorolie wél goed warm was ??????
Hebben jullie dit reeds ervaren ?
 
Iets anders, trouwens : op weg naar de dealer gisteren, merkte ik dat de motortemperatuur gedurende minstens 12 kilometers niet boven de 65 ºC uitkwam. Daarna klom ze heel traag naar een goede 75 ºC
Het was niet koud, en ik was reeds ettelijke kilometers op de autosnelweg aan het rijden in 5de en 6de versnelling.
Slechts bij stilstand bereikte de temperatuur een + 85 ºC.
De dealer heeft er geen uitleg voor maar denkt wel dat de motorolie wél goed warm was ??????
Hebben jullie dit reeds ervaren ?

Als je weet dat olie sneller warm is kan je verhaal wel kloppen, mijn Versys doet precies hetzelfde.
 
Ik heb net SW-Motech voetsteuntjes laten plaatsen, met de bedoeling dat ze wat LAGER zouden komen.

Dat is geen succes : ze komen eigenlijk HOGER uit (toch met de rubberen inlegstukken) en ook meer naar BUITEN...Bekijk bijlage 1329146Bekijk bijlage 1329148
Er zijn twee verschillende soorten voetsteunen bij sw motech en diegene die jij hebt (evo model) kan je normaal gezien nog beter aanpassan dan het model dat ik heb. Volgens mij hebben ze die steunen gewoon niet goed gemonteerd. Mijn model (ion model) kan je alleen normaal en lager zetten. Als je de hoogte van je voetsteunen veranderd moet je ook het schakelpedaaltje een beetje aanpassen naar persoonlijk smaak. Nog een kleine tip: als je de katalysator plaat bovenaan
vetvrij houdt dan heb je geen last meer van een naar verbrande smeerolie stinkende motor als je stopt na een ritje, kijk maar naar het pijltje.
2u5tgnq.jpg

e5rdc4.png
 
Laatst bewerkt:
@ Rik en Frank : bedankt voor de reacties.

Het probleem met de EVO-voetsteunen is, dat het rubberen inlegstuk zeer dik is, zodat het geheel HOGER uitkomt dan het origineel, zelfs in de laagste stand (zoals ze nu gemonteerd zijn). Ik zal de tip ivm het kettingvet toepassen, het viel me ook pas nu op de foto op, hoe smerig die plaat wordt, zelfs met "droog" kettingvet van S100.
De dealer heeft zich vandaag bereid verklaard om de EVO-voetsteunen zelf terug te nemen en de "gewone" te bestellen.

Oef, als de Versys van Rik hetzelfde fenomeen qua temperatuuraanduiding vertoont, dan zal het bij de mijne ook wel geen kwaad kunnen : alleszins is het genoteerd bij de dealer voor eventuele latere garantietoepassing.
 
@ Rik en Frank : bedankt voor de reacties.

Oef, als de Versys van Rik hetzelfde fenomeen qua temperatuuraanduiding vertoont, dan zal het bij de mijne ook wel geen kwaad kunnen : alleszins is het genoteerd bij de dealer voor eventuele latere garantietoepassing.

Morgen wordt het een stuk kouder, misschien wil je dan nog eens voor je zelf opletten.
 
@ Rik en Frank : bedankt voor de reacties.

Het probleem met de EVO-voetsteunen is, dat het rubberen inlegstuk zeer dik is, zodat het geheel HOGER uitkomt dan het origineel, zelfs in de laagste stand (zoals ze nu gemonteerd zijn). Ik zal de tip ivm het kettingvet toepassen, het viel me ook pas nu op de foto op, hoe smerig die plaat wordt, zelfs met "droog" kettingvet van S100.
De dealer heeft zich vandaag bereid verklaard om de EVO-voetsteunen zelf terug te nemen en de "gewone" te bestellen.

Oef, als de Versys van Rik hetzelfde fenomeen qua temperatuuraanduiding vertoont, dan zal het bij de mijne ook wel geen kwaad kunnen : alleszins is het genoteerd bij de dealer voor eventuele latere garantietoepassing.
Qua temperatuur is het bij mij juist hetzelfde, soms maar 59 graden op de autostrade. In de bebouwde kom met veel lichten, loopt de temperatuur dan weer op 102 graden en dan slaat de fan aan en zakt het naar 92graden. Volstrekt normaal zei de dealer.
 
Ik had eerst een verlengplaatje gemaakt zodat de mistlampen 3 cm verder naar voor stonden maar ik kon de lampen niet hoog genoeg afstellen.
Nu heb ik een stuk van de mistlamp behuizing geslepen zodat deze normaal kunnen bevestigd worden. Ik moet ze alleen nog wat meer afslijpen aan de achterkant
zodat het meer op de originele vorm lijkt. De beschermstukken voor de onderkant heb ik geprobeerd te integreren samen met de caterbescherming maar dat ging niet. Deze waren beschadigd en heb ze weg gesmeten.
25q5e37.jpg

Dus nu hangen de mistlampjes zoals origineel zeg maar , en al iets binnen van je smoke verlichting of led knippers .
 
Iets anders, trouwens : op weg naar de dealer gisteren, merkte ik dat de motortemperatuur gedurende minstens 12 kilometers niet boven de 65 ºC uitkwam. Daarna klom ze heel traag naar een goede 75 ºC
Het was niet koud, en ik was reeds ettelijke kilometers op de autosnelweg aan het rijden in 5de en 6de versnelling.
Slechts bij stilstand bereikte de temperatuur een + 85 ºC.
De dealer heeft er geen uitleg voor maar denkt wel dat de motorolie wél goed warm was ??????
Hebben jullie dit reeds ervaren ?

Temperatuur is bij mij onder het rijden op n wegen of snelwegen nooit hoog eigenlijk 68 a 70 gr , afgelopen weekend nog naar Bodegraven, Hillegom en zo langs de kust over de Zeeuwse eilanden naar huis en dan zit ik rond deze temp , maar als ik in een dorp of stad kom en is het druk dan loopt de temp redelijk snel omhoog ( 80 a 90 gr)en duur dit lang dat zie ik de 102 gr waar ik toch ook iedere keer van schrik , maar bij de dealer zeggen ze dat it geen kwaad kan .
 
Hey, vraagje over de versys 650 (kon ff zo snel geen 650 topic vinden).
Ik ga donderdag een testrit doen op de 650 en het is vrijwel zeker dat ik m nieuw ga kopen.
Ik kies de 650 over de 1000 vooral vanwege het verbruik gezien ik veel woon werk verkeer rij.
Naar verwachting heb ik eind dit jaar het geld bij elkaar en wil ik de donker groene 2018 versie kopen omdat ik die kleurstelling echt prachtig vind.
Stel ik koop de Versys later begin volgend jaar, zou ik dan dezelfde kleurstelling kunnen kopen of kan ik dan alleen nog de 2019 kleur kopen.
Ben namelijk aan het twijfelen of ik m in de winter of erna ga kopen i.v.m. Pekel.
En is er ruimte om over de prijs te onderhandelen bij een nieuwe motor?
 
@Hawk Tartaros , het lijkt me sterk dat in begin 2019 ineens die mooie groene legerkleur niet meer te krijgen zal zijn.
Er staat er vast wel ergens een, of dit bij je dealer is kan ik je niet garanderen natuurlijk.;)
 
Hey, vraagje over de versys 650 (kon ff zo snel geen 650 topic vinden).
Ik ga donderdag een testrit doen op de 650 en het is vrijwel zeker dat ik m nieuw ga kopen.
Ik kies de 650 over de 1000 vooral vanwege het verbruik gezien ik veel woon werk verkeer rij.
Naar verwachting heb ik eind dit jaar het geld bij elkaar en wil ik de donker groene 2018 versie kopen omdat ik die kleurstelling echt prachtig vind.
Stel ik koop de Versys later begin volgend jaar, zou ik dan dezelfde kleurstelling kunnen kopen of kan ik dan alleen nog de 2019 kleur kopen.
Ben namelijk aan het twijfelen of ik m in de winter of erna ga kopen i.v.m. Pekel.
En is er ruimte om over de prijs te onderhandelen bij een nieuwe motor?

Er is een versys 650 forum in off/allroads & sm , maar volgens mij komen deze maand (september) voor de versys 650 de 2019 modellen uit , dus als je geluk heb zul misschien nog een donker groene vinden maar ik denk dat de kans klein is volgend jaar .
Misschien dat je er 1 weet te staan en dat je een deal kunt maken dat je deze kan reserveren of zo en volgend jaar op kenteken kunt laten zetten .
 
Het verbruik van een 650 en een 1000 verschilt m.i. trouwens niet gigantisch.
Mijn 650 werd indertijd redelijk opgejaagd omwille van mijn nogal vlotte rijstijl, terwijl mijn 1000 die snelheden op zijn sloffen haalt.
Resultaat : het verschil in verbruik is verwaarloosbaar.. Ik geef hierbij toe dat het verbruik van mijn motor mij nauwelijks boeit....

Het is dan ook geen erg belangrijke factor in de kilometerprijs van een motor. Wil je goedkoop rijden, koop dan een Dacia... Gewoon onklopbaar, blijkbaar..:)
 
Laatst bewerkt:
Er is een versys 650 forum in off/allroads & sm , maar volgens mij komen deze maand (september) voor de versys 650 de 2019 modellen uit , dus als je geluk heb zul misschien nog een donker groene vinden maar ik denk dat de kans klein is volgend jaar .
Misschien dat je er 1 weet te staan en dat je een deal kunt maken dat je deze kan reserveren of zo en volgend jaar op kenteken kunt laten zetten .

In B schijnt de Versys 650 uitverkocht te zijn... mijn dealer wacht alleszins met ongeduld op de nieuwe lichting van 2019 om zijn showroom aan te vullen.
 
Los nog van de ongetwijfeld verhoogde esthetische waarde van de SMOKE-lampjes, is het niet zo dat deze lampen minder fel schijnen wegens de donkere kapjes ?

Het originele LEDachterlicht vind ik immers verrassend helder schijnen : je zou bijna denken dat het remlicht steeds aan is, terwijl het gewoon om het achterlicht gaat (het remlicht schijnt NOG feller).
 
Los nog van de ongetwijfeld verhoogde esthetische waarde van de SMOKE-lampjes, is het niet zo dat deze lampen minder fel schijnen wegens de donkere kapjes ?

Het originele LEDachterlicht vind ik immers verrassend helder schijnen : je zou bijna denken dat het remlicht steeds aan is, terwijl het gewoon om het achterlicht gaat (het remlicht schijnt NOG feller).
Qua lichtsterkte zijn de leds zelfs iets feller.Tis ni zo simpel om eem pinker te fotograferen. Eigenlijk is het rommel want ik heb de oem voetjes moeten gebruiken
om ze goed te kunnen vast zetten en 1 van de pinkers brande maar half. Ik heb de printplaat eruit gehaald en het was een soldeerpuntje dat een slecht contact gaf.
Ik heb een goed Vellerman soldeerstationnetje voor zulke prutsen en dat was snel gefikst.
 
Laatst bewerkt:
Nog een paar kleine ingreepjes, pinkers en achterlicht in smoke glas, handvatjes en hendels.

2uemnt4.jpg

24mx46u.jpg

2uh1mx3.jpg

Ziet er weer mooi uit Frank , dat smoke achterlicht is ook wat op mijn verlanglijstje staat , als je nu al praat dat het nu al rommel is dan is het hopen dat het wel allemaal heel blijft
 
Terug
Bovenaan Onderaan