Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
We zijn zeker motor aan het rijden, Maar ik ben geen zeikerd hoor. Ik heb hiervoor alleen naked bikes gereden. Dus ik ben wat wind betreft wel wat gewend. Dit is mijn eerste motor met een windscherm en ik merk gewoon dat het niet normaal hard is bij mijn helm. Zo erg zelfs dat ik oordopjes heb besteld en ik rij al vanaf 1999 motor en nooit oordopjes gebruikt. Dus dan weet je wel hoe erg ik het ervaar. Ik ben geen watje wat dat betreft. Het komt goed ik ga nog experimenteren met afstellen van het scherm.

Goede keuze Kawasabi voor een Versys. Ga je nog heel veel plezier mee beleven. Laat je niet ontmoedigen op dit forum.
Ga naar MDI in Herpen en je mag proefrijden met alle soorten ruiten. Zo kwam ik op deze Puig.

Succes, Bertje.
 

Bijlagen

  • Ruit.jpg
    Ruit.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
dit puig is even groot als givi maar dunner (puig 3mm, givi 4mm) givi is wat mij betreft stabieler
 
Goede keuze Kawasabi voor een Versys. Ga je nog heel veel plezier mee beleven. Laat je niet ontmoedigen op dit forum.
Ga naar MDI in Herpen en je mag proefrijden met alle soorten ruiten. Zo kwam ik op deze Puig.

Succes, Bertje.
Dankjewel 👍🏽 Ik heb gezien dat ik het bovenste stukje nog kan afstellen. Dus dat ga ik effe doen en kijken hoe het dan is.
 
Heb je op meerdere keuringsstations geïnformeerd??

In 6 weken tijd moet je die wel opgebouwd kunnen hebben.
Je kunt ze ook van Oxford pakken. Deze zijn wss wel iets voordeliger, met 5 standen en automatisch afschakelend als de motor een paar minuten niet beweegt.
Mss dat het laatste ook op de OEM Kawasaki hvv zit. 🤔
Morgen komt het kenteken bewijs binnen absurd binnen 2 dagen afgehandeld incl bpm ,het kan dus toch allemaal 😁😁😁
 
Goede keuze Kawasabi voor een Versys. Ga je nog heel veel plezier mee beleven. Laat je niet ontmoedigen op dit forum.
Ga naar MDI in Herpen en je mag proefrijden met alle soorten ruiten. Zo kwam ik op deze Puig.

Succes, Bertje.
De laatste keer dat ik dat deed (10 jaar geleden) keken ze best chagrijnig toen ik zei dat het niet werkte zoals ik hoopte.
 
Laatst bewerkt:
...........en ik merk gewoon dat het niet normaal hard is bij mijn helm. Zo erg zelfs dat ik oordopjes heb besteld en...................[\QUOTE]

Wat ook heel veel verschil maakt (voor wat (te)veel geluid betreft) bij een helm is of je het kinstukje ( of hoe ze het ook noemen) aan de onderzijde aan de voorkant in de helm erin hebt zitten heb ik onlangs ervaren. ( SHOEI GT-Air ):?
Ik heb het er eigenlijk zo goed als altijd in zitten. :Y
 
Morgen komt het kenteken bewijs binnen absurd binnen 2 dagen afgehandeld incl bpm ,het kan dus toch allemaal 😁😁😁
Dat is heeeeeeeeel mooi :Y :t
Zaterdag platen laten maken , en rijden🏍
Of nee, mórgen platen maken:Y
Als ik de weersvoorspellingen zie, hoef je dan ook voorlopig geen haast te maken met opbouw van de hvv.🤭
 
  • Leuk
Waarderingen: roge
Niemand meer een givi ruit liggen in nette staat (durf te vragen).

reeds besteld
 
Laatst bewerkt:
Ik wide net even een rondje gaan rijden en na 100 meter viel mij op dat het motormanagementlampje bleef branden.
Gelijk terug naar huis, wwn werkplaatshandboek gedownload en de foutcode gezocht. Het is code 33 en volgens het boek de oxygen sensor.
Mijn versys is uit 2018 en nog geen 14.000 km op de teller. Iemand al hiermee te maken gehad?
 
Kijk inderdaad even of de bedrading nog goed is van de lambda sensor op je uitlaat, als de storing blijft zou ik deze vervangen.
 
Hallo, zal mij even voorstellen mijn naam is Kees en woonachtig in de omgeving van Dordrecht, ik ben sinds 2019 in het trotse bezit van Versys 1000 SE .
Deze fiets wordt vrijwel dagelijks gebruikt zowel woon /werk als toertochten en vakantie.
Bij een langer verblijf op het zadel begint het achterwerk te protesteren, ik las dat enkele van jullie een zadel gekocht hadden bij Bagster of TopSellerie.
Nu wil het geval dat Topsellerie vanaf het 2019 model het originele zadel nodig heeft om deze aan te passen zodat ik 4 weken zonder zadel zit ( niet Leuk) .
Bij bv model 2018 krijg je een vers zadel en dan moet je je originele zadel terug sturen .
Dus nu de vraag (hé hé) is het zadel van 2018 gelijk aan het zadel 2019?
 
Bedankt voor de antwoorden. Zal deze week even kijken naar de bedrading en anders even naar mijn dealer in Rockanje rijden (kan toch niet echt kwaad denk ik). Als die kapot is gaat er een brief naar Kawasaki voor een coulance regeling. Hij is nog geen maand uit de garantie.
 
Nice hoor, die SX pijpen! is het alleen de uitlaat met kat, of ook het complete blok omgebouwd?

Ja, alles van de SX 👍
Ik had mijn blok kapot gedraaid ( eigen stomme schuld) en heb toen een kompleet SX blok (2011) in Dld gekocht incl. electronica.
Ik was ook van plan de ECU, injectie unit en de hele zwik over te zetten .
Echter heeft de ECU andere stekker verbindingen, en van de injectie unit was de 2e TPS sensor ( throttle position sensor, van de onderste kleppen in de unit) kapot, waardoor deze niet in de juiste positie te monteren was.
De dynamo is ook compleet van de Versys, omdat het aantal magneten anders was ( 20 i.pv, 18)
A.s. zaterdag het handeltje synchroniseren en meteen de injectoren van de SX er ook in en volgende week zaterdag op de testbank met hem, om te controleren of de brandstofverhoudingen goed zijn en hij niet te arm loopt.
Het vermogen, 125pk (gemeten van de Versys) was voldoende, maar het SX blok (14.000km) kwam het eerste op mijn pad.
En of het nu straks 125, 135 of 140pk zijn maakt me niet uit.
Je merkt wel duidelijk dat het blok feller is als dat van de Versys ( compressieverhouding 1:11,8 van de SX t.o.v. 1:10.3 van de Versys.
De bochten met cat zijn van een 2014 SX ( hiervan zijn de koppelbuizen tussen uitlaat 2 en 3 en 1 en 4 dikker) en zal het vermogen met de SX injectoren, vermoedelijk toch richting de 142 pk gaan, temeer omdat de injectoren van alle Z's en SX -en vanaf 2011 t/m 2019 hetzelfde zijn.
 
Nadeel van Zeeland zijn die vliegjes , al moet ik zeggen dat ik gister na een tourke van 285 km in Zeeland bijna geen vliegjes er op had zitten , hadden last van de warmte denk .
 
Jij mag hopen dat er nooit een verplichte technische keuring voor motoren komt... :+

Dat is nu het voordeel als wél een regering hebt: die letten op als er een voorstel komt van de EU m.b.t. technische keuringen/APK voor motoren,
Zo'n voorstel wordt een paar jaar voorheen gedaan, waarbij de lidstaten een bepaalde periode hebben om hierop te reageren. Doen ze dat niet, dan moeten ze aan het voorstel voldoen. o.a.De Belgische regering, áls ze er al een hadden toentertijd, heeft hier niets mee gedaan en zodoende zijn ze verplicht, ik weet niet precies wanneer het ingaat, om een keuring in te voeren 😏
In NL is dit niet aan de orde, en technisch, voor wat de constrtie betreft, is er niets aan de motor veranderd.
Ook voor de verzekering maakt dit, bij navraag uiteraard, niets uit😎
 
Terug
Bovenaan Onderaan