Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Hihi, sommigen hebben een motor om te rijden en sommigen om te poetsen.
Als je rijdt kom je nog eens ergens en spreek je nog eens iemand.
Als je poets zit je in de schuur en spreek je hooguit je partner en zie je misschien de buurman.

Succes Bertje.
poetsen / schoonhouden is het behoud van je motor. kom soms van die smeerlappen tegen waarvan ik denk : dat kan toch niet meer fijn rijden.
 
poetsen / schoonhouden is het behoud van je motor. kom soms van die smeerlappen tegen waarvan ik denk : dat kan toch niet meer fijn rijden.

Leg eens uit ? een beetje modder & ander vuil op een motor kan echt geen kwaad hoor....rijden met dat hok. 😁 😉
Zelf spoel ik hem 2x per jaar af met water en zeep en de hoge druk reiniger, ik houd wel afstand met spuiten en klaar.
Poetsen doen ze maar in de showroom als ze hem willen verkopen.😜
 
Morgen word het redelijk mooi weer, iemand zin in rondje rond het schoorsteen maken?🙂
zomer=rijden
winter=poetsen
elke 3 weken=wassen
 
Hi allemaal. Lees al een tijdje mee.

Ik denk na over een opvolger voor mn tdm900. Ik rijd 150km totaal per dag (76 enkele reis), 100km hiervan is snelweg. De tdm is een supermotor. De wind bescherming is het enige waar ik op vooruit wil eigenlijk, vooral omdat ik zomer en winter doorrijd. De tdm staat inmiddels bijna op 120.000km.

Dan kom je algauw in de fjr of rt type motoren. Die vind ik nutteloos zwaar en lomp (testgereden). Plus bmw en onderhoud geeft mij geen vertrouwen in bmw.

Hoe vinden jullie de windbescherming op de versys 1000? Je benen? Borst? Helm?
Zou ik echt meer wind bescherming hebben op de versys vergeleken met de tdm of moet ik niet veel verschil verwachten?
Zit er veel verschil qua windbescherming in het model ouder dan 2015?

Het lijkt me namelijk dat de versys een relatief lichte en wendbare motor is, met fijne zit (rechtop) en hopelijk voldoende wind bescherming.

Plus onderhoud op mn tdm is een eitje en doe ik zelf. Hoe is dat voor de versys?

En tot slot t verbruik: hoeveel verbruikt de versys bij jou?

Wat een vragen he.... 😆
Bedankt alvast!
 
@jpreesink

Windbescherming is voldoende, bij een duo passagier soms een beetje turbulentie op de helm.
De Versys is best zwaar om te handelen op straat, ik ga er op zitten als ik bv. achteruit of wil keren.
Wat rijden betreft, als een koning op zijn paard (vind ik) en ontzettend makkelijk te rijden, ook straatje keren.
Met mijn rijstijl haal ik makkelijk 320km op een tank en dan heb ik nog over, maar ga dan wel tanken.
Ik kijk eigenlijk nooit bij het verbruik terwijl het er wel inzit, ook wat je nog kan rijden (de Range).
Voor onderhoud zal er weinig verschil zijn als je die kennis in huis hebt.

Verschillen met de TDM weet ik niet, nooit mee gereden...
 
Leg eens uit ? een beetje modder & ander vuil op een motor kan echt geen kwaad hoor....rijden met dat hok. 😁 😉
Zelf spoel ik hem 2x per jaar af met water en zeep en de hoge druk reiniger, ik houd wel afstand met spuiten en klaar.
Poetsen doen ze maar in de showroom als ze hem willen verkopen.😜
en dan komt zon hok in de werkplaats en dan mag je fijn die drek motor een beurt gaan geven ... de monteurs vervloeken je dat kan ik je wel zeggen.. we doen dan ook altijd onze uiterste best om zon hok weer op pad te sturen met al zijn vuil er nog op . ik vind dat je je dan moet schamen om zon vies gebakje te komen brengen voor een beurt . auto monteurs hebben er ook een broertje dood aan zon super smerige frikandel waar 4 honden in gewoond hebben.
 
Heb vandaag een mazzeltje gehad :) was bij polo motorrad in Juchen . Daar hebben ze een kneuzen hoekje en vandaag lag het vol met topkoffers en zijkoffers en slip on dempers . kom ik daar voor mijn versys een Shark DSX 10 mat zwarte demper tegen .
vroeg : wat is er mee loos kan er niets aan vinden . ze wees naar een superklein krasje wat nauwelijks te zien was mocht weg voor 250 euro .. Ik zei nehh ik vind 150 euro een mooie prijs .. een Nee viel mijn deel . ik loop verder door de zaak( kwam voor de navigatie houder op te halen ) komt de manager naar mij toe : hoeveel bood u zojuist ? ik zeg 150 euro . Manager steekt me dr hand uit en zegt deal verkocht . kortom mazzeltje .

Kom dan wel thuis kijk het setje nog eens goed na juistem weet waarom die wat goedkoper was .. de db killer is pleite .
Lang leve google die kun je zo bestellen voor een paar tientjes dus nog steeds een goede deal .
 
en dan komt zon hok in de werkplaats en dan mag je fijn die drek motor een beurt gaan geven ... de monteurs vervloeken je dat kan ik je wel zeggen.. we doen dan ook altijd onze uiterste best om zon hok weer op pad te sturen met al zijn vuil er nog op . ik vind dat je je dan moet schamen om zon vies gebakje te komen brengen voor een beurt.

Ach ja daar kan ik mij wel wat bij voorstellen maar echt druk kan ik me er niet om maken, je hebt vies en echt vies.
Wat erger is dat je bijvoorbeeld je motor terug krijgt met een flinke kras of te weinig olie van die zelfde monteurs.
 
Hi allemaal. Lees al een tijdje mee.

Ik denk na over een opvolger voor mn tdm900. Ik rijd 150km totaal per dag (76 enkele reis), 100km hiervan is snelweg. De tdm is een supermotor. De wind bescherming is het enige waar ik op vooruit wil eigenlijk, vooral omdat ik zomer en winter doorrijd. De tdm staat inmiddels bijna op 120.000km.

Dan kom je algauw in de fjr of rt type motoren. Die vind ik nutteloos zwaar en lomp (testgereden). Plus bmw en onderhoud geeft mij geen vertrouwen in bmw.

Hoe vinden jullie de windbescherming op de versys 1000? Je benen? Borst? Helm?
Zou ik echt meer wind bescherming hebben op de versys vergeleken met de tdm of moet ik niet veel verschil verwachten?
Zit er veel verschil qua windbescherming in het model ouder dan 2015?

Het lijkt me namelijk dat de versys een relatief lichte en wendbare motor is, met fijne zit (rechtop) en hopelijk voldoende wind bescherming.

Plus onderhoud op mn tdm is een eitje en doe ik zelf. Hoe is dat voor de versys?

En tot slot t verbruik: hoeveel verbruikt de versys bij jou?

Wat een vragen he.... 😆
Bedankt alvast!
Een Versys is inderdaad een heerlijke motor, qua wendbaarheid wel iets (marginaal) logger als een tdm. Maar wel veel stabieler op bij hogere snelheden.
Een tdm is wel wat makkelijker qua onderhoud, gewoon omdat het plastic bij de versys niet makkelijk eraf te krijgen is.
Ik rij zelf een versys met groter windscherm, maar ik ben dan ook langer als de gemiddelde persoon (1,98m). Dus ik denk dat de vraag over windbescherming moeilijk te beantwoorden is, omdat het aan de persoon ligt en aan de aanpassingen die je aan de motor doet.
Qua verbruik, bij mij gemiddelde 1:18 bij woonwerk.

Oh ff een disclamer; dit zijn mijn ervaringen en meningen8-)
 
Bijna net zo mooi:)
Topkoffer komt er bij mij ook nog op.
De grootte van de zijkoffers valt een beetje tegen.
Ik vind de zij koffers niet echt klein , helm past er goed in mits er geen binnen tassen in zitten natuurlijk , en ga je weg dan past alles mooi in de binnentassen , zelf ben ik er happy mee
 
Ik ben vanmiddag eens gaan kijken bij Louis in Tilburg en daar hadden ze een speciaal goedje voor dit doel .
je moet het er opspuiten 3 minuten intrekken en afspoelen evt herhalen en met een spons wat boenen.

heb het meegenomen ga het uitproberen .

heb je een link naar jouw poging om dat schoon te maken ?
Ik was / poets mijn motoren regelmatig , zelf vind ik mooi om met een blinkende motor te rijden maar is ieder zijn ding mijn uitlaat poets ik van het merk Belgom , gaat ook super
20180824_171648.jpg
 
Hi allemaal. Lees al een tijdje mee.

Ik denk na over een opvolger voor mn tdm900. Ik rijd 150km totaal per dag (76 enkele reis), 100km hiervan is snelweg. De tdm is een supermotor. De wind bescherming is het enige waar ik op vooruit wil eigenlijk, vooral omdat ik zomer en winter doorrijd. De tdm staat inmiddels bijna op 120.000km.

Dan kom je algauw in de fjr of rt type motoren. Die vind ik nutteloos zwaar en lomp (testgereden). Plus bmw en onderhoud geeft mij geen vertrouwen in bmw.

Hoe vinden jullie de windbescherming op de versys 1000? Je benen? Borst? Helm?
Zou ik echt meer wind bescherming hebben op de versys vergeleken met de tdm of moet ik niet veel verschil verwachten?
Zit er veel verschil qua windbescherming in het model ouder dan 2015?

Het lijkt me namelijk dat de versys een relatief lichte en wendbare motor is, met fijne zit (rechtop) en hopelijk voldoende wind bescherming.

Plus onderhoud op mn tdm is een eitje en doe ik zelf. Hoe is dat voor de versys?

En tot slot t verbruik: hoeveel verbruikt de versys bij jou?

Wat een vragen he.... 😆
Bedankt alvast!
Over een TDM kan ik niets zeggen maar over de Versys ben ik zeer tevreden , zelf had ik eerst het originele ruitje er op staan en was voor mij op zich goed , toch vervangen door het originele Kawasaki XL ruit en dat is super , woon werk doe ik er niet mee ben van de toeristische ritjes , 9 van de 10 zit vrouw lief ook achter op en bij mij zit het verbruik vaak rond de 1 op 21 , heb een hekel aan snelwegen , lekker over de n wegen touren en slingeren .
Maar kan je niet een Versys huren voor een dag , met zo een afstand kun je deze mooi uittesten wat voor jou de plus en min punten zijn .
 
Over een TDM kan ik niets zeggen maar over de Versys ben ik zeer tevreden , zelf had ik eerst het originele ruitje er op staan en was voor mij op zich goed , toch vervangen door het originele Kawasaki XL ruit en dat is super , woon werk doe ik er niet mee ben van de toeristische ritjes , 9 van de 10 zit vrouw lief ook achter op en bij mij zit het verbruik vaak rond de 1 op 21 , heb een hekel aan snelwegen , lekker over de n wegen touren en slingeren .
Maar kan je niet een Versys huren voor een dag , met zo een afstand kun je deze mooi uittesten wat voor jou de plus en min punten zijn .


Huren is een goed idee! Dankje
 
Ik heb zelf ook een TDM900 gehad in een grijs verleden. Het grote verschil tussen die twee motoren is dat de Kawa 2 cilinders meer heeft en dat is werkelijk iets anders. Als je heel lang een 2 cilinder hebt gereden is de overstap naar een 4 cilinder heel groot. Ik heb nog een Triumph Tiger 1050 tussendoor gehad dan valt het wel mee. Mijn zoon heeft een KTM990 en die heeft vorig weekend een Kawasaki Z1000SX gehuurd voor een weekend Lux. Hij wilde dat een keer proberen omdat hij de SX een mogelijke opvolger vond voor de SMT maar hij was blij dat de SX weer op de aanhanger mocht. O-)
Dat is dus het voordeel van een keer huren 👍
 
Ik heb zelf net voordat ik de Versys kocht proefgereden op een 1290 SUPER DUKE GT, maar was hem al snel zat. Waarschijnlijk omdat ik al zo lang ik motor rij een 4 cilinder heb en dat loopt gewoon soepeler, de superduke reed alleen lekker tussen de 3k en 5k aan toeren (vond ik).

Ik kwam van een Fazer 1000. De overgang naar de Versys was 'als vanouds'. Heel af en toe mis ik het echte topvermogen dat de Fazer net wel had. Maar vanaf de eerste meter rijdt hij alsof je er al jaren mee stuurt. Alleen met wegzetten in de garage merk je dat het toch wel een forse motor is, tijdens het rijden voel je daar weinig van.
 
2 cilinder kan je niet vergelijken met de Versys , prijskaartje ligt ook een stuk hoger , heb er ook bij gestaan voor dat ik mijn Versys kocht maar ging toch voor de Kawasaki.
Heb nu een mooie aangeklede Versys tegen over de 2 cilinders waar ik na heb gekeken .
 
Terug
Bovenaan Onderaan