Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik kijk ook meestal, plaatje is me duidelijker dan de meeste aanwijzingen.

Vreemd, kijken leid meestal af en luisteren niet, althans zo ervaar ik het.
Maar het moet me van het hart dat ik alleen luister als ik er een route in heb zitten.
Zit er geen route in dan zit mijn Garmin niet op de motor of ik kijk er niet naar / op.
 
Is bij een 2020 dan toch alles anders geworden? Zover ik me kan herinneren zat de navi voeding ergens boven de koplampen 2018.
Maar ik kan het fout hebben, zit al een jaar of wat bij de psychiater. ;)

Succes Bertje.
 
Ik kan met kijken beter/zelf kiezen wanneer ik de route wil bekijken en vaak geeft '2e aflsag op de rotonde' mij meer afleiding dan zien dat de 2e afslag bijna 3/4 rond is. Is persoonlijk, in de auto zet ik het ook vaak uit, alleen op hele lange route's wil ik spraak hebben, omdat je dan weer wordt gewaarschuwd als je actie moet ondernemen.
 
Is bij een 2020 dan toch alles anders geworden? Zover ik me kan herinneren zat de navi voeding ergens boven de koplampen 2018.
Maar ik kan het fout hebben, zit al een jaar of wat bij de psychiater. ;)

Succes Bertje.

Bij de nieuwe modellen zit er aan de linkerzijde onder de tank een extra aansluiting, gaat over het contact.
Dus wat joeri999 zegt klopt helemaal, ik heb mijn navi daar ook op aangesloten.
 
Ik heb alleen een garmin en die hebben een dikkere (stroom)draad dan de tomtom en ik vind het eeuwig zond om ook maar ergens een gat te boren of zo.
Ik wacht even af hoe jij je draad gaat weg werken

Ik houd je wel via het forum op de hoogte :-).

Er lijkt in ieder geval een heel brede doorgang om de toerenteller heen te zitten (net zoals dat bij de MK2 het geval was). Dat is altijd nog een back-up. Maar omdat ik hem rechtsom wil hebben (don't ask me why...), en ik een foto heb gezien van iemand die hem ook rechtsom had, ga ik voor het LCD-scherm.

Oh, en wat betreft gaten boren: tsja, ik heb met 13 km op de teller nu al vier gaten in het spatbord geboord voor de fender extender. Bij mijn vorige Versys heb ik dat pas na een jaar gedaan en dat was een jaar te laat. Maar toegegeven: plezier heb ik er niet in, gaten boren in een gloednieuwe fiets.
 
Oh, en wat betreft gaten boren: tsja, ik heb met 13 km op de teller nu al vier gaten in het spatbord geboord voor de fender extender. Bij mijn vorige Versys heb ik dat pas na een jaar gedaan en dat was een jaar te laat. Maar toegegeven: plezier heb ik er niet in, gaten boren in een gloednieuwe fiets.
Waarom gaten boren? Ik had bij mij Tiger 1050 ook een spatbordverlenger gemonteerd. Maar dan gaten geboord in het deel van de verlenger wat onder het spatbord komt. Vervolgens dit deel ruim voorzien van Loctite 390 en aan spatbord verlijmd. Door de gaten in de verlenger loopt de lijm goed uit en heb je een perfecte hechting. Ding heeft nooit losgelaten. Een zwarte spatbord verlenger aan een groen spatbord vind ik niet niks, dus komt ie er bij mij niet op.
 
Waarom gaten boren? Ik had bij mij Tiger 1050 ook een spatbordverlenger gemonteerd. Maar dan gaten geboord in het deel van de verlenger wat onder het spatbord komt. Vervolgens dit deel ruim voorzien van Loctite 390 en aan spatbord verlijmd. Door de gaten in de verlenger loopt de lijm goed uit en heb je een perfecte hechting. Ding heeft nooit losgelaten. Een zwarte spatbord verlenger aan een groen spatbord vind ik niet niks, dus komt ie er bij mij niet op.

Die gaten - i.c.m. pushpins - geeft mij een veilig gevoel dat ik niet opeens tegen een loshangende (of erger) extender aan zit te kijken. Daar wil ik geen risico mee nemen, ik weet niet wat er gebeurt als die verlenger plots in mijn voorband hapt (of erger: stukje bij beetje erin loopt te schuren...). Gebeurt vast niet, maar is gewoon een gevoelskwestie :-).
 
Nou, de eerste 250 km zitten er op in 2 ritten.
Fijn apparaat hoor. Cruisecontrol is, nu met de nieuwe snelheid, een fijne bijkomstigheid.
Het is opvallend hoe simpel zo'n zware motor rijdt.
Nog even geen woon werk kilometers van wege het thuiswerken aankomende tijd, dus lekker toeren.
 
Ik heb de navi steun ook besteld, ik zie wel bij het monteren hoe ik de bedrading (garmin zumo) weg ga werken.

Succes! Ik hoop deze week even een bulletconnector te kunnen halen, dan ga ik eind van de week ook de kappen maar eens verwijderen en de boel aansluiten. Als ik iets moois tegenkom, post ik het hier.
 
Gisteren de nieuwe brommert even uitgelaten in de Biesbosch. Wat een feest is die quickshifter :).

IMG_2120.jpg
 
Ja, ik vond het oranje sowieso al mooi, en vind het steeds mooier worden. Ik was erg benieuwd hoe mensen op het oranje zouden reageren in de file, maar ja, daarvoor moeten we nog even wachten om dat te testen :/
Daardoor wel meer fun kilometers en dus niet alleen de zesde versnelling inrijden.
 
Ja, ik vond het oranje sowieso al mooi, en vind het steeds mooier worden.

Ik vond er in het begin helemaal niks, maar vind dit oranje ook steeds mooier worden. :Y
Kwestie van wennen.:$
Ik was parelmoer oranje (Focus ST, 2010) op een van mijn vorige motoren gewend, vandaar.8)7

Hou wel van felle kleuren, maar het Kawa groen werd thuis "afgeschoten", verder waren er geen felle kleuren beschikbaar behalve wit 🤭
 
Gisteren nog een flinke rit gedaan, in het donker. Nu kan het nog...

Ik heb (nog) geen navigatie systeem. Tot nu toe lukt het me aardig met een kaart en wat plaatsnamen, maar met het toenemen van het aantal rondwegen en omleidingsroutes voor doorgaand verkeer wordt je soms een niet-logische kant op gestuurd. Ik heb wel eens wat gereden met een navi op de motor. Ik vond het vooral fijn dat je het bochtenverloop kan zien.

In de auto zet ik spraakaanwijzingen ook altijd uit trouwens.
 
Ik ben in de auto zonder spraakaanwijzingen gaan rijden, toen ik een tijdje Google Maps ging gebruiken. Ik vond die stem van dat kind die zei wat ik moest doen zó ongelooflijk irritant, dat ik regelmatig op het punt stond mijn iPhone het raam uit te smijten. Dan is het tijd om het geluid uit te zetten :-). En dat beviel eigenlijk prima!

Motornavigatie had ik toen nog niet, maar toen ik die wel had, was het wel fijn dat ik al he-le-maal gewend was aan navigeren zonder geluid. En inderdaad: het bochtenverloop. Zeker in de bergachtige gebieden is dat wel heel fijn.
 
Ik rij meestal met 2 waarmee ik een cardo gekoppeld heb staan.
Ik vind het lastig dat dat telkens onderbroken wordt door aanwijzingen van......

Ja klopt dat is soms best hinderlijk maar veiligheid zoveel mogelijk eerst.
 
Ik luister ook nooit naar navigatie-instructies, ik kijk liever naar het scherm vooral op bochtige wegen, daarom hangt mijn tomtom boven de display.
20200316_173849.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan