Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
ik rijd met de mistlampen continu aan en al vaak politie tegen gekomen. zelfs vorig weekend in duitsland een half uur achter de polizei gereden en die hebben ook niks gezegt.
 
ik rijd met de mistlampen continu aan en al vaak politie tegen gekomen. zelfs vorig weekend in duitsland een half uur achter de polizei gereden en die hebben ook niks gezegt.
Zouden ze daar moeilijk over doen , 99% van alle GS of BMW rijders rijd met de mistlampjes aan , dus ik denk niet dat ze zo snel een bekeuring geven voor het dragen van die lampjes.
 
Ik denk als je pech hebt en een agent verblind met dat felle licht je toch een flinke bekeuring kan krijgen, in NL momenteel 140,=
Zelf doe ik ze alleen aan als ik alleen ben op donkere binnenwegen en ik geen tegenliggers tegenkom, en bij mist natuurlijk.
Bij mist komen ze zeker van pas, ze schijnen dan prettig breed onder de (wolk) mist door, en kan je de zijkanten goed zien.
 
Begripsverwarring ?
Mistlampen (om te zien) of Dagrijverlichting (om gezien te worden)

Voor effectieve mistlampen zitten ze toch veel te hoog.

Succes, Bertje.
 
Als koekblikkers op hun mobiel kijken i.p.v. op de weg zien ze ons ook niet met mistlampen aan. 😁 😉
 
Ik zou ook wel een paar foto's willen zien van mistlichten op de valbeugels
Heb zelf een 2013 model met sw motech beugels , en denk ook aan een paar mistlichten er op te zetten
weet alleen nog niet zeker op welke hoogte of plek op de beugels
 
Heb afgelopen dinsdag mijn SW Motech beugels binnen gehad , dus van de winter komen ze er op maar zat er ook aan te denken om te kijken of ze misschien aan de beugels kunnen worden gemonteerd .
 
Dagrijlampen.jpg

Lamp: www.kommermotors.nl Daglicht met 4 leds
Klem: www.louis.de Scheinwerferklemmen set Hawk Universal
Beugeltje : Afdeling lokale huisvlijt. Gezet en gepoedercoat aluminium.
Voeding ligt ergens achter de koplamp. Een schakelaartje (met controle lampje) kun je bij iedere automaterialen zaak kopen.

Succes, Bertje.
 
IK heb afgelopen zomer de handkappen eraf geschroefd om "koelere" handen te houden. 😎
Het werkt iig wel, alleen het nadeel is dat de de signaal schakelaar voor groot licht een paar keer flink water heeft gehapt, en zodoende (meestal) niet meer werkte a.g.v. corrosie.'('(
Mocht je dit fenomeen herkennen, de schakelaar is dus niet kapot maar gecorrodeerd.
Oplossing: schakelaar uitbouwen en het scharnierend deel aan de onderzijde smeren met DIK contact materiaal, bijv. zilver pasta, en het probleem is opgelost.
Wellicht dat koper pasta ook werkt 🤔🤔
Je kunt het er met een kleine schroevendraaier een beetje "tussen frotten" en een aantal keer de schakelaar bedienen.👍
 
Bekijk bijlage 1426874
Lamp: www.kommermotors.nl Daglicht met 4 leds
Klem: www.louis.de Scheinwerferklemmen set Hawk Universal
Beugeltje : Afdeling lokale huisvlijt. Gezet en gepoedercoat aluminium.
Voeding ligt ergens achter de koplamp. Een schakelaartje (met controle lampje) kun je bij iedere automaterialen zaak kopen.

Succes, Bertje.
Aan zoiets zat ik ook te denken alleen heb ik de originele lampjes van Kawasaki dus zal ik aan de klem een andere beugel moeten maken dat mijn lampjes van boven bevestigd
 
Ik zou ook wel een paar foto's willen zien van mistlichten op de valbeugels
Heb zelf een 2013 model met sw motech beugels , en denk ook aan een paar mistlichten er op te zetten
weet alleen nog niet zeker op welke hoogte of plek op de beugels

Daar is een set voor: SW-Motech Montageset Hawk
sw0800410300b_1_xl.jpg
 
IK heb afgelopen zomer de handkappen eraf geschroefd om "koelere" handen te houden. 😎
Het werkt iig wel, alleen het nadeel is dat de de signaal schakelaar voor groot licht een paar keer flink water heeft gehapt, en zodoende (meestal) niet meer werkte a.g.v. corrosie.'('(
Mocht je dit fenomeen herkennen, de schakelaar is dus niet kapot maar gecorrodeerd.
Oplossing: schakelaar uitbouwen en het scharnierend deel aan de onderzijde smeren met DIK contact materiaal, bijv. zilver pasta, en het probleem is opgelost.
Wellicht dat koper pasta ook werkt 🤔🤔
Je kunt het er met een kleine schroevendraaier een beetje "tussen frotten" en een aantal keer de schakelaar bedienen.👍

Normaal moet dit toch gewoon waterdicht / bestendig zijn , zijn genoeg motoren die weer en wind buiten rijden of buiten staan .
 
Normaal moet dit toch gewoon waterdicht / bestendig zijn , zijn genoeg motoren die weer en wind buiten rijden of buiten staan .

Daar zou je idd vanuit moeten kunnen gaan, niet dus.😢😢


LOL, ik heb een paar keer zonder handschoenen gereden om dezelfde redenen....🤔 😉
😱😱😱

Goed geventileerde handschoenen zijn natuurlijk veiliger, maar dat hoef ik natuurlijk niemand uit te leggen, Rik.
Ik had de beugels wel laten zitten en deze middels metalen strips verbonden, mócht er een ongepland obstakel opduiken, heb ik tenminste nog iets van bescherming voor de handjes.
 
Heb een paar hele mooi echte van Nederlands makelij van het merk Revit , geventileerd en zitten ook goed , van Aliexpress , perfect Chinees productie , Revit kaartjes er aan , made in Nederland en nog meer kaartjes, ze doen er alles aan om het perfect na te maken .
Screenshot_20190912-202542.png
 
Zie dat je een spuitbus met siliconenspray krijgt met een rietje. Met dat rietje kun je in langs het schuifje van de knipper naar binnen en spuiten maar. Niet zuinig zijn, doekje er onder houden. Dit trucje een enkele in het natte/koude seizoen herhalen en je hebt nooit last. Idem voor je tank/contact/buddyslot.

Succes, Bertje.
 
Goed geventileerde handschoenen zijn natuurlijk veiliger, maar dat hoef ik natuurlijk niemand uit te leggen, Rik.

Heb ik maar die handkappen werken zo goed dat er nauwelijks rijwind op je handen komen.
Ik heb bij warmte snel last van vocht ophopingen in mijn handen en voeten, dat gaat knellen.
Als dat dus gebeurd trek ik mijn handschoenen uit, een verademing bij +30.

Niet in België doen , kan je voor beboet worden.

Serieus ? dat wist ik niet...thanks.
 
Heb ik maar die handkappen werken zo goed dat er nauwelijks rijwind op je handen komen.
Ik heb bij warmte snel last van vocht ophopingen in mijn handen en voeten, dat gaat knellen.
Als dat dus gebeurd trek ik mijn handschoenen uit, een verademing bij +30.



Serieus ? dat wist ik niet...thanks.
Jep , dit zegt de wet in België , voor zowel bestuurder als de passagier beschermde kleding , helm , handschoenen, lange mouwen, lange broek en laarzen of schoenen tot boven de enkels verplicht , een paar jaar geleden was het volgens mij was het 55 euro per over treding als je niet de juiste kleding droeg .
 
Jep , dit zegt de wet in België , voor zowel bestuurder als de passagier beschermde kleding , helm , handschoenen, lange mouwen, lange broek en laarzen of schoenen tot boven de enkels verplicht , een paar jaar geleden was het volgens mij was het 55 euro per over treding als je niet de juiste kleding droeg .
Belgen zijn ook dom 😃
 
Terug
Bovenaan Onderaan