Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
ach, ik vind een gewassen motortje ook mooi maar het blijft een gebruiksvoorwerp. Bij mij blijft ie meestal niet lang schoon :-) Elke dag woon/werk, weer of geen weer.

Had het maar geen motor moeten worden O-)
 
Ik heb de Versys 1000 GT '15, nu 2 seizoenen, en vind hem fantastisch rijden en sturen.
Ik rij puur voor de fun hier en , ook voor de fun, 2 x per jaar op vakantie totaal ca. 5000km (grotendeels in de bergen), met de vrouw vaker als duo.
Dat gaat echt super. ( Enige "probleem" is, dat ik hem van haar niet meer weg mag doen, omdat hij heerlijk zit. Ze zit zonder problemen 300km of meer per dag achterop).:]
Dit weekend net terug gekomen van een week "rondje Spanje", 2200km in 6 dagen.
Lekker ontspannen toeren, ook op hogere snelheid, zonder ook maar de minste last van de rug o.i.d..:}
In totaal in de 2 seizoenen ca. 19.000km gereden, met een gemiddeld verbruik van 4,9L/100km, dus 1:20,4.
De machine kun je lekker schakel-lui rijden. Ik rij vlot, maar door het hoge vlakke koppel hoef je, ook om vlot te rijden, niet boven de 5000rpm te komen.:Y
Mocht je een keer flink aan het gas willen hangen, daar heeft ie totaal geen probleem mee, sturen doet ie als de beste, en het geluid wordt bovenin de toeren alleen maar lekkerder.*O*
Ook als je een keer "vergeet" terug te schakelen rijdt hij nog met gemak in zijn 2 of 3 vanuit stilstand weg, zonder tegen te sputteren.😎
Onderhoud is niks spannends t.o.v. de TDM.
Wat de traction-controle betreft, deze kun je het beste niet uitschakelen maar op 1 laten staan, dan tilt ie nog minimaal het voorwieltje in de lucht, maar niet veel omdat de traction control dan ingrijpt. schakel je hem uit dan kan hij je in de eerste 2 versnellingen wel eens een keertje "verrassen":P
In de andere standen grijpt hij vrij vroeg in, waardoor hij met regenweer in combinatie met het lagere vermogen in de "low" stand wel weer heel goed beheersbaar is.
Zeer geschikte banden : Michelin Road 5 :Y
 
Laatst bewerkt:
De Versys 1000 is een veel volwassener motor dan de TDM 900 die ik een tijdje had.
De Yam klinkt leuker, maar de Versys doet alles beter, volgens mij, maar is wel een tikkeltje (top)zwaarder.
Met z'n tweeën erop mist hij, zeker in de bergen, wel wat koppel, dat ik op m'n R1250GS wel heb (diens motor is dan ook 1/4 groter en een tweecilinder).
Voor soloritten komt hij nooit poeier tekort.
Het verbruik is niet mis (ong. 6.2 l/100 km), maar ik lurk wel vrij stevig aan het gas en verbruik is niet echt een issue voor mij.
Ik heb de 2018 GT versie en die vind ik qua prijs/kwaliteit zéér geslaagd.
Voor de huidige 2019 SE versie zou ik de volle prijs niet willen betalen (met koffers, LED-lampen edm, ben je ook in B zowat € 20.000 kwijt en dan zijn er andere fietsen te koop).
Ik zie slechts 1 klein nadeel : bij de minste regenbui wordt hij onnoemelijk smerig en daar heb ik een hekel aan (jep, ik ben een poetser).
Al bij al, een van mijn meer geslaagde motorfietsen in een zéééér lange rij :Y .
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag was het lekker weer, mooi moment om even een stukje te toeren.
Wat rijd deze fantastisch zeg.

5a27a5c9-2155-4e90-b9d9-b9213bcfd774.jpg
 
Rondje Spanje 2200km? Om er te komen zit je al aan die km.
Ben 2 weken geleden terug gekomen vanuit Andorra alleen om daar te komen is voor mij al 1500 km.
Dan daar nog toeren bijna 5000 km in 10 dagen.

Wij zijn met z'n 6-en geweest, met de motoren lekker op onze trailers.:]:]:]:]:]:]
Lekker relaxed, om de beurt rijden en in 17u fris 1400km verderop staan.
Van vrijdag op zaterdag om 1.30u vertrokken🚘
Én geen vierkante banden bij aankomst, én goedkoper met leasewagens ervoor *O*
 
Het lukt mij niet om de volledige corner lights er bij op te zetten, want dan is het geheel compleet.
 
Wij zijn met z'n 6-en geweest, met de motoren lekker op onze trailers.:]:]:]:]:]:]
Lekker relaxed, om de beurt rijden en in 17u fris 1400km verderop staan.
Van vrijdag op zaterdag om 1.30u vertrokken🚘
Én geen vierkante banden bij aankomst, én goedkoper met leasewagens ervoor.

Blikje met watjes :}
 
Mooie groene Versys 1000 maar die mistlichten horen daar echt niet. ☺

Mss zou je , als je de behoefte hebt, de steunen kunnen aanpassen en ze een cm of 6-7 omhoog kunnen plaatsen tot net onder de cornering lights.
Maar het zoals altijd een kwestie van smaak.:?
Wat mij betreft staan ze zo prima:t

Ik heb de nieuwe SE al meerdere keren bekeken, maar vond de lampen minder mooi als ze uit zijn.
Maar als ze branden zijn ze wel heel vet 8-):t
 
Wij zijn met z'n 6-en geweest, met de motoren lekker op onze trailers.:]:]:]:]:]:]
Lekker relaxed, om de beurt rijden en in 17u fris 1400km verderop staan.
Van vrijdag op zaterdag om 1.30u vertrokken🚘
Én geen vierkante banden bij aankomst, én goedkoper met leasewagens ervoor.

Blikje met watjes
:}

Als je een week gaat, heb je weinig andere opties wil je maximaal genieten van de Spaanse wegen, natuur en zon.
Half 9 ontbijt, 9.45u vertrek,....Paar uurtjes rijden......., terrasje + ouweh**ren, rijden......, lunchen + ouweh**ren, rijden......, terrasje + ouweh**ren, rijden............., hotel zoeken in de omgeving van de eindbestemming op booking.com (min. waardering 8, *** of **** ), laatste stuk rijden (40-50km)....., douchen en eten in een plaatselijk restaurant voor weinig :t

Heerlijke biefstuk voor ca. €12 - €14.
Tussen de middag hoofdgerecht met 1 consumptie tussen de €65 en €80 voor 6 man samen ;)
Ook voor de hotels waren we niet zo duur uit.
Het duurste was €76 voor een 2-persoons kamer, waarbij parkeren van de motor ( in een parkeergarage) en ontbijt beide €8 waren.

De eerste en laatste nacht hadden we een herberg in Navarete ( Logroño) , 1 kamer voor 4 en 1 voor 2 man, €24 p.p incl. ontbijt*O*:t
In die omgeving zijn ze over het algemeen niet duur, omdat daar pelgrimroutes langs lopen naar Santiago de Compostella, alleen voor 6 man moet je een beetje tijdig reserveren (2 weken voordien), met kosteloos opzeggen tot 3 dagen voor aankomst.
 
Als je een week gaat, heb je weinig andere opties wil je maximaal genieten van de Spaanse wegen, natuur en zon.
Half 9 ontbijt, 9.45u vertrek,....Paar uurtjes rijden......., terrasje + ouweh**ren, rijden......, lunchen + ouweh**ren, rijden......, terrasje + ouweh**ren, rijden............., hotel zoeken in de omgeving van de eindbestemming op booking.com (min. waardering 8, *** of **** ), laatste stuk rijden (40-50km)....., douchen en eten in een plaatselijk restaurant voor weinig :t

Heerlijke biefstuk voor ca. €12 - €14.
Tussen de middag hoofdgerecht met 1 consumptie tussen de €65 en €80 voor 6 man samen ;)
Ook voor de hotels waren we niet zo duur uit.
Het duurste was €76 voor een 2-persoons kamer, waarbij parkeren van de motor ( in een parkeergarage) en ontbijt beide €8 waren.

De eerste en laatste nacht hadden we een herberg in Navarete ( Logroño) , 1 kamer voor 4 en 1 voor 2 man, €24 p.p incl. ontbijt*O*:t
In die omgeving zijn ze over het algemeen niet duur, omdat daar pelgrimroutes langs lopen naar Santiago de Compostella, alleen voor 6 man moet je een beetje tijdig reserveren (2 weken voordien), met kosteloos opzeggen tot 3 dagen voor aankomst.

Misschien bijgaand plaatje al eerder hier gepost. Maar in 10 dagen, vrijdag tm zondag, Spaanse Pyreneeën gereden. Vanuit Nederland naar San Sebastian(begin links van Pyreneeën) door naar Cadaques en weer terug naar Nederland. Verschillende hotels gehad van allerlei gradaties. Grootste ergernis was dat een beetje fatsoenlijk eten pas tegen 21.00uur mogelijk is in Spanje. Als je dan rond 17.00uur bij hotel aankomt krijg je al gauw een "snickers" momentje. Verder is het geweldig sturen aan de Spaanse kant.
 

Bijlagen

  • IMG_20190204_204018.jpg
    IMG_20190204_204018.jpg
    259,4 KB · Weergaven: 9

Misschien bijgaand plaatje al eerder hier gepost. Maar in 10 dagen, vrijdag tm zondag, Spaanse Pyreneeën gereden. Vanuit Nederland naar San Sebastian(begin links van Pyreneeën) door naar Cadaques en weer terug naar Nederland. Verschillende hotels gehad van allerlei gradaties. Grootste ergernis was dat een beetje fatsoenlijk eten pas tegen 21.00uur mogelijk is in Spanje. Als je dan rond 17.00uur bij hotel aankomt krijg je al gauw een "snickers" momentje. Verder is het geweldig sturen aan de Spaanse kant.
Mooi tourke is dat als ik het zo zie , is de Spaanse kant mooier dan de Franse kant dan om te rijden .
 
Ik kan er niet over mee praten , ben er nog met de motor daar geweest , zit meestal in de Ardennen, Eifel , Luxemburg en stukje Frankrijk , oja Zeeland , Nederland doe ook mee.
 
Ik kan er niet over mee praten , ben er nog met de motor daar geweest , zit meestal in de Ardennen, Eifel , Luxemburg en stukje Frankrijk , oja Zeeland , Nederland doe ook mee.

Ik zou zeggen: plannen !!!

Is écht gewéldig om daar te rijden, vooral zoals al vaak vermeld/herhaald, het Spaanse deel.8-) :t
Eindeloos bochten en heel goed/bijna perfect asflalt.:]:]
Hartje zomer is het voor velen eigenlijk te warm, vóór- en najaar zijn echt ideaal *O* *O*
 
Zat aan de Vogezen te denken ergens mei / juni volgend jaar , ook nog niet geweest en hoor er ook dat het er mooi rijden is .
Zijn natuurlijk geen Alpen of Pyreneeën, maar nog niets officieel, heb zo veel moois gezien waar ik nog naar toe wil .
 
Terug
Bovenaan Onderaan