Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik heb eveneens het (echte) Bagsterzadel met gel + bultex besteld.
Hopelijk wordt nu ook de zit van de piloot niet te erg verkort, door het toevoegen van dat ruggensteuntje.
Gelet op de gesloten grenzen, ben ik immers niet kunnen gaan proefrijden en met mijn 1.92 meter heb ik ook geen zin om oncomfortabel dicht bij de tank te gaan zitten.
Ben benieuwd naar de rijervaring wanneer het ding arriveert.
 
Even voor de duidelijkheid, wat is het probleem met het originele zadel volgens jullie?

Ik heb namelijk geen problemen met mijn zadel, pas na 6á7 uur pijn...
 
Ik zal testen op zondag, voor nu is mijn versys een beetje ..... hmmm ...

Het lijkt erop dat je iets aan het afstellen bent, neem je het ook op voor je YT kanaal ?
Je gaat toch geen plop plop pang pang mapping maken he ? 😉

Maar ja laat het ons eens weten over je comfortzadel ? altijd leuk.
 
Even voor de duidelijkheid, wat is het probleem met het originele zadel volgens jullie?

Ik heb namelijk geen problemen met mijn zadel, pas na 6á7 uur pijn...

Ik gleed steeds naar voren met mijn cojones tegen de tank aan, vooral met duo.
 
Het lijkt erop dat je iets aan het afstellen bent, neem je het ook op voor je YT kanaal ?
Je gaat toch geen plop plop pang pang mapping maken he ? 😉

Maar ja laat het ons eens weten over je comfortzadel ? altijd leuk.

Ja, gasklephuis synchro, en ja die komt op mijn YT (natuurlijk niet meteen)
Voor
20200502_143148.jpg

Na
20200502_144555.jpg
 
Het probleem bij mij is inderdaad dat ik reeds na + 100 km een beurse kont krijg en voortdurend moet gaan verzitten.
Korte ritjes W/W zijn geen probleem, maar langer rijden is weinig comfortabel voor mij.
Ik weeg dan ook een 95 kg, wat wellicht ook een rol speelt...

Ik dacht dat het aan mij lag maar er zijn dus meerdere rijders die zit problemen heeft met langere ritjes . Ik weet ook niet meer hoe ik moet zitten bij langere ritten
 
Even voor de duidelijkheid, wat is het probleem met het originele zadel volgens jullie?

Ik heb namelijk geen problemen met mijn zadel, pas na 6á7 uur pijn...
Ik heb er ook totaal geen problemen mee. Misschien moet de één meer zitvlees kweken (wennen) dan de ander.
Al vind ik bagster zadel wel mooi "smoelen" maar voor de mooi mij iets te duur.
 
Ik heb eveneens het (echte) Bagsterzadel met gel + bultex besteld.
Hopelijk wordt nu ook de zit van de piloot niet te erg verkort, door het toevoegen van dat ruggensteuntje.
Gelet op de gesloten grenzen, ben ik immers niet kunnen gaan proefrijden en met mijn 1.92 meter heb ik ook geen zin om oncomfortabel dicht bij de tank te gaan zitten.
Ben benieuwd naar de rijervaring wanneer het ding arriveert.

Bagster fabriek is dicht wegens covid-19.
Ik heb de zadels begin maart besteld, vanaf daar zou het in de normale situatie 6 tot 8 weken duren. Tot nu toe nog niets, ben ook in afwachting.
De zitpositie kun je verkorten of verlengen als je dat aangeeft bij bestellen, als je dat niet hebt gedaan zal daar weinig aan veranderen. Wel is de bagster iets smaller aan de voorkant.
 
Ja, alleen voor de mooi,zou ik ook geen € 440 uitgeven.
Bovendien is het door mij gekozen Bagster-zadel wel héél erg discreet uitgevoerd.
Het was op voorraad en ik had dus geen keuze, maar het past qua uitvoering goed op de rood/zwarte 2018 versie die ik heb.

Bagsterzadel.jpg
 
Bagster fabriek is dicht wegens covid-19.
Ik heb de zadels begin maart besteld, vanaf daar zou het in de normale situatie 6 tot 8 weken duren. Tot nu toe nog niets, ben ook in afwachting.
De zitpositie kun je verkorten of verlengen als je dat aangeeft bij bestellen, als je dat niet hebt gedaan zal daar weinig aan veranderen. Wel is de bagster iets smaller aan de voorkant.

Ja, die sluiting vreesde ik ook al... vandaar dat ik een zadel uit voorraad bij Premiummotors heb gekocht, dat me wordt toegezonden.
Met mijn 1.92 m is de hoogte niet zo'n probleem... 2 cm hoger had gemogen, maar een eerder TOPSELLERIE zadel voor mijn Versys 650 indertijd was verhoogd en daarop zat ik eigenlijk te wiebelen... en dat was ook geen prettig gevoel.
De combinatie Bultex + gel is steviger mét meer steun en zou dus goed moeten zijn...
Ik ben benieuwd.
 
Aardige dame bij premium motors vertelde me ook dat ze niet vinden dat de comfortzadel van Kasasaki de naam bagster verdient. :):?

Ach het is haar eigen mening, Bagster signeert het ook zichtbaar als hun product, terecht als je het mij vraagt.
Beide zadels doen hun werk goed, het luxe Bagster zadel is inderdaad een mooier om te zien.
Maar het is ook zeker praktischer als iets kleiner bent of als je korte benen hebt.
 
Als je voor de looks gaat koop je een duur zadel. Prima.
Als je voor een lange en comfortabele rit/zit gaat zoek dan eens goed glad en strak ondergoed zonder naden. Hoe ruim zit je Allweather broek? Draag je daar een spijkerbroek in? Eén naadje of een vouwtje rond je zitvlak kan je hele dag verprutsen.

Succes, Bertje.
 
Ik heb er ook totaal geen problemen mee. Misschien moet de één meer zitvlees kweken (wennen) dan de ander.
Al vind ik bagster zadel wel mooi "smoelen" maar voor de mooi mij iets te duur.
Misschien moet ik meer wennen maar het is net alsof het zitbot in de fik staat . Vorige week een ritje gedaan van +/-350 km en dan weet ik op het eind niet hoe ik moet zitten . Tijdens die rit 2 keer kort gestopt , misschien moet ik wat langere pause nemen met zo een rit .
 
Mijn motor was 5 maandjes oud en toen hadden we al genoeg van het originele Versys zadel en vrouw lief ook , wij rijden al heel wat jaartjes vaak met zijn 2-tjes maar de kwaliteit van het zadel is niet super .
Zoals ik al eerder vertelde bij langere ritten wisten we niet meer hoe we moesten gaan zitten , voor ons was de Bagster een zeer goede aankoop .
Zou eigenlijk de rekening toen bij Kawasaki moeten inleveren van mijn zadel omdat het eigenlijk gewoon doorzit lijkt wel .
 
Effe wat anders tussen door , zoals je kan lezen verlengt Kawasaki de fabrieksgarantie op nieuwe en de bestaande motorfiets , maar voor de rest is het ook een beetje onduidelijk vind ik , ze laten ook niet precies zien hoe of wat ja ze zeggen tot dat alles weer normaal word .
Wat is normaal , dat het 100% voorbij is deze periode want dat kan nog wel effe duren .
 
Effe wat anders tussen door , zoals je kan lezen verlengt Kawasaki de fabrieksgarantie op nieuwe en de bestaande motorfiets ,

Waar staat dat vermeld ? Ik heb geen post ontvangen waar dat in vermeld staat.
 
Als je voor de looks gaat koop je een duur zadel. Prima.
Als je voor een lange en comfortabele rit/zit gaat zoek dan eens goed glad en strak ondergoed zonder naden. Hoe ruim zit je Allweather broek? Draag je daar een spijkerbroek in? Eén naadje of een vouwtje rond je zitvlak kan je hele dag verprutsen.

Succes, Bertje.

Ook hier heb ik van alles al geprobeerd, maar met naadloos ondergoed krijg ik nog steeds last van mijn zitvlak. En het maakt niet uit op welke motor ik zit, ik heb er al verschillende gehad.
Het is wel zo dat ik met naadloos ondergoed langer kan volhouden.
 
Motor.nl , motoplus , Kawasaki.nl

Oh okay ik snap hem, dat geldt dan niet voor mij, ik heb hem inmiddels 3 jaar.

"De duur van de verlenging is gelijk aan de lengte van de lockdown die in een land van kracht is. De verlenging van de fabrieksgarantie geldt ook voor Nederland waar geen sprake is van complete lockdown."
 
Nu nieuwe zadel aan het uitproberen moet zeggen zit prima
 

Bijlagen

  • 0037E2B9-20AB-4800-8C05-DD6DB175530C.jpeg
    0037E2B9-20AB-4800-8C05-DD6DB175530C.jpeg
    2,3 MB · Weergaven: 15
  • 54099412-423B-4F75-B3E8-82FDC75E5519.jpeg
    54099412-423B-4F75-B3E8-82FDC75E5519.jpeg
    2,1 MB · Weergaven: 14
  • 285B688E-548C-464B-8F13-0DEDF31E90A5.jpeg
    285B688E-548C-464B-8F13-0DEDF31E90A5.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 15
Terug
Bovenaan Onderaan