Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ik had nog een Givi 47 liggen die ik op de GSR en Tiger had zitten. Hij was allen grijs/zwart. Dus maar op internet de juiste kleurdelen besteld.
Vandaag kreeg ik ze binnen, gelijk erop gezet. Stuk beter zo! Een kenner ziet het verschil alleen aan die grijze band in het midden, deze is op de originele Kawa koffer ook zwart. Ik laat hem nog even grijs.
IMG_0005.jpg
 
Ja matzwart he? inderdaad, spuiten, heb ik aan zitten denken. Ik denk er nog over na.
Eerst ontvetten met Motip 600 ontvetter, vervolgens licht schuren met korrel 1000, nog een keer ontvetten en ff laten drogen .
Dan spuiten in een laagje of 3.
Mocht je onverhoopt ergens tot op de plastic schuren, dan MOET je plastic primer gebruiken, want de lak houdt absoluut niet (lang) op kaal plastic.

Beslist ook de Motip ontvetter gebruiken. Wasbenzine, terpentine en/of thinner werken niet. ( proef-onder-vindelijk tot deze conclusie gekomen🥴)
 
Eerst ontvetten met Motip 600 ontvetter, vervolgens licht schuren met korrel 1000, nog een keer ontvetten en ff laten drogen .
Dan spuiten in een laagje of 3.
Mocht je onverhoopt ergens tot op de plastic schuren, dan MOET je plastic primer gebruiken, want de lak houdt absoluut niet (lang) op kaal plastic.

Beslist ook de Motip ontvetter gebruiken. Wasbenzine, terpentine en/of thinner werken niet. ( proef-onder-vindelijk tot deze conclusie gekomen🥴)
dankje voor de tips!
 
Nu ben ik net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik zou van een BMW Gs Adventure naar een Versys1000 SE willen overstappen.
Zou dat een wijs besluit zijn of ..................................?
 
Nu ben ik net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik zou van een BMW Gs Adventure naar een Versys1000 SE willen overstappen.
Zou dat een wijs besluit zijn of ..................................?
Wat mij betreft zeer zeker, al moet ik erbij zeggen dat ik geen 2-cylinder fan ben.
Maar de 4 -cylinder van de Kawa is , voor mij iig, top. 👍
Hij draait rustig, genoeg vermogen, stuurt goed en "bokt" nooit. 😎
Al vertrek je vanaf 1300rpm in zijn 6, dan nog geeft hij geen krimp.😎👍
Je kan er rustig mee "boemelen", en als je zin hebt hem laten ""krijsen" en toch blijft het geluid beschaaft.
 
Nu ben ik net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik zou van een BMW Gs Adventure naar een Versys1000 SE willen overstappen.
Zou dat een wijs besluit zijn of ..................................?
Proefrit maken, dan besluit, versys is heel anders dan GS, je moet het zelf ervaren.
 
Ik heb een R1250GS en een VERSYS 1000 (2018).
ik doe er verschillende dingen mee (GS in Zuid-Frankrijk en VERSYS voor W-W).
Het hangt ervan af waarvoor jij je motor gebruikt.
Ik vind de GSA sowieso te lomp en een overstap naar de VERSYS is er dus alvast eentje naar een lichtere motor.
Maar ook de VERSYS vind ik zwaarder aanvoelen en zwaarder sturen dan de gewone GS.
De 4-cilinder van de VERSYS is veel soepeler dan de boxer van de GS, maar is ook wat saaier ( een valse trage) .
De GS is zuiniger en het zwaartepunt ligt lager.
Ik schat het rijplezier van de GS hoger in, maar de betrouwbaarheid lager dan die van de VERSYS .
 
Duidelijk verhaal, gebruik de GS hobby matig maar dan wel + 10000 km per jaar.
Verleden jaar mee naar Athene gereden met de vrouw achterop 😎
Schitterende rit, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen met lange ritten.
Ga in ieder geval vrijdag test rijden op een SE met alles erop en eraan.
 
Nu ben ik net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik zou van een BMW Gs Adventure naar een Versys1000 SE willen overstappen.
Zou dat een wijs besluit zijn of ..................................?
Dat ligt er maar net aan wat je zoekt. Zoals motoandy al zegt, het is een heel andere motorfiets. Het concept is anders door de 17" wielen en het viercilinder blok.
Of dat bij je past zal je moeten ervaren.
Het is niet de snelste allroad, het is geen offroader, het is vooral heel fijn van a naar b komen. Dit topic staat in de toermotor subcategorie en dat is ook wel een betere beschrijving dan allroad denk ik.

.
Maar ook de VERSYS vind ik zwaarder aanvoelen en zwaarder sturen dan de gewone GS.
Ik kan over de BMW GS niet zeggen, maar in vergelijking met andere allroads die ik heb gereden vind ik de Versys niet heel zwaar sturen. Zegt misschien ook wel wat over de BMW.

 
Laatst bewerkt:
Dus kortom, versys is een motorfiets voor oude lullen, als je denkt dat het bij je past, dan is de keuze simpel, ..........welcome in het geriatrische afdeling.....🤣😂
 
Dus kortom, versys is een motorfiets voor oude lullen, als je denkt dat het bij je past, dan is de keuze simpel, ..........welcome in het geriatrische afdeling.....🤣😂
:)
Hoop het niet, ben pas 34... of haal ik daarmee de gemiddelde leeftijd ver naar beneden dan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan