Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Zo vandaag voor het eerst dit jaar op mijn Versys gereden , beurtje laten doen en voor het eerst met mijn nieuw bagster zadel gereden , dat zit wel een stukje beter dan het origineel en voor het eerst in het donker met mijn led koplampen , wat een verschil tegen over de originele halogeen pitjes bij ons op de polder weggetjes, nu zie je tenminste iets .
 
Gisteren een proefrit met de nieuwe versys 1000 gaan maken prachtige motor.
Met mijn 175cm lengte kan ik enkel met de bal van de voet de grond raken wat me wat onzeker maakt met het maneuvreren ter plaatse toen had deze de neiging om om te vallen als ik mijn stuur tot de aanslag draaide, er was wel een helling waar hij stond!
tijdens het rijden ook traag met een slepende achterrem geen enkel probleem!
wat gaat er stuk als hij zo op zijn zij valt als je er valbeschermers op zet(spiegels, koffers,andere?)
natuurlijk kom ik van een goldwing 1800 met een heel lage zit,en als deze dan toch valt heb je geen schade, maar de laatste tijd reed ik enkel alleen er mee rond!
 
@cyberkid , niet laten vallen, koffers er op laten en valbeugels of framesliders monteren, of een lager zadel, bv de Bagster.
1379536
 
goed advies niet laten vallen ;-)
niemand geeft het graag toe maar soms gebeurd het toch, en bij de ene motor is de kuipschade groter dan bij de andere!
met mijn gevolgde cursussen dro gevorderden en gevorderden bochtentechniek kan ik me al rijdend goed behelpen,
maar als je zoals ik al eens voorhad met GTR 1400 met mijn voorwiel op een 25cm hoge borduur en het achterwiel op de rijbaan plots in de rem moet gaan voor een nozem die met een skateboard plots oversteekt dan heb je hier ook niets aan!
 
goed advies niet laten vallen ;-)
niemand geeft het graag toe maar soms gebeurd het toch, en bij de ene motor is de kuipschade groter dan bij de andere!
met mijn gevolgde cursussen dro gevorderden en gevorderden bochtentechniek kan ik me al rijdend goed behelpen,
maar als je zoals ik al eens voorhad met GTR 1400 met mijn voorwiel op een 25cm hoge borduur en het achterwiel op de rijbaan plots in de rem moet gaan voor een nozem die met een skateboard plots oversteekt dan heb je hier ook niets aan!

Ik dacht dat je bedoelde bij stilstand de motor laten vallen, bv. thuis of bij stilstand voor een verkeerslicht. De Versys heeft een breed stuur dus ik denk dat het plastic indien koffers en sliders / valbeugels gemonteerd zijn bij beperkte valschade wel heel kan blijven maar ik verwed er geen salaris op. Een nozem met scooter in Zwanenburg bedoel je....ik zal hem even opzoeken op mijn gopro en die knuppel online zetten...nonchalant voordringen en oversteken...
 
....... al eens voorhad met GTR 1400 met mijn voorwiel op een 25cm hoge borduur en het .......
Borduur is voor de niet Belgisch sprekende/verstaander : trottoirband of opsluitband.
Idd bij zo'n op- of afstap is iedere motor te hoog.

Wat zithoogte betreft zou je ook nog de vorkpoten 1 cm o.i.d. door de kroonplaat kunnen laten steken en/of verlagingset van bijv. Hyperpro erop.
Om te rijden is het iig een fantastische motor.
Met een verlagingset hou je wel iets minder bodemspeling over met de middenbok, maar als je Goldwing gewend bent, kun je de Versys toch al een stuk verder plat leggen voordat hij met de middenbok over het asfalt ( B ->tarmac 8)7 ;);)) schuurt. Dus da's geen probleem
 
idd ik moet me aanpassen met mijn woordkeuze 8)7_O-
de testrit is me uitermate bevallen! enkel de vrijstand vinden was soms eventjes zoeken.
het zwaartepunt ligt hoger dan wat ik gewend ben, de instrumenten zijn goed afleesbaar en de vluchtheuvels heb ik genomen met een hogere snelheid dan ik tot nu ooit gedaan heb.
ik ben zeker een fan van deze fantastische motor :};)
 
Na 300 km rijden zal Versys niet te hoog zijn :)
Ik ben ook kort (176cm) en heb korte benen (80cm binnen lengte), gelukkig heeft Versys een perfecte balans, wat helpt bij het manoeuvreren.
 
2 incidenten binnen 10 minuten tussen Halfweg en Zwanenburg.
 
Na 300 km rijden zal Versys niet te hoog zijn :)
Ik ben ook kort (176cm) en heb korte benen (80cm binnen lengte), gelukkig heeft Versys een perfecte balans, wat helpt bij het manoeuvreren.
Ja met een testritje van een uur heb je hem nog niet volledig kunnen testen (regeling vering verschillende modus, etc...), maar ik voelde me er wel direct helemaal thuis op!
Ik ben er bijna zeker van dat de versys 1000 mijn nieuwe motor wordt ik heb ook de Z1000SX gereden maar vond de zithouding te sportief, en het zitje voor de duo erg klein.
 
Gisteren een proefrit met de nieuwe versys 1000 gaan maken prachtige motor.
Met mijn 175cm lengte kan ik enkel met de bal van de voet de grond raken wat me wat onzeker maakt met het maneuvreren ter plaatse toen had deze de neiging om om te vallen als ik mijn stuur tot de aanslag draaide, er was wel een helling waar hij stond!
tijdens het rijden ook traag met een slepende achterrem geen enkel probleem!
wat gaat er stuk als hij zo op zijn zij valt als je er valbeschermers op zet(spiegels, koffers,andere?)
natuurlijk kom ik van een goldwing 1800 met een heel lage zit,en als deze dan toch valt heb je geen schade, maar de laatste tijd reed ik enkel alleen er mee rond!


Ik ben 172 en ik redt mij prima. Voordeel is dat de Versys een redelijk laag zwaartepunt heeft dus hij is makkelijk te manoeuvreren (vind ik) En ook heel makkelijk op zijn middenbok te trekken. Maar ja, met mijn lengte (of moet ik zeggen korte) benen ben ik niet anders gewend. GTR1400, TDM900, Tiger 1050: ze zijn allemaal wat aan de hoge kant voor mij en ik heb hem nog nooit om laten vallen. :}

Kwestie van gewenning ook :P
 
is dit de jouwe Rik ? en indien ja , maakt het nou echt een verschil wanneer ie bvb een 2 tal cm lager is ?

Ja dat is mijn Versys, het Bagster zadel zorgt net voor dat ik mijn voet plat op de grond kan houden, voorheen tapdansen, ik ben 1.84.
Maar daarvoor had ik het zadel niet gekocht, ik zit nu beter en schuif niet meer met de handel tegen de tank aan, dat is wel prettig.
1379748
 
Ja dat is mijn Versys, het Bagster zadel zorgt net voor dat ik mijn voet plat op de grond kan houden, voorheen tapdansen, ik ben 1.84.
Maar daarvoor had ik het zadel niet gekocht, ik zit nu beter en schuif niet meer met de handel tegen de tank aan, dat is wel prettig.
Bekijk bijlage 1379748

Hoi Rik,
Wat is de prijs voor dit zadel, en waar te koop?
Ik ben zeker dat die 2cm het verschil zullen maken zonder dat ik de vering moet laten verlagen!
:Y ik vond het een heel fijne motor om mee te rijden!
Bij voorbaat dank
 
wat een lelijke verstralers rik60

Breedstralers als ik het goed heb.😜

Hoi Rik,
Wat is de prijs voor dit zadel, en waar te koop?
Ik ben zeker dat die 2cm het verschil zullen maken zonder dat ik de vering moet laten verlagen!
:Y ik vond het een heel fijne motor om mee te rijden!
Bij voorbaat dank

+/- 450 euro en te koop bij Premium Motors in Apeldoorn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan