Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Vandaag net zoveel Versys motoren gezien als de berichten hier , volgens mij waait het hier ook al een tijdje , code .......
 
Toch nog ff de Versys de sporen gegeven gister. Altijd beter dan aan het infuus van de druppellader. Kleine 100km over de zoutvrije twentse binnenwegen gereden. Zonnetje erbij. Was weer fijn.
 
Ik wacht nog ff met rijden, teveel wind. 😟
Slaap.jpg
 
Er hoef geen zeiltje over hoor je kan gewoon door rijden , niet echt een winter geweest de afgelopen (winter) periode .
 
Met deze "winters" kun je gewoon door rijden hier in NL. Ik denk dat die van mij hoogstens 2 weken stil heeft gestaan :-)
 
Iemand hier met een nwe Versys en grandtourer pakket met tanktas? De benzinedop is gewijzigd kan er nog een ring op? En als dat wel kan hoe zit dat met de bijgeleverde navi steun? Wordt het dan toch Tourerpakket zonder navi, topkoffer, sliders etc.....
 
Met deze "winters" kun je gewoon door rijden hier in NL. Ik denk dat die van mij hoogstens 2 weken stil heeft gestaan :-)

Ja maar echt motorweer is het niet met al die regen en wind, volgende week ook de hele week regen....bah.
Ik pak de auto wel...
 
Tsja, vroegâh zat ik met -5/10 ook nog op de motor, met een pyama,spijkerbroek en regenbroek aan (jaja, geen goed motorpak :+ ).. Maar nou rij ik toch echt alleen als het lekker droog weer is buiten en de wegen niet verpest met zout of natte bladeren.
 
Iemand hier met een nwe Versys en grandtourer pakket met tanktas? De benzinedop is gewijzigd kan er nog een ring op? En als dat wel kan hoe zit dat met de bijgeleverde navi steun? Wordt het dan toch Tourerpakket zonder navi, topkoffer, sliders etc.....

Over twee weken wel :-). Die navi-steun op het stuur vind ik ruk, ik zet er een op van SW-Motech boven de klokken (google 4052572175309). SW-Motech heeft ook een tankring voor hun tanktassen die op deze Versys past en er bij mij op komt (google 4052572043486). Dan past alles weer zoals het ook paste op mijn 2017-Versys 😊.
 
Dan past alles weer zoals het ook paste op mijn 2017-Versys 😊.

Hoi Joeri,

Ik heb sinds vorig jaar een 2017-versys als opvolger van mijn aprilia caponord. Ik heb de sw-motech ion tankring op mijn versys gezet, maar mijn oude tanktas paste voor geen meter (ook niet met de bevestigingsplaat helemaal naar voren). Bij een u-turn duwde mijn stuur steeds de tanktas los. Welke tanktas had jij op je 2017-versys die goed paste?

mvg en bij voorbaat dank,

Marco.
 
Ik ben in overweging een kleine tanktas op de tank te plaatsen. Ik heb de steun op het stuur en ben ook bang dat je dan niet meer goed op je navigatie kan kijken. De steun die Joeri999 omschrijft is dan een overweging, nadeel is denk ik de bedrading weg te werken. Ik heb een garmin en die heeft een behoorlijke dikke draad in vergelijkmet de TomTom. Ik wacht even de ervaring van Joeri999 af, mogelijk wil hij wat foto's plaatsen. De steun van SW motech heb ik alleen nog maar gezien zonder navigatiesysteem er op.
 
Momenteel heb ik mijn oude vertrouwde Zumo 550 links op het
IMG_20170311_135030.jpg
IMG_20190920_140451.jpg
IMG_20190919_120338.jpg
stuur zitten. Met een tanktas en dat gaat prima zit ook het zicht op dash niet in de weg Bediening is ook super simpel, ik hoef dus niet over tanktas naar een navi te reiken die boven tellers zit. Bij nwe Versys met tourer+ pakket zit zo'n beetje boven het balhoofd de navi steun. Dit geeft zeker problemen met een tanktas.
 
Als ik de tanktas zo zie (en dat is geen hele grote) geeft dat met de steun op het stuur problemen inderdaad.
 
Ik heb een SW-Motech steun boven de teller gemonteerd, en dit is voor mij een hele goede oplossing, omdat je ook goed zicht op de weg houdt als je een vluchtige blik op de navi werpt.
Je hoeft het hoofd niet af te wenden van de weg omdat hij in een lijn ligt met de weg. :t
Ik heb ook een GIVI tanktas-ring en tanktas gemonteerd wat gewoon goed gaat.
 
Hoi Joeri,

Ik heb sinds vorig jaar een 2017-versys als opvolger van mijn aprilia caponord. Ik heb de sw-motech ion tankring op mijn versys gezet, maar mijn oude tanktas paste voor geen meter (ook niet met de bevestigingsplaat helemaal naar voren). Bij een u-turn duwde mijn stuur steeds de tanktas los. Welke tanktas had jij op je 2017-versys die goed paste?

mvg en bij voorbaat dank,

Marco.

Hi Marco,

Ik gebruik de SW-Motech Daypack (met EVO-aansluiting). Geen navigatie op het stuur en de tas zo ver mogelijk richting zadel. Daarmee kon het stuur de volle uitslag maken zonder de tas te raken.
 
Vervolg op post van Str(sp)eet(d)fighter van 10 en 11 januari 2020 hier mij eerste ervaringen met de gewijzigde T bones.

De afgelopen week wat tijd gevonden om ideeën om te zetten in werkelijkheid.
Na veel nadenken, meten en overleg met veren experts etc. een paar T bones (verlaging 25 mm) in navolging van Str(sp)eet(d)fighter gemonteerd. Ook is er een andere voorband opgekomen. Ben jaren lang een grote fan geweest van de Pirelli Scorpion maar die cupt zo erg dat de levensduur van de voorband korter was dan die van achter. Ben nu overgaan op Conti Trail Attack III. Met nipt verschil de beste uit de laatste test van Motoplus.
Ook heb ik me op de Motorbeurs laten verleiden om een OSCO te monteren.

De eerste ervaringen met de aangepaste geometrie overtreffen m’n verwachtingen. Heb de verlaging achter deels teniet gedaan door de veervoorspanning achter wat extra te verhogen. Met alleen een berijder 6 omwentelingen ingedraaid (verhoogd) dit staat overigens misleidend/onduidelijk in het instructieboekje.
Voor heb ik de veervoorspanning terug gebracht naar 3,5 zichtbare ringen ca. 9,5 mm.
Demping voor en achter maximaal minus 1 omw/klik.

Wat ik hier voor teruggekregen heb is een bovenverwachting neutraal sturende motor. Hij is bij lage en hoge snelheid tussen duim en vinger (je moet toch wel gas blijven geven) te rijden. Heb nu een motor die je met je evenwicht rijd.

In het voorjaar nog maar eens een dagje heuvelen en haarspelden om het allemaal maximaal te beleven. En dan in april naar Tsjechië, juli naar de Rhön, Augustus Ardennen en september naar de Vercors.

Succes, Bertje.
Versys Osco.jpg
Versys T bones.jpg
 
Vervolg op post van Str(sp)eet(d)fighter van 10 en 11 januari 2020 hier mij eerste ervaringen met de gewijzigde T bones.
Wat ik hier voor teruggekregen heb is een bovenverwachting neutraal sturende motor. Hij is bij lage en hoge snelheid tussen duim en vinger (je moet toch wel gas blijven geven) te rijden. Heb nu een motor die je met je evenwicht rijd.

In het voorjaar nog maar eens een dagje heuvelen en haarspelden om het allemaal maximaal te beleven. En dan in april naar Tsjechië, juli naar de Rhön, Augustus Ardennen en september naar de Vercors.

Succes, Bertje.

Da's mooi Bertje, dan weet ik ook wat mij "te wachten staat" 😋
Ik heb gisteren mijn aanslag van de middenbok ook nog "gemodificeerd" ☺
Niet dat ik hem altijd of heel vaak aan de grond rij, maar dat is me toch wel een paar keer overkomen.🤭
Ik heb nu de aanslagen aan beide zijden ca. 2 mm "weg- ge-Dremeld", zodat deze ook royaal 2,5 cm hoger komt als hij is ingeklapt.
In mijn geval was dit geen probleem, omdat ik altijd met mijn "eigen gebouwde" uitlaat rij ( Lees: stukje rvs buis met ingelast raster), en dus de oem aanslag van de middenbok -> rubberen dop op de uitlaat, niet gebruik.
Ik denk dat, indien je een aftermarket uitlaat gemonteerd hebt, zoals de Akra op de foto's van Robse, dit ook vaak kan.
Op de OEM uitlaat zal je dan een dunnere stop moeten monteren om dit probleem en gerammel te vermijden.🙂
 
Ik heb de osco aan andere zijde gemonteerd. Zit optisch gelijk aan de cilinder van de achterveer instelling. En de ketting beschermer heb ik verlengd. De akra uitlaat is "origineel" uit de kawa optie/accessoires lijst. Middenbok rijd ik niet aan de grond. Stepjes met enige regelmaat wel.
 

Bijlagen

  • IMG_20160423_144605.jpg
    IMG_20160423_144605.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 18
  • IMG_20160427_135238.jpg
    IMG_20160427_135238.jpg
    612,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hi Marco,

Ik gebruik de SW-Motech Daypack (met EVO-aansluiting). Geen navigatie op het stuur en de tas zo ver mogelijk richting zadel. Daarmee kon het stuur de volle uitslag maken zonder de tas te raken.

Thanks, ik heb een SW Motech Trail (tweedehands) gekocht en ga kijken of ik die passend krijg. Ik zal mijn bevindingen (en foto's) binnenkort laten zien. Ik heb al de sw-motech navigatiesteun dus die zit iig niet in de weg.

mvg,

Marco.
 
Ik heb de osco aan andere zijde gemonteerd. Zit optisch gelijk aan de cilinder van de achterveer instelling. En de ketting beschermer heb ik verlengd. De akra uitlaat is "origineel" uit de kawa optie/accessoires lijst. Middenbok rijd ik niet aan de grond. Stepjes met enige regelmaat wel.

Oeps deze is wel heel erg mooi schoon. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan