Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Scheelt wel een stuk tegenover het originele stuur , heb je het gedaan omdat je niet goed zat , minder comfortabel zeg maar onder het rijden .
 
Tennis arm of moet ik zeggen motor arm gekregen, waarom?, ja weet Ik niet, met nieuw stuur is veel beter dus warom niet

Ai een tennisarm....gaat wel over zegt de huisarts, iets met ouwe lullen kwaaltjes...tegen mij dan. 😁
Ik snap je.👍
 
Ja, ieder zijn/haar zitpositie.🤨
Ik heb het stuur bijv. een stukje voorover gekanteld, om er voor te zorgen dat ik bij langere ritten niet met een doorgezakte rug ga zitten.👍

Je hebt zeker erg lange armen...het lijkt mij dat je dan juist naar voren gaat hangen met mogelijk polsklachten tot gevolg.
Dan is de oplossing van @MotoAndy nog niet zo slecht, hij haalt het naar zich toe met dat nieuwe stuur.
 
Je hebt zeker erg lange armen...het lijkt mij dat je dan juist naar voren gaat hangen met mogelijk polsklachten tot gevolg.
Dan is de oplossing van @MotoAndy nog niet zo slecht, hij haalt het naar zich toe met dat nieuwe stuur.
Nee, nooit polsklachten én altijd met rechte rug 👍
Ik heb bij alle motoren die ik gehad heb altijd de verhoudingen stuur-zadel, stuur- steps en zadel-steps opgemeten, en probeer deze ongeveer altijd gelijk te houden of iig zo nauwkeurig mogelijk te benaderen om zonder arm/pols/knie klachten lang in het zadel te kunnen blijven. *O*
 
Andy,

Leef helemaal met je mee.
Hoe kwam je uit met de lengte van kabels/leidingen? Hoe groot is je verplaatsings-winst naar boven/achteren?
Ik heb het opgelost met twee Fat Bar Risers 25 mm. (foto). Maar zoals wel met meer dingen is het bij Kawasaki net iets anders. Dit kon ik in Europa niet vinden dus toen maar uit het land van meneer Trump gehaald.
Maar het bevalt me prima.

Groeten Bertje
 

Bijlagen

  • Risers Fat Bar.jpg
    Risers Fat Bar.jpg
    190,9 KB · Weergaven: 11
Andy,

Leef helemaal met je mee.
Hoe kwam je uit met de lengte van kabels/leidingen? Hoe groot is je verplaatsings-winst naar boven/achteren?
Ik heb het opgelost met twee Fat Bar Risers 25 mm. (foto). Maar zoals wel met meer dingen is het bij Kawasaki net iets anders. Dit kon ik in Europa niet vinden dus toen maar uit het land van meneer Trump gehaald.
Maar het bevalt me prima.

Groeten Bertje
Bertje.

3.8cm hoger, ongeveer 2cm naar achter (stuur heeft andere/beter "sweep" naar achter) lijkt niet veel, maar verandert de positie van het bovenlichaam volledig. Alle kabels zijn net lang genoeg, alles wat moet je doen is remleiding/remslang los te maken van de voorste bevestiging.
Meer informatie vindt je hier:
http://www.holeshot.com/kawasaki/versys/1000/products/comfort-touring-bars
 
Andy,

Leef helemaal met je mee.
Hoe kwam je uit met de lengte van kabels/leidingen? Hoe groot is je verplaatsings-winst naar boven/achteren?
Ik heb het opgelost met twee Fat Bar Risers 25 mm. (foto). Maar zoals wel met meer dingen is het bij Kawasaki net iets anders. Dit kon ik in Europa niet vinden dus toen maar uit het land van meneer Trump gehaald.
Maar het bevalt me prima.

Groeten Bertje
Heb deze ook eens zitten bekijken maar was bang dat mijn kabels / leidingen te strak kwamen te zitten .
Maar bij mlm aparts verkopen ze ook zulke verhogers van sw motech daar zag ik ze en volgens mij zijn ze er ook die verhogen en het stuur wat dichter na je toe zet .
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er toevallig ergens in een of andere donkere hoek nog een originele ruit liggen waar ie vanaf wil. 🧐 🤔
Ik rij 's zomers namelijk altijd zonder ruit, maar vind het eigenlijk geen gezicht dat de 2 "glijbanen" voor de ruit er bovenuit steken, tevens zit hier ook de navi steun op.☺
Ik wil dus de oem ruit inkorten tot bovenzijde gelijk met de glijbanen of nog iets lager, zodat het er een beetje beschaafder uit ziet🤭
Als het wat frisser is, heb ik de (dubbele) Givi "Airflow" ruit erop zitten.😐
Eigenlijk vind ik die "geen porem", maar het zat erop toen ik hem kocht, en hij voldoet redelijk.
Ik kan de onderste ruit hiervan niet inkorten omdat daar ook de klemsteunen op zitten om het bovenste deel vast te zetten.☹
IMG_20190422_151805.jpg


Zó is ie dus zonder ruiten:

IMG_20180803_153649.jpg
 
Wie heeft er toevallig ergens in een of andere donkere hoek nog een originele ruit liggen waar ie vanaf wil. 🧐 🤔
Ik rij 's zomers namelijk altijd zonder ruit, maar vind het eigenlijk geen gezicht dat de 2 "glijbanen" voor de ruit er bovenuit steken, tevens zit hier ook de navi steun op.☺
Ik wil dus de oem ruit inkorten tot bovenzijde gelijk met de glijbanen of nog iets lager, zodat het er een beetje beschaafder uit ziet🤭
Als het wat frisser is, heb ik de (dubbele) Givi "Airflow" ruit erop zitten.😐
Eigenlijk vind ik die "geen porem", maar het zat erop toen ik hem kocht, en hij voldoet redelijk.
Ik kan de onderste ruit hiervan niet inkorten omdat daar ook de klemsteunen op zitten om het bovenste deel vast te zetten.☹
Bekijk bijlage 1436582

Zó is ie dus zonder ruiten:

Bekijk bijlage 1436584
Bij Boonstra schade motoren voor 30 euro , alleen niet de mooiste , maar omdat de zaag er toch ingaat kan je altijd eens informeren

https://www.boonstraparts.com/nl/on...017-klz1000b-kuipruit-2017&ID=B10002QLSU#part
 
Wie heeft er toevallig ergens in een of andere donkere hoek nog een originele ruit liggen waar ie vanaf wil. 🧐 🤔
Ik rij 's zomers namelijk altijd zonder ruit, maar vind het eigenlijk geen gezicht dat de 2 "glijbanen" voor de ruit er bovenuit steken, tevens zit hier ook de navi steun op.☺
Ik wil dus de oem ruit inkorten tot bovenzijde gelijk met de glijbanen of nog iets lager, zodat het er een beetje beschaafder uit ziet🤭
Als het wat frisser is, heb ik de (dubbele) Givi "Airflow" ruit erop zitten.😐
Eigenlijk vind ik die "geen porem", maar het zat erop toen ik hem kocht, en hij voldoet redelijk.
Ik kan de onderste ruit hiervan niet inkorten omdat daar ook de klemsteunen op zitten om het bovenste deel vast te zetten.☹
Bekijk bijlage 1436582

Zó is ie dus zonder ruiten:

Bekijk bijlage 1436584
ik heb er nog wel een liggen Kuipruit Kawasaki Versys 1000 2015-2018 Variotouringscreen VT MRA
ik heb ook nog een bijna nieuwe originele ruit liggen maar die kost nieuw 140 eurie :-( is een duur ruitje
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er toevallig ergens in een of andere donkere hoek nog een originele ruit liggen waar ie vanaf wil. 🧐 🤔
Ik rij 's zomers namelijk altijd zonder ruit, maar vind het eigenlijk geen gezicht dat de 2 "glijbanen" voor de ruit er bovenuit steken, tevens zit hier ook de navi steun op.☺
Ik wil dus de oem ruit inkorten tot bovenzijde gelijk met de glijbanen of nog iets lager, zodat het er een beetje beschaafder uit ziet🤭
Als het wat frisser is, heb ik de (dubbele) Givi "Airflow" ruit erop zitten.😐
Eigenlijk vind ik die "geen porem", maar het zat erop toen ik hem kocht, en hij voldoet redelijk.
Ik kan de onderste ruit hiervan niet inkorten omdat daar ook de klemsteunen op zitten om het bovenste deel vast te zetten.☹
Bekijk bijlage 1436582

Zó is ie dus zonder ruiten:

Bekijk bijlage 1436584
Ik heb er eentje liggen maar smoked! Ik kan altijd foto zenden als je wil en veel moet ik er niet voor hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan