Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Het is meer tijd voor.....

Versys1000-Kit-Accessory-Grip-Heater-999940572.jpg

Die heb ik nog niet, of zal ik verwarmde handschoenen gaan kopen, wat is wijs ?
 
@Rik60NL ik zelf heb enkel oxford handvatverwarming en in combinatie met mijn winterhandschoenen heb ik eigenlijk nog nooit koude klauwen gehad ook niet bij min temperaturen. Ik zelf ben niet echt voorstander van verwarmde handschoenen door het feit dat je bij langere toertochten toch bent aangewezen om ze met een kabel op je motorfiets in te pluggen. En wil niet met kabels aan mijn motorfiets verbonden zijn. Nu voor puur woon werk verkeer zou het wel misschien een optie zijn om aan te schaffen omdat de batterij gemiddeld 3@4 uur power kan afgeven. dus wel lekker sap genoeg voor gewoon woon werk verkeer. Maar is eigenlijk ook wel duur in aankoop gemiddeld 200€excl batterij enz. handvatverwarming kost van oxford 65€ en op sommige plekken minder mss.
 
Het is meer tijd voor.....

Bekijk bijlage 1438082
Die heb ik nog niet, of zal ik verwarmde handschoenen gaan kopen, wat is wijs ?


ik heb beide Rik en ben ook van beide zeer tevreden , maar wanneer het echt koud wordt (ongeveer vriespunt) heb ik toch liever verwarmde handschoenen . De handvat verwarming kan ik zo hard zetten dat de binnenkant van mijn vingers echt TE WARM krijgen terwijl de buitenkant van mijn vingers opstijven van de kou. Hangt ook wel een beetje van persoon tot persoon af hoe goed je doorbloeding is denk ik . Moest je voor verwarmde handschoenen gaan dan zou ik aanraden om er te nemen die verwarmt worden met bekabeling via je motorfiets i.p.v. zo'n batterijtje in de handschoen (zeker bij langere ritten) . Wat ik met de jaren ook ondervonden heb is dat wanneer je er voor kan zorgen dat je warme handen en voeten hebt dat je dan helemaal aangenaam warm hebt.
 
@Rik60NL ik zelf heb enkel oxford handvatverwarming en in combinatie met mijn winterhandschoenen heb ik eigenlijk nog nooit koude klauwen gehad ook niet bij min temperaturen. Ik zelf ben niet echt voorstander van verwarmde handschoenen door het feit dat je bij langere toertochten toch bent aangewezen om ze met een kabel op je motorfiets in te pluggen. En wil niet met kabels aan mijn motorfiets verbonden zijn. Nu voor puur woon werk verkeer zou het wel misschien een optie zijn om aan te schaffen omdat de batterij gemiddeld 3@4 uur power kan afgeven. dus wel lekker sap genoeg voor gewoon woon werk verkeer. Maar is eigenlijk ook wel duur in aankoop gemiddeld 200€excl batterij enz. handvatverwarming kost van oxford 65€ en op sommige plekken minder mss.

wouwer 3 a 4 uur op batterij dat mag je vergeten hoor. Mijn gerbing xr12 handschoenen (toch één van de topmerken) bleven op het batterijtje maximum zo'n 2 u warmte genereren en dat was dan nog niet op de warmste stand .
De testen die de fabrikanten voorleggen en zelfs veel youtubers zijn alles behalve realistisch . Ze gaan ze testen door ze bvb in hun garage te leggen en kijken dan hoelang de batterij het trekt , een reeele test is ermee gaan rijden bij 0° en rijwind dan gaat de batterij veel meer moeten werken omdat de thermostaat bijna niet meer afspringt , als je alleen al naar de grote van die batterijtjes kijkt weet je eigenlijk al genoeg , (heb mezelf ook laten vangen ;( )
 
Das echt ni lang dan. Maar ik ben op halfuurtje op mijn werk dus das lang genoeg. Maar ik ben tevreden met mijn heatgrips dus voor mij super oplossing.
 
Om ook nog even een duit in het zakje te doen.
Onderstaand een verhaal van iemand een Z100SX blok heeft gemonteerd onder zijn Versys.
Forum Versys1000.com
157 PK.

I highly respect all those who hold to the opinion that Versys 1000 has got just enough power and if you want more power you should get a different bike. So, this post is not for you save your eyes for something more interesting.
And for all the rest let me share some recent experience.
At the end of 2018 season I encountered with gearbox issue - jolts at the third gear.
I decided to trade the bike as is and go for a fresh Multistrada. I even found a buyer for my bike, but something stopped me, as trying all different bikes I could not find something that I wholly liked more than V1k.
So, I decided to keep my old friend and make it better in any way I could.
After disassembling the engine the reason was clear - worn out gear shift fork. But that was not the only problem - camshafts appeared to be pretty much worn out. My guess is that once I purchased something different pretending to be Motul...
So, too expensive to buy all the new stuff. I decided to buy some used engine from Japan and the first option was the one from z1000sx. Noboby was sure if it would fit... and I took the risk.
And very unusually ... the risk taken got rewarded! The engine has got all the same mounting points, the same connection of injection module to the cylinder head, all the same electric connections too.
Also, fitted complete Lextek exhaust system, and blocked pair valves.
When all was put together, having no big expectations i pushed the ignition button... it coughed couple times and ... started!
The stock Versys ECU seemed to mate well with the new engine with higher compression ratio, but there were loud shots when fast closing the throttle.
After reflashing ECU on dyno all the shots gone, the engine did well up to 12k rpm and the sound improved - it became kind of stable and confident.
And the dyno result was 157hp at 11,2k rpm and 115nm at 8,2k rpm (recalculated as on the crankshaft).
I was happy - I got engine not worse than BMW s1000xr in the bike I like most.
Pictures to follow.
 
.
Onderstaand een verhaal van iemand een Z100SX blok heeft gemonteerd onder zijn Versys.
Forum Versys1000.com
157 PK.

After reflashing ECU on dyno all the shots gone, the engine did well up to 12k rpm and the sound improved - it became kind of stable and confident.
And the dyno result was 157hp at 11,2k rpm and 115nm at 8,2k rpm (recalculated as on the crankshaft).
Dyno => meten is weten zoals iedereen wel weet. Zodoende weet ik dat de mijne 124,8pk heeft.

Ik heb iedere motor die ik (gehad) heb op de Dyno gehad. Temeer ook omdat ik meestal een K&N luchtfilter erin zet en (min of meer) open uitlaten erop heb gezet, óf zoals bij de Versys eigenlijk geen uitlaat na de kat.

Ik weet niet of iemand hier de Versys1000 al eens geprobeerd heeft "op te voeren" door aanpassing/optimaliseren van de ECU 🤔
Ik denk dat als de kat er onderuit is, je zonder meer enkele pk-tjes zou winnen, maar dan moet je hem zéker op de Dyno zetten.
 
Ik heb vandaag in ieder geval de eerste 80 pk uitgelaten, de andere 40 hebben heel af en toe mee mogen draven.. Was prima weer:P
 
Toch weer eens wat anders dan dat gezever over kuipruitjes en banden...........
Vind het wel knap en gewaagd om een z1000sx motorblok in je Versys te hangen.
 
Vind ik niet vanzelfsprekend. Handschoenen zijn warmer, maar is lastiger dan handvatverwarming. De handvatverwarming heb je altijd bij en kun je met al je handschoenen gebruiken. De handschoenen moet je aansluiten met kabel of op batterijen. De batterijen houden het echter vaak niet lang uit.
 
Als je verwarmde handvaten heb en met de handkappen die op de Versys zitten dan denk ik dat het al enorm veel scheeld tegen koude vingers aan de buiten kant .
Volgens mij kan je wel alleen af met verwarmde handvaten .
 
Terug
Bovenaan Onderaan