Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Door al die electronica crap dus wat heb je eraan dat je 120 of 160 pk hebt

KTRC kan ook uit hoor op de 1000, het is gewoon handig, en dan klets ik ook achteraf.☺
Je gaat voorbij aan het KOPPEL.
 
Ik ben trouwens ook geen marquez hoor (spijtig genoeg)B| wou alleen maar zeggen dat je nog niet de 60% van totaal vermogen van zware moto's gebruikt.
 
Wie heeft er toevallig ergens in een of andere donkere hoek nog een originele ruit liggen waar ie vanaf wil. 🧐 🤔
Ik rij 's zomers namelijk altijd zonder ruit, maar vind het eigenlijk geen gezicht dat de 2 "glijbanen" voor de ruit er bovenuit steken, tevens zit hier ook de navi steun op.☺
Ik wil dus de oem ruit inkorten tot bovenzijde gelijk met de glijbanen of nog iets lager, zodat het er een beetje beschaafder uit ziet🤭
Als het wat frisser is, heb ik de (dubbele) Givi "Airflow" ruit erop zitten.😐
Eigenlijk vind ik die "geen porem", maar het zat erop toen ik hem kocht, en hij voldoet redelijk.
Ik kan de onderste ruit hiervan niet inkorten omdat daar ook de klemsteunen op zitten om het bovenste deel vast te zetten.☹
Bekijk bijlage 1436582

Zó is ie dus zonder ruiten:

Bekijk bijlage 1436584
Had je al een schermpje op MP staat er 1

 
Ik ben trouwens ook geen marquez hoor (spijtig genoeg)B| wou alleen maar zeggen dat je nog niet de 60% van totaal vermogen van zware moto's gebruikt.

zK6YFz1.png
 
Slechts in ongeveer 1,5 % van zijn looptijd wordt het maximaal vermogen van een motor aangesproken. Leg eens wat vermogens diagrammen over elkaar heen en dan zie je dat het max vermogen altijd geleverd wordt bij 85 tot 95 % van het maximum toerental. Daar rij je maar even.
Kijk eens naar het koppel dat zegt wat over optrekken (accelereren) maar zeker zo belangrijk zijn nog de overbrengverhoudingen, en bij welke toerentallen, dat koppel naar het achterwiel wordt gebracht.

Ben als voorrijder van een groep van 8 ervaren rijders net terug van een van een week Zwitserland, Oostenrijk, Italië. In dat groepje zaten verschillende motoren. Naast een paar van die beroemde GSen en nog zo'n cult bike reed er ook een oude maar zeer goed onderhouden Africa Twin, zonder elektronica, maar met een echte piloot mee. Zo'n ding heeft een dikke 70 pk maar met die 70 pk reed hij in de bergen de hele groep het snot voor de ogen.

Moraal van dit betoog: met een dikke portemonnee en het dure lidmaatschap van een GS kun je showen, rijden moet je leren.
Dat kunstje, samen met veiligheid, zit tussen je oren.

Als je met z'n tweeën op een GS zit en je gaat met werkelijk gebruik van iets van 135 pk in de bergen inhalen dan zit je maar zo achter de motor in plaats van er op.

Succes Bertje.
 
Laat Kawasaki nu gewoon de volgende Versys-versie niet meer knijpen en dan kan je je nauwelijks nog een betere motor wensen voor dat (2018) geld... simpel... :Y

Ik druk er immers nog eens op : voor solo gebruik is de Versys 1000 snel zat... zit je er met een passagier op, dan lijkt het of iemand 2 bougiekabels heeft losgetrokken...
 
Laatst bewerkt:
Naast een paar van die beroemde GSen en nog zo'n cult bike reed er ook een oude maar zeer goed onderhouden Africa Twin, zonder elektronica, maar met een echte piloot mee. Zo'n ding heeft een dikke 70 pk maar met die 70 pk reed hij in de bergen de hele groep het snot voor de ogen.
Succes Bertje.

Ik roep al jaren: alles boven de 100pk heb je alleen maar nodig om rechtdoor te rijden.
Vrienden van ons rijden XT660 (48pk of zoiets), en wonen tegen Oostenrijk aan, dus elke week oefenen bultje op en bultje af.
Daar baten geen 100, 120 of 160pk aan. Het verschil zit tussen het stuur en het zadel
 
Ja, hoor... laten we er maar over ophouden, want dit is geen nuttige discussie

Op elk topîc heb je er wel (minstens) eentje die roept dat al die PK's voor niks dienen... 't is goed hoor, man... ik kies uiteraard het type motor waarop ik het meeste lol heb en dat is voor mij meestal niet de slapste versie...

Er zijn uiteraard limieten : van mijn R1's en Fireblade met een slordige 180 PK indertijd , heb ik zéker niet het grootste gedeelte van hun power kunnen gebruiken, maar ze waren wél verdraaid lollig..., al was het maar voor de verschroeiende acceleratie.

Tussen mijn luchtgekoelde R1200GS-en van 12 jaar geleden en mijn huidige R1250GS met ong. 30 Pk méér onder de kont merk ik echter wel degelijk het verschil en dat vind ik prettig, maar kom, ...even goede vrienden.:Y
 
Laatst bewerkt:
ik lach me hier kapot met wat ik lees , een versys 1000 niet genoeg power in de bergen _O- .
Moet je misschien eens proberen stangetje dat net voor je linkse voetsteun zit een klikje meer naar beneden te drukken zodat je motor beter in zijn koppel vermogen zit . Als je met 1500 toeren uit een bocht komt in de bergen dan heeft zelfs een 200pk sterke motor geen power .
 
Slechts in ongeveer 1,5 % van zijn looptijd wordt het maximaal vermogen van een motor aangesproken. Leg eens wat vermogens diagrammen over elkaar heen en dan zie je dat het max vermogen altijd geleverd wordt bij 85 tot 95 % van het maximum toerental. Daar rij je maar even.
Kijk eens naar het koppel dat zegt wat over optrekken (accelereren) maar zeker zo belangrijk zijn nog de overbrengverhoudingen, en bij welke toerentallen, dat koppel naar het achterwiel wordt gebracht.

Ben als voorrijder van een groep van 8 ervaren rijders net terug van een van een week Zwitserland, Oostenrijk, Italië. In dat groepje zaten verschillende motoren. Naast een paar van die beroemde GSen en nog zo'n cult bike reed er ook een oude maar zeer goed onderhouden Africa Twin, zonder elektronica, maar met een echte piloot mee. Zo'n ding heeft een dikke 70 pk maar met die 70 pk reed hij in de bergen de hele groep het snot voor de ogen.

Moraal van dit betoog: met een dikke portemonnee en het dure lidmaatschap van een GS kun je showen, rijden moet je leren.
Dat kunstje, samen met veiligheid, zit tussen je oren.

Als je met z'n tweeën op een GS zit en je gaat met werkelijk gebruik van iets van 135 pk in de bergen inhalen dan zit je maar zo achter de motor in plaats van er op.

Succes Bertje.

Bertje zo'n ouwe Africa Twin heeft zelfs maar 60pk hoor , en inderdaad met een beetje goede piloot erop trekt ie motors met het dubbele aan pk's er zo uit .
 
Ben je nu blij ? denk je nou echt dat het mij wat uitmaakt hoe snel jij een krappe bocht neemt en dat sneller doet dan een ander ?
Lekker belangrijk....NOT....ik kom er ook wel alleen niet zo snel als jij. 😁 😉

Waar staat trouwens dat er snel gereden wordt op rechte stukken ? er staat iets over een voorwiel van de vloer meer niet....
Nou nou gaat lekker hier ,ga toch gewoon lekker genieten op de versys snelheid is daar niet van belang
 
Ik kibbel niet... au contraire.
Ik geef alleen aan dat ik in de bergen, met zijn tweeën erop, een motor met méér power gewend ben en dat ik dat ook wel graag zou hebben op mijn toekomstige Versys 1000... en als jullie daar andere waardeoordelen over hebben, mij best...
Dit is een forum, waarop kan en mag gediscussieerd worden, maar het moet niet persoonlijk worden...
Ondertussen ben IK wel uitgepraat over dit onderwerp
Iemand iets interessants te melden over banden, ruitjes, zadels, LEDlampjes, striping ? :+
 
Ik kibbel niet... au contraire.
Ik geef alleen aan dat ik in de bergen, met zijn tweeën erop, een motor met méér power gewend ben en dat ik dat ook wel graag zou hebben op mijn toekomstige Versys 1000... en als jullie daar andere waardeoordelen over hebben, mij best...
Dit is een forum, waarop kan en mag gediscussieerd worden, maar het moet niet persoonlijk worden...
Ondertussen ben IK wel uitgepraat over dit onderwerp
Iemand iets interessants te melden over banden, ruitjes, zadels, LEDlampjes, striping ? :+
🙄💤
 
Terug
Bovenaan Onderaan