Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Enfin, ik heb niks tegen Frank's methode, want nu zitten die rubberen kapjes van de lampjes goed vast én werkt mijn MRA-ruitje beter dan tevoren... :P

Wel jammer dat hij wegens de overstroming van de Antwerpse Ring daarna nog zo lang in de file heeft moeten staan...

Wellicht hebben de monteurs van de gezamenlijke Kawa-dealer (van Wouwer en mij) dan ook allemaal kolenschoppen van handen, want ook zij demonteren heel de voor- en zijkanten van een Versys 1000 voor het plaatsen van LED-standlichtjes... alleen had deze dealer er nu geen zin in om dat op eigen kosten (wegens zijn eigen vergetelheid) te doen... :(

BTW, ik kan me voorstellen dat de vrouw van Wouwer niet te klagen heeft....8)7
 
Laatst bewerkt:
Ja op deze manier kan de dealer dan lekker verdienen anders is het maar 10 min werk en verdiend hij niks. Just my 2 cents:P. Trouwens ik heb ook niks erop tegen dat frank het zo doet vond het alleen beetje raar.
 
Ik heb nog eens goed gekeken en misschien is het inderdaad wel mogelijk om dimlichten te vervangen langs de bovenkant als je je hand tussen de tank en de voorvork steekt maar dan moet je toch heel handig zijn. Ik heb de afdichtingsrubbers van de dimlichten dan nog eens vastgetrokken met tie wraps om ze goed waterdicht te houden, wat de zaak nog moeilijker maakt.Aan de stadslichtjes geraak ik zowieso niet op deze manier want die zitten helemaal bovenaan in de snuit.
 
Ja die doe ik dan ook langs boven. Zoals eerder vermeld. Heb nog niks van vocht problemen gehad dus ik denk dat de rubbers wel degelijk afdichten maar extra colsonbandje kan idd zeker geen kwaad.
 
Is er iemand die met de 1000 zijn kleppen al heeft laten stellen en hoeveel kostte het.Het zal pas voor in het voorjaar zijn.Zoek nen goeie dealer die het ook effectief doet .Ben van belgisch limburg.Doe alles zelf maar kleppen stellen is toch boven mijn capaciteiten :Y
 
Normaal gezien kan je als je de driehoekige rubberen kapjes langs de linker en rechter zijde van de kilometer teller er uit doet, je lichten afstellen. Wel met een zeer lange kruis schroevendraaier staat in de handleiding. Bij mij zit er alles in de weg. Alleen de onderste stelschroeven kan ik zo aan maar de bovenste=snuit er af.
 
Is er iemand die met de 1000 zijn kleppen al heeft laten stellen en hoeveel kostte het.Het zal pas voor in het voorjaar zijn.Zoek nen goeie dealer die het ook effectief doet .Ben van belgisch limburg.Doe alles zelf maar kleppen stellen is toch boven mijn capaciteiten :Y
Daar ken ik ook niks van.
 
Bij mij ZX-9R was ik ook binnen 20min klaar met leds te plaatsen , daar kon ik zo bij , de oude halogeen er uit , led er in rubberen afdek dop er over en de stekker er aan en klaar , heb nu het zelfde merk alleen H7 in mijn versys en dat was niet in 20 min gepiept , had hier op het forum al gelezen en ook al gehoord dat de klemmetjes iets of wat verbogen moesten worden anders gaat deze niet over de koel ribbetjes van de led en dat gaat niet met het neusje op de motor bevestigd en er waren nog een paar kleine aanpassingen nodig .
 
Ja die doe ik dan ook langs boven. Zoals eerder vermeld. Heb nog niks van vocht problemen gehad dus ik denk dat de rubbers wel degelijk afdichten maar extra colsonbandje kan idd zeker geen kwaad.

Ik vraag me af of de "snuiten" van de Versys 650 en de 1000 in zoverre identiek zijn, dat de werkwijze van Wouwer ook voor de 1000 kan gelden.
Ik denk dat enkel een gynaecoloog dat bij een 1000 voor elkaar krijgt (maar die rijdt ongetwijfeld met een BMW :+).

Bij mij zitten de rubberen afdekkapjes ZO vol met de koelelementen van de BIKE DESIGN LED- lampjes én de overtollige draad, dat een colsonbandje inderdaad aangewezen leek en door Frank werd aangebracht.
 
Ik vraag me af of de "snuiten" van de Versys 650 en de 1000 in zoverre identiek zijn, dat de werkwijze van Wouwer ook voor de 1000 kan gelden.
Ik denk dat enkel een gynaecoloog dat bij een 1000 voor elkaar krijgt (maar die rijdt ongetwijfeld met een BMW :+).

Bij mij zitten de rubberen afdekkapjes ZO vol met de koelelementen van de BIKE DESIGN LED- lampjes én de overtollige draad, dat een colsonbandje inderdaad aangewezen leek en door Frank werd aangebracht.

Zit bij jou de koel elementjes onder het rubberen kapje , dan kan deze zijn warmte toch niet kwijt of zie ik dat verkeerd , bij mij hebben we ze er door heen gedaan , Frank heb er een mooi gaatje in gestanst dat precies gelijk met de voet van de led zit , iets kleiner en sluit strak af
 
@slijk ik heb de zelfde ledlampjes als jij ik heb ook gewoon een gaatje gemaakt in de rubber zodat het koel element er net door ging. En mijn bedrading en so far not a single problem. En de snuiten zijn identiek. Net bij de buurman achter mij zijn 1000 gaan piepen.
 
Hoe zit het dan met eventuele waterindringing bij Wouwer?
Je zou toch denken dat Kawa speciaal dat rubber gebruikt om de waterdichtheid te garanderen.
Hey Marc, als je een mooi gaatje maakt (met een doorslag)dat iets kleiner is dan het buisje waar het koelelement op zit
dan kan langs daar geen water binnen hoor. Je moet alleen zien dat dat gaatje mooi uitgelijnd is met de led voet anders
krijg je het kapje niet meer over het randje. Ik heb dat bij u niet veranderd omdat ze het zo gedaan hebben bij de dealer.
Als er dan iets mis is met de leds heb je er nog waarborg op. Bij Jean-pie ging dat gewoon niet want de koelers
waren veel groter.👍
 
Bij mijn 9 waren de rubberen afdek kappen standaard met een gat in het midden , dus trok ik de stekker er af zag je de 3 pootjes van mijn H4 lamp gelijk buiten het rubber uit steken .
Foto van mijn 9 met de H4 led er in
360.jpg


Eigenlijk hebben we bij de Versys nu het zelfde gedaan , gat gemaakt mooi in lijn met de voet en iets kleiner , deze sluit strak af .
Foto van de Versys met de H7 led er in , iets minder ruimte voor een foto te nemen .
360.jpg


Maar ik weet niet hoe warm de achter kant van een led word , er zijn er bij daar zit een ventilatortje op die constant draaien als deze branden om te koelen en ik heb ribbetjes voor de warmte af te voeren , maar als deze opgesloten zitten in de rubberen afdek dop kan deze toch niet koelen of zit ik verkeerd
 
klopt helemaal j.p de leds hebben koeling nodig krijgen ze geen goede koeling dan zal de levensduur zeer kort zijn.
 
Iets helemaal anders voor de freaks zoals ik. Ik vond de toerentellerplaat van de Versys 650 altijd al mooier dan van de 1000. ik heb een firma in Polen gevonden (Venoxy)die wijzerplaten maakt op ontwerp designs van klanten voor een goeie 25€. Das niet niet overdreven vind ik. Er staan een hele boel Kawasaki wijzerplaten op de site behalve voor de Versys 1000 natuurlijk. Het enigste dat ik moest doen was de wijzerplaat af de motor halen en scannen, de maten doorgeven en eventueel zelf iets ontwerpen. Ik ben dan maar wat beginnen tekenen op de pc. De eerste foto is de originele plaat en foto twee mijn bescheiden ontwerpje. Het is maar een tekening he dus niet helemaal symmetrisch. Wat vinden jullie?
35ar911.jpg

24w9bf7.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik vind een witten tellerplaat zo en zo mooier dan een zwarte en je ontwerp ziet er op zich netjes uit , zou de oude toeren teller plaat van de Versys 650 (2008) niet passen , plaat ziet er ongeveer wel het zelfde uit op de foto , alleen gaat deze tot 13000 rpm
 
Het moet allemaal wel blijven kloppen he Jean-pie. Bij de Versys 650 staat de naald beneden op 6 uur en bij de 1000 op 5 zal ik maar zeggen.
Ook de inkeping voor de display is bij de 650 kleiner.
 
Laatst bewerkt:
Heel persoonlijk, Frank : een witte wijzerplaat is mogelijk duidelijker, maar al die kleurtjes vind ik een beetje ... eh... kleuterachtig.... grijns.....:9O-)

Maar ja, je vraagt om onze mening....:Y

Ik zou me dan beperken tot zwart en rood voor de bovenste zone...
 
Laatst bewerkt:
Heel persoonlijk, Frank : een witte wijzerplaat is mogelijk duidelijker, maar al die kleurtjes vind ik een beetje ... eh... kleuterachtig.... grijns.....:9O-)

Maar ja, je vraagt om onze mening....:Y

Ik zou me dan beperken tot zwart en rood voor de bovenste zone...
BEN ZOT VAN KLEURKES🤪😉
 
Laatst bewerkt:
Stil hier
Vorig weekend nieuwe bougie's en luchtfilter gestoken.
Vandaag nieuwe banden gelegd.Michelin pr4.Van de gelegenheid gebruik gemaakt om in de wiellagers extra vet te doen.Morgen ardennenrit rijden.
Volgende week mijn valbaren monteren en de valblokken eraf doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan