Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Plat durf ik wel maar denk nog 2x na voor ik over de 210 Ga. Zonder koffers begon het voorwiel te dansen.

Heb ik ook gehad in Duitsland ,dacht ff gas er op.
Levens gevaarlijk .
Ik had wel zijkoffers er op.
Schrik zit er nog in :?
 
Laatst bewerkt:
Plat durf ik wel maar denk nog 2x na voor ik over de 210 Ga. Zonder koffers begon het voorwiel te dansen.

Waarom zou je zo snel willen rijden ? de Versys 1000 is een toermotor geen supersport. :P
 
Plat durf ik wel maar denk nog 2x na voor ik over de 210 Ga. Zonder koffers begon het voorwiel te dansen.

Misschien kan je toch beter eens een cursus voor gevorderden volgen. Als je zo bochten blijft nemen zonder je lichaam te verplaatsen en het je gewicht te verleggen naar de binnenkant van de bocht, ga je vroeg of laat toch het asvalt van dichterbij ontmoeten. Versta me niet verkeerd, ik vind het ook een stoere foto en ik wens je zeker geen schuiver toe maar ik ben alleen een beetje bang dat je te zeker bent van jezelf. En dan wordt het gevaarlijk. Nogmaals,
het is niet de bedoeling jou af te kraken, ik ben alleen bezorgd.
 
Misschien kan je toch beter eens een cursus voor gevorderden volgen. Als je zo bochten blijft nemen zonder je lichaam te verplaatsen en het je gewicht te verleggen naar de binnenkant van de bocht, ga je vroeg of laat toch het asvalt van dichterbij ontmoeten. Versta me niet verkeerd, ik vind het ook een stoere foto en ik wens je zeker geen schuiver toe maar ik ben alleen een beetje bang dat je te zeker bent van jezelf. En dan wordt het gevaarlijk. Nogmaals,
het is niet de bedoeling jou af te kraken, ik ben alleen bezorgd.

Geen foto van mij, ben me van geen kwaad bewust.
 
Sorry, dan heb ik me vergist van quote. Dit berchtje is bedoeld voor de motard die de foto met de vonkende voetsteun heeft gepost
 
Wel spectaculair :}

Zou ik zelf ook nooit durven.
Yeb, inderdaad mooie foto, maar als ik het zie op die manier hou ik mijn hart vast. Je rekend op je banden maar je zit zo op de limiet, kom je een opstakel, wat steentjes of iets anders tegen ga je zowieso tegen de vlakte en is de fun er af met nog een hoop schade aan de motor en nog erger lichamelijk als je wat pech hebt. Ieder doet wat hij wil natuurlijk en je verlegd steeds je grenzen wat normaal is en dat gaat 99 keer goed en dan gaat het mis. Het zal wel aan mij liggen denk ik. Als je wat ouder wordt ben je meer berekend en denk je meer na. Al gebeuren er nog dingen waarvan je achteraf denkt, dat had ik beter anders gedaan.
 
Wat gaat er volgens jouw hier dan precies fout? Lijkt het er op de foto op dat de motor wordt afgeschuind. Ipv zo recht mogelijk gehouden?
 
Yeb, inderdaad mooie foto, maar als ik het zie op die manier hou ik mijn hart vast. Je rekend op je banden maar je zit zo op de limiet, kom je een opstakel, wat steentjes of iets anders tegen ga je zowieso tegen de vlakte en is de fun er af met nog een hoop schade aan de motor en nog erger lichamelijk als je wat pech hebt. Ieder doet wat hij wil natuurlijk en je verlegd steeds je grenzen wat normaal is en dat gaat 99 keer goed en dan gaat het mis. Het zal wel aan mij liggen denk ik. Als je wat ouder wordt ben je meer berekend en denk je meer na. Al gebeuren er nog dingen waarvan je achteraf denkt, dat had ik beter anders gedaan.

bij mij is het niet zozeer om schuin te gaan hangen. Mijn banden gaan zowiso nooit op de limiet komen. Ik heb meer schrik om bvb te snel een bocht in te gaan. Vooral bochten waar je niet ziet wat er achter 't hoekje zit. Als je dan een verrassing tegenkomt (wagen in de weg of ander obstakel) dan ben ik bang dat ik verkeerd zal reageren en op m'n smikkel ga. Daarom ga ik altijd met veel voorbehoud bochten nemen, tenzij ik de situatie ter plaatse ken of een goed overzicht heb van de hele bocht.
Tja, ouder worden *O*
 
bij mij is het niet zozeer om schuin te gaan hangen. Mijn banden gaan zowiso nooit op de limiet komen. Ik heb meer schrik om bvb te snel een bocht in te gaan. Vooral bochten waar je niet ziet wat er achter 't hoekje zit. Als je dan een verrassing tegenkomt (wagen in de weg of ander obstakel) dan ben ik bang dat ik verkeerd zal reageren en op m'n smikkel ga. Daarom ga ik altijd met veel voorbehoud bochten nemen, tenzij ik de situatie ter plaatse ken of een goed overzicht heb van de hele bocht.
Tja, ouder worden *O*


Misschien is deze foto wel genomen op een plek waar hij eerst 5 keer langs gereden is, alleen maar voor de foto en dan is hij redelijk goed op de hoogte van alle steentjes enz. Bovendien staat er dan een fotograaf die ook nog eens de boel in de gaten houdt.

Ik mag ook graag zo door de bochten en ik ben zeker geen fan van het fenomeen om als een aap aan die motor te hangen (op de openbare weg) om je knie maar aan de grond te krijgen. Dus nee: ik vind dat hier niet veel mis mee is.

Maar goed, ieder zijn mening/rijstijl. :Y


:P
 
Ik ga morgen proefrijden met een Versys 1000 als bedrijfsmotor.
Met mijn privé BMW GS 1200 neem ik zowat alle bochten van de (mij goed gekende) Route Napoléon met twee vingers in de neus, ook met vrouwlief achterop.
De vorige bijdragen hier maken me echter niet zo erg optimistisch over de stuureigenschapoen van de Kawa...
Misschien ben ik wel verwend door de GS.
Enfin, dat zien we morgen dan wel...
 
Ik ga morgen proefrijden met een Versys 1000 als bedrijfsmotor.
Met mijn privé BMW GS 1200 neem ik zowat alle bochten van de (mij goed gekende) Route Napoléon met twee vingers in de neus, ook met vrouwlief achterop.
De vorige bijdragen hier maken me echter niet zo erg optimistisch over de stuureigenschapoen van de Kawa...
Misschien ben ik wel verwend door de GS.
Enfin, dat zien we morgen dan wel...
Laat je niet bang maken stuurt prima. Op te hoge snelheden wat instabiel maar het is dan ook geen racer. Mocht het tegen vallen klik de achterste demper een klikje harder. Scheelt enorm.
 
Ik ga morgen proefrijden met een Versys 1000 als bedrijfsmotor.
Met mijn privé BMW GS 1200 neem ik zowat alle bochten van de (mij goed gekende) Route Napoléon met twee vingers in de neus, ook met vrouwlief achterop.
De vorige bijdragen hier maken me echter niet zo erg optimistisch over de stuureigenschapoen van de Kawa...
Misschien ben ik wel verwend door de GS.
Enfin, dat zien we morgen dan wel...

Een kennis van mij was vroeger een soort van rijdende slalom, was niet vooruit te branden en kreeg zijn motor (ZZR) niet met gang de bocht om.

Toen kocht hij een GS1200 en nu zijn r heel veel mensen die hem niet meer bij kunnen houden in de bochten. Een GS strijkt alle hobbels glad en je voelt veel minder beweging. Bovendien zitten er zoveel rij-modi op, dat zowat voor elk soort weer/weg wel een stand te vinden is.

m.a.w.: het kon wel eens tegenvallen als je deze twee motoren wil vergelijken qua sturen :P
 
Een kennis van mij was vroeger een soort van rijdende slalom, was niet vooruit te branden en kreeg zijn motor (ZZR) niet met gang de bocht om.

Toen kocht hij een GS1200 en nu zijn r heel veel mensen die hem niet meer bij kunnen houden in de bochten. Een GS strijkt alle hobbels glad en je voelt veel minder beweging. Bovendien zitten er zoveel rij-modi op, dat zowat voor elk soort weer/weg wel een stand te vinden is.

m.a.w.: het kon wel eens tegenvallen als je deze twee motoren wil vergelijken qua sturen :P
Mijn buurman heeft ook een BMW GS 1200 en die volg ik echt niet in de bochten met mijn Versys 1000. Ik weet ook waar mijn grenzen liggen, en daar ga ik niet over om iemand te volgen. Je hoeft trouwens ook niet met de knie tegen de grond te gaan hangen om je gewicht meer te verdelen en om je motor iets rechter te houden en zo je vering beter te laten werken.
 
Ik ga morgen proefrijden met een Versys 1000 als bedrijfsmotor.
Met mijn privé BMW GS 1200 neem ik zowat alle bochten van de (mij goed gekende) Route Napoléon met twee vingers in de neus, ook met vrouwlief achterop.
De vorige bijdragen hier maken me echter niet zo erg optimistisch over de stuureigenschappen van de Kawa...
Misschien ben ik wel verwend door de GS.
Enfin, dat zien we morgen dan wel...
 
Ik ga morgen proefrijden met een Versys 1000 als bedrijfsmotor.
Met mijn privé BMW GS 1200 neem ik zowat alle bochten van de (mij goed gekende) Route Napoléon met twee vingers in de neus, ook met vrouwlief achterop.
De vorige bijdragen hier maken me echter niet zo erg optimistisch over de stuureigenschappen van de Kawa...
Misschien ben ik wel verwend door de GS.
Enfin, dat zien we morgen dan wel...
Ik wens je een fijne testrit en ik denk dat je de Versys wel een leuke motor zal vinden. Je hebt in ieder geval het weer al zeker mee. Het grote verschil tussen de BMW GS en de Versys is volgens mij het feit dat het zwaartepunt bij de BMW lager ligt door de 2 cilinder boxermotor.
De meeste hoogpoters hebben 2 of 3 cilinders en de Versys heeft een 4 cilinder in lijn motor waardoor het zwaartepunt hoger zit en de motor dan ook iets minder wendbaar is. Have fun morgen. :]
 
Ik wens je een fijne testrit en ik denk dat je de Versys wel een leuke motor zal vinden. Je hebt in ieder geval het weer al zeker mee. Het grote verschil tussen de BMW GS en de Versys is volgens mij het feit dat het zwaartepunt bij de BMW lager ligt door de 2 cilinder boxermotor.
De meeste hoogpoters hebben 2 of 3 cilinders en de Versys heeft een 4 cilinder in lijn motor waardoor het zwaartepunt hoger zit en de motor dan ook iets minder wendbaar is. Have fun morgen. :]

Is het niet zo dat door het hogere zwaarte punt de instuur juist makkelijker is? Ik kom van een rvs mille die ook hoog ligt en mij bevalt het prima.
 
Is het niet zo dat door het hogere zwaarte punt de instuur juist makkelijker is? Ik kom van een rvs mille die ook hoog ligt en mij bevalt het prima.

Nee, een motor met een laag zwaartepunt biedt dan het minste weerstand en voel licht en handelbaar aan. De Versys als voorbeeld trek je mede hierdoor met weinig kracht ook makkelijk op de bok.

Correct me if I am wrong...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben zeker niet bang voor de testrit van morgen en ik heb ervaring met een hele reeks racers à la Fireblade en R1 en R6..., die geen van alle zo makkelijk sturen als een GS...

Voor mij moet de Versys 1000 echter kunnen dienen als W/W motor m.i.v de files en voor leuke week-end ritjes met eega achterop.

Daarom mag-ie niet te lomp en te zwaar zijn, en moet hij fijn sturen mét een grote dosis comfort...

Veeleisend? Ikke?

:+
 
Ik ben zeker niet bang voor de testrit van morgen en ik heb ervaring met een hele reeks racers à la Fireblade en R1 en R6..., die geen van alle zo makkelijk sturen als een GS...

Voor mij moet de Versys 1000 echter kunnen dienen als W/W motor m.i.v de files en voor leuke week-end ritjes met eega achterop.

Daarom mag-ie niet te lomp en te zwaar zijn, en moet hij fijn sturen mét een grote dosis comfort...

Veeleisend? Ikke?

:+
Volgens mij stap je met een lach op je gezicht van de Versys af morgen. Ik gebruik hem ook voor mijn werk en daar is hij voor mij perfect voor en ik ben 1,86 groot en heb lange benen. Je mag veeleisend zijn he, daar is niks mis mee. FIJNE RIT MORGEN😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan