Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ziet er weer mooi uit Frank , dat smoke achterlicht is ook wat op mijn verlanglijstje staat , als je nu al praat dat het nu al rommel is dan is het hopen dat het wel allemaal heel blijft
Ik had het halvelinks verwacht dat de pinkers niet veel soeps zouden zijn (goedkoop) daarom wou ik exact hetzelfde model zodat ik stukken van de oem pinkers kon gebruiken als dat nodig moest zijn. Het achterlicht is beter van kwaliteit en past mooi.
 
Vraagje

Heeft iemad ervaring met een Puig touring scherm t.o.v het orgineel
Scherm is iets breder en +/- 13 cm hoger dan orgineel
Is voor een 2013 model Versys 1000

gr Ed
 
Zo vandaag na mijn werk ook weer iets toe gevoegd aan mijn brommer *O*

360.jpg


360.jpg
 
De Kawasaki Versys 650 van 2019 ziet er leuk uit, het lijkt inderdaad of het uiterlijk (plastic) iets gewijzigd is.

650-2019.jpg
 
Net afscheid genomen van Frank Motorfan , met wie ik een aangename namiddag heb mogen doorbrengen, en die mijn Versys vakkundig naar een hoger peil heeft getild.

Niet alleen heb ik nu ook de LED-standlichtjes, die een veel homogener geheel vormen met de andere LED-lampen, maar Frank heeft meteen ook de rubberen kapjes aan de achterkant van de lampen solide bevestigd én de bevestiging van het MRA-ruitje gehermonteerd, zodat dit voortaan soepeltjes verticaal kan bewogen worden.

Ik denk niet dat er één professionele monteur is die zo zorgvuldig en netjes te werk gaat in de motorbranche, als Frank.

Ik heb nauwlettend toegekeken en heel wat tips gekregen voor het schadevrij (de)monteren van ondermeer de zijpanelen, hetgeen geen kattenpis is....

Op de foto zie je trouwens hoezeer onze Versys moet gedemonteerd worden om een lampje te vervangen... niet normaal...

Bij deze, Frank : nogmaals héél hartelijk bedankt ! Ik ben er blij mee.
Versys standlichtjes VOOR.jpg
VERSYS standlichtjes TIJDENS.jpg
Versys standlichtjes NA.jpg
 
:t:t:t:t:t Voor alle behulpzame mensen dus ook Frans.:Y
 
Net afscheid genomen van Frank Motorfan , met wie ik een aangename namiddag heb mogen doorbrengen, en die mijn Versys vakkundig naar een hoger peil heeft getild.

Niet alleen heb ik nu ook de LED-standlichtjes, die een veel homogener geheel vormen met de andere LED-lampen, maar Frank heeft meteen ook de rubberen kapjes aan de achterkant van de lampen solide bevestigd én de bevestiging van het MRA-ruitje gehermonteerd, zodat dit voortaan soepeltjes verticaal kan bewogen worden.

Ik denk niet dat er één professionele monteur is die zo zorgvuldig en netjes te werk gaat in de motorbranche, als Frank.

Ik heb nauwlettend toegekeken en heel wat tips gekregen voor het schadevrij (de)monteren van ondermeer de zijpanelen, hetgeen geen kattenpis is....

Op de foto zie je trouwens hoezeer onze Versys moet gedemonteerd worden om een lampje te vervangen... niet normaal...

Bij deze, Frank : nogmaals héél hartelijk bedankt ! Ik ben er blij mee.
Bekijk bijlage 1329970Bekijk bijlage 1329971Bekijk bijlage 1329972
Wat een lofrede😉 dank u wel, en heel graag gedaan. Ik ben blij jouw vriendelijke familie te leren kennen inclusief uw
schitterende hond Kobe. Als er nog eens iets is, kom ik graag langs. Al heb ik er nu wel meer dan anderhalf uur over gedaan
dankzij een kapotte waterpomp op de E19. Nu ga ik voldaan ff slapen en straks nog een nacht shiftje meepakken.👍
 
FranK... ofschoon er ook wel een behulpzame FranS zal zijn... :+

Van Frank weet ik het ook , heb mij ook geholpen , alles op het gemak en netjes uitgelegd van waar je allemaal op moet letten en ook zeer belangrijk , net werk werk afgeleverd , was bij ook een zeer leerzame middag en gezellig
 
Wat een lofrede😉 dank u wel, en heel graag gedaan. Ik ben blij jouw vriendelijke familie te leren kennen inclusief uw
schitterende hond Kobe. Als er nog eens iets is, kom ik graag langs. Al heb ik er nu wel meer dan anderhalf uur over gedaan
dankzij een kapotte waterpomp op de E19. Nu ga ik voldaan ff slapen en straks nog een nacht shiftje meepakken.👍


Ja, het was grote liefde van en met onze hond, Kobe... die denkt er nu aan om ook een (kleine) motor te kopen, zodat je nog eens moet terug komen... werk ze !
:+
 
Moto demonteren voor lampjes te vervangen:? heb de lampjes zo vervangen zonder de voorkant de demonteren.
 
Ik vervang ze gewoon langs onder of boven de snuit. Heb al mijn lampjes zo vervangen. Was op 10 min per kant gefixt. En ik heb geen kleine handjes. Of zit er meer bij de versys 1000 achter de kop? Wat ik betwijfel.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook de voorlamp van mijn Versys 1000 vervangen vanaf de bovenzijde, dus zonder er kappen vanaf te halen.
Maximaal 10 minuten werk! Het helpt wel als je niet al te grote handen hebt :)
 
Tja, ik geraak niet met mijn hand aan eender welk lamphuisje, niet langs onder en al zeker niet langs boven. Om het dimlicht te vervangen moet je eerst de redelijk grote rubberen kap verwijderen en dan kan je pas aan de veer die je eerst moet los klikken om het bulbje er uit te halen. Zelfs met de snuit gedemoteerd is het nog een gepruts om het veertje los te maken. ik zou het graag eens willen zien hoe jullie dat doen, echt serieus. Voor alle duidelijkheid, we spreken hier over de huidige kawasaki versys 1000 he jongens.
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik geraak niet met mijn hand aan eender welk lamphuisje, niet langs onder en al zeker niet langs boven. Om het dimlicht te vervangen moet je eerst de redelijk grote rubberen kap verwijderen en dan kan je pas aan de veer die je eerst moet los klikken om de bulb je er uit te halen.Zelfs met de snuit gedemoteerd is het nog een gepruts om het veertje los te maken. ik zou het graag eens willen zien hoe jullie dat doen, echt serieus. Voor alle duidelijkheid, we spreken hier over de huidige kawasaki versys 1000 he jongens.
Ja dat weet ik dat het over de huidige gaat. Ik heb ook het nieuwe model Allez 2015 maar das het zelfde. Je moet op gevoel het veertje losmaken en terug vasthaken maar de lamp moet wel juist in de gleufjes zitten anders gaat het veertje niet vast en verplooi je het en krijg je het niet meer vast.
 
Laatst bewerkt:
Als je nog eens een lampje moet vervangen, of je wilt dat eens demonstreren dan wil ik wel eens komen kijken Wouwer. Nijlen das ni zo ver van Kontich. Ik heb zelf ook geen grote handen maar de snuit van mijn versys zit gewoon zo vol als een ei. Met die lamp unit te vervangen door de xenons en led, heb ik een extra kabelboom moeten wegwerken in die snuit met extra ballasts en omvormers. Ik geraak met de beste wil van de wereld niet met mijn handen aan de lamphuisjes. Dit zit er allemaal nog eens extra in mijn snuit:
2prshg4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je nog eens een lampje moet vervangen, of je wilt dat eens demonstreren dan wil ik wel eens komen kijken Wouwer. Nijlen das ni zo ver van Kontich. Ik heb zelf ook geen grote handen maar de snuit van mijn versys zit gewoon zo vol als een ei. Met die lamp unit te vervangen door de xenons en led, heb ik een extra kabelboom moeten wegwerken in die snuit met extra ballasts en omvormers. Ik geraak met de beste wil van de wereld niet met mijn handen aan de lamphuisjes. Dit zit er allemaal nog eens extra in mijn snuit:
2prshg4.jpg
Ja dat is goed. Ja ik heb er enkel leds insteken dus ik heb plaats genoeg om het op deze manier te doen. Maar inderdaad met ballasten heb je al wat minder plaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan