Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Wat het is weet ik niet maar het werkt wel. :Y
 

Bijlagen

  • 20191026_184101.jpg
    20191026_184101.jpg
    177,3 KB · Weergaven: 13
🤔
Over handvatverwarming en handkappen gesproken.🤔
Ik ben ook nog aan het knutselen geweest om minder koude vingertoppen te krijgen bij lagere buiten temperaturen.🤭

Men neme een oude decoupeerzaag koffer van de Lidl (Parkside) en een decoupeerzaag, en knutselt wat...........🤓🤔
IMG_20190910_182620.jpg
IMG_20190914_092154.jpg
IMG_20190914_092140.jpg


Aan de rechterkant heb ik hem door laten lopen tot evenwijdig aan het stuur, dus op het uiteinde ca. 5cm langer.
Dat had eigenlijk links ook gemoeten, maar soms wordt er eerst gehandeld en daarna beter nagedacht😡
 
Handkappen doen het goed in de regen maar je krijgt na een uurtje altijd een "z.... " natte duim. En die wordt wel koud. Moet daar nog eens goed naar kijken.

Succes Bertje.
 
Vandaag op de terugweg van het werk naar huis, kreeg ik een waarschuwingslampje. Te lage accuspanning. Meteen toen ik thuis was de motor uitgezet, en daarna weer proberen te starten. Dat lukte niet.
Nu denk ik dat de accu overleden is. Meest logische uiteraard.
Maar om verdere problemen uit te sluiten; weet iemand hoe ik kan meten wat de laadspanning is bij stationair? En wat is normaal?
 
om te kijken of de accu overleden is moet je eerst de batterij volledig opladen dan starten en dan tijdens starten meten hoeveel volt er dan nog is het lager dan 9,6V is de accu slecht is het er boven dan is de accu nog goed. je moet ook eens meten met 4000 toeren of de batterij naar 14.30V gaat anders heb je mss voor wat ik voor heb en heb je een ander elektrisch probleem. ik heb vandaag het verdict gekregen dat de regulator en alternator kapot is bij mijn 650 versys 2015 kostenplaatje 600€ met originele kawa parts. aftermarket parts was 200€ goedkoper. nu had ik ook symptonen dat mijn accu slecht was deed soms tijdens starten niks meer en na jump starten ging het weer wel paar malen goed en dan plotseling na een lange rit deed de versys weer niks meer. blijkt dat de versys'en 650 2015 problemen hebben met de regulator en alternator dealer heeft paar weken terug ook dezelfde als mij maar met 24000km binnen gehad met het zelfde mankement. bij de 2016 modellen zijn ze overgeschakeld naar andere oem parts volgens mijn dealer.
 
Vandaag op de terugweg van het werk naar huis, kreeg ik een waarschuwingslampje. Te lage accuspanning. Meteen toen ik thuis was de motor uitgezet, en daarna weer proberen te starten. Dat lukte niet.
Nu denk ik dat de accu overleden is. Meest logische uiteraard.
Maar om verdere problemen uit te sluiten; weet iemand hoe ik kan meten wat de laadspanning is bij stationair? En wat is normaal?

Ik heb wel eens geleerd dat een defecte diode in de dynamo het laadstroomlampje zwak laat branden.
Gooi er een oplader (druppellader van de action ) op en als hij morgen weer start weet je ook genoeg.
Dat ding van de Action is van Dunlop en doet het voortreffelijk en is niet duur.
 
Ik zal morgen eens meten bij 4000toeren. Hij hangt nu aan de lader, dus idd morgen eens controleren. Thanks voor de antwoorden:}
 
Bij 4000 toeren meet ik 14,4volt op de accu. Dus laden doet hij wel. Gisteren tijdens het starten gaf de meter 10,1 volt aan, dus dat is ook wel een indicatie dat de accu vervangen moet worden.
 
Als tijdens het starten de batterij onder 9,6 volt komt is de batterij aan vervanging toe. en gaat het voltage direct naar boven naar 12 volt en meer?
 
Laatst bewerkt:
Rustig hier, ander nieuws dan, de door mij regelmatig genoemde Kawasaki Z1000SX 2020 is bekend gemaakt.


Bij nieuwsmotor is er ook al een artikel over geschreven.
 
Dimlicht van de Versys is er mee gestopt. Zal lampje moeten vervangen. Lijkt mij dat dit met wat gepriegel van onderaf wel te doen moet zijn, toch?
 
Vergeet het, dat is een klus van een uur of 2 ! -O-

Het linker zijpaneel moet er af en al het plastic rond de kop .

Misschien een goede gelegenheid om ineens alle halogeenlampjes te vervangen door LED, en vergeet de standlichtjes niet , zoals mijn dealer deed bij aflevering.:(

Frank Motorfan heeft er vorig jaar een flink deel van een zondagmiddag aan opgeofferd om die standlichtjes er bij mij in te freubelen en je moet goed weten wat je doet met die kuipdelen, of die kleine lipjes breken gewoon af.... echt op zijn Japans... .
 
Laatst bewerkt:
Dimlicht van de Versys is er mee gestopt.

Als het geen kapotte zekering is, zal je ze moeten vervangen😐


Misschien een goede gelegenheid om ineens alle halogeenlampjes te vervangen door LED, en vergeet de standlichtjes niet , zoals mijn dealer deed bij aflevering.:(

Frank Motorfan heeft er vorig jaar een flink deel van een zondagmiddag aan opgeofferd en je moet goed weten wat je doet met die kuipdelen .

IDD, meteen LED erin. 😎
Ff zoeken op Ebay en voor €20 heb je 2 H7 lampen en een nest stadslichtlampjes.
En laat ze maar ouweh**ren over "kapot gaan van dingen aan de motor: Allemaal "gezwets" zoals ze bij ons in Brabant zeggen.
Ik heb ze er al 18.000km in zitten, en een hele partij licht meer t.o.v. origineel.
Ik rij altijd met getint vizier, en sinds de LED's erin zitten, geven ook 's avonds heb ik voldoende licht en kan het vizier dicht.

Op het www zijn wel ergens "how to" foto's te vinden m.b.t. het demonteren van de kuipdelen.
 
Tis toch lamp zelf. Kijk ik van voren in de koplampunit zie ik duidelijk een zwart doorgebrande H7.
Onbegrijpelijk dat je halve kuip moet slopen. Ik heb al een auto die ik moet verbouwen voor een lampie, nu ook de motor:(
 
bij de 650 kan je er makkelijk langs onderen aan. zelfs ik met mijn kolenschop handen. lijkt me dan bij de 1000 toch ook wel mogelijk te zijn:?
 
Terug
Bovenaan Onderaan