Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
:)
Hoop het niet, ben pas 34... of haal ik daarmee de gemiddelde leeftijd ver naar beneden dan?
Ben 58 dus dan zal die wel bij me passen de SE 😂
De GS Adventure is 4 jaar oud en zoek wat nieuws en de Kawa heeft al een tijdje me aandacht.
We zullen het vrijdag ervaren.
 
Maar ook de VERSYS vind ik zwaarder aanvoelen en zwaarder sturen dan de gewone GS.

In vergelijking met de GS kan ik niet beoordelen, maar ik weet wel dat de ene of de andere band nogal wat verschil maakt.
Ik rij momenteel met de Michelin Road 5 erop, en moet zeggen dat ik daar toch een behoorlijk stukje mee kan sturen.

En de Versys met duo ( mijn vrouw ): Nou, van haar mag ik hem nooit meer weg doen. We rijden op vakantie in bergen tot ca. 350km per dag, en zij zit op haar gemak wat foto's en filmpjes te maken achterop en stapt naderhand zonder problemen weer af, om de volgende dag weer lekker verder te gaan.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik er een Topsellerie zadel met voor en achter gel erop heb zitten.
De Versys is van 2015, dus het OEM zadel van de nieuwere zal wellicht verbeterd zijn t.o.v. mijn Versys
 
Laatst bewerkt:
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik er een Topsellerie zadel met voor en achter gel erop heb zitten.
De Versys is van 2015, dus het OEM zadel van de nieuwere zal wellicht verbeterd zijn t.o.v. mijn Versys

Ik heb geen verschillen kunnen vinden tussen het standaard zadel van 2016 en het standaard zadel van 2019.
Sinds kort zit ik op een bagster met bultex en gel, dat is echt een wereld van verschil.
 
Ik heb de DUNLOP ROADSMART 3 op beide fietsen gehad en de Versys stuurt zelfs met een 17 ’’ wiel zwaarder dan de GS met een 19 ‘’’ wiel... dus....
Gewoon iets harder op pompen, gaat ie lichter van sturen ;)
 
In verloop van tijd komen er steeds meer vervelende trillingen in de voetsteuntjes en stuur wat nu tot gevolg heeft in tinteling in voeten en handen.
in het begin was het eigenlijk alleen rond de 5000/6000rpm maar het komt nu ook voor bij lagere toerentallen.
Ben hiermee al een keer de dealer geweest zonder resultaat, ook andere banden , hogere /lagere banddruk geeft geen verbetering.
Ik zie haast geen topics over dit onderwerp in het forum , dus het lijkt dat het geen algemeen issue is .
Hebben jullie nog bruikbare ideeen?.
 
In verloop van tijd komen er steeds meer vervelende trillingen in de voetsteuntjes en stuur wat nu tot gevolg heeft in tinteling in voeten en handen.
in het begin was het eigenlijk alleen rond de 5000/6000rpm maar het komt nu ook voor bij lagere toerentallen.
Ben hiermee al een keer de dealer geweest zonder resultaat, ook andere banden , hogere /lagere banddruk geeft geen verbetering.
Ik zie haast geen topics over dit onderwerp in het forum , dus het lijkt dat het geen algemeen issue is .
Hebben jullie nog bruikbare ideeen?.
Is het toevallig niet een van de ( een stuk of 4-5) ophangbouten van het blok die los zitten, en de trilling verergeren🤔
 
De nieuwe versys zou minder last moeten hebben omdat er gebruik is gemaakt van rubbers bij o.a. de voetsteunen.
Hij trilt wel, maar op de contactpunten heb ik daar geen last van, ook niet na 400km op een dag.

Heb je misschien valbeugels? Die kunnen soms ook vibraties verergeren.
 
In verloop van tijd komen er steeds meer vervelende trillingen in de voetsteuntjes en stuur wat nu tot gevolg heeft in tinteling in voeten en handen.
in het begin was het eigenlijk alleen rond de 5000/6000rpm maar het komt nu ook voor bij lagere toerentallen.
Ben hiermee al een keer de dealer geweest zonder resultaat, ook andere banden , hogere /lagere banddruk geeft geen verbetering.
Ik zie haast geen topics over dit onderwerp in het forum , dus het lijkt dat het geen algemeen issue is .
Hebben jullie nog bruikbare ideeen?.

Doet wel heel erg denken aan iets wat los zit/los begint te komen. Wordt een systematisch zoekplaatje.

Succes, Bertje.
 
In verloop van tijd komen er steeds meer vervelende trillingen in de voetsteuntjes en stuur wat nu tot gevolg heeft in tinteling in voeten en handen.
in het begin was het eigenlijk alleen rond de 5000/6000rpm maar het komt nu ook voor bij lagere toerentallen.
Ben hiermee al een keer de dealer geweest zonder resultaat, ook andere banden , hogere /lagere banddruk geeft geen verbetering.
Ik zie haast geen topics over dit onderwerp in het forum , dus het lijkt dat het geen algemeen issue is .
Hebben jullie nog bruikbare ideeen?.
Kun je iets meer info geven?
Bijvoorbeeld km stand?
Wanneer is de laatste beurt geweest?
Zijn de trillingen er ook met de koppeling ingeklepen bij die toerentallen? En met de motor in neutraal?
 
In verloop van tijd komen er steeds meer vervelende trillingen in de voetsteuntjes en stuur wat nu tot gevolg heeft in tinteling in voeten en handen.
in het begin was het eigenlijk alleen rond de 5000/6000rpm maar het komt nu ook voor bij lagere toerentallen.
Ben hiermee al een keer de dealer geweest zonder resultaat, ook andere banden , hogere /lagere banddruk geeft geen verbetering.
Ik zie haast geen topics over dit onderwerp in het forum , dus het lijkt dat het geen algemeen issue is .
Hebben jullie nog bruikbare ideeen?.

Sommige hebben er last van en andere weer niet, die van mij doet het ook en wat mij opvalt dat bij koud weer het weg is.
Ben er ook voor bij mijn dealer geweest en die zei dat het wel is aan de mengsel verhouding kon liggen omdat die met koud weer wat rijker loopt.

Zelf hou ik mijn motor het liefst origineel maar je zou een power commander kunnen overwegen.
Hier een linkje waar de voor en tegens van de versys staan.


Zondag heb ik een ritje van 300km gemaakt en af en toe last van tinteling in mijn vingers, ik denk dat jij hetzelfde probleem hebt.

gr,
Ron.
 
FF wat anders: Ik dacht zo ongeveer de enige te zijn met een witte in de wijde omgeving:]
Kom ik me vandaag nét na vijven zelfs 2 witte Verzy(u)ssen tegen bij Weert op de A2 richting zuiden 😎👍
 
Bedankt voor de reacties ,zal dit weekend de gereedschapskist tevoorschijn halen en de bouten/moeren natrekken.
extra info : km stand 17500 ,normaal zijn beurt gehad , het is alleen bij het rijden , andere instellingen van demping geeft geen verbetering.
zal een andere stand uitproberen van het scherm.
Vorig week door Nederland getoerd met ritjes van 300km over binnendoor wegen vrij snel na vertrek begon het geduvel.

Misschien let ik er ook teveel op, of zoals de dealer wijs zei het hoort bij de Motor 8)7
 
Bedankt voor de reacties ,zal dit weekend de gereedschapskist tevoorschijn halen en de bouten/moeren natrekken.
extra info : km stand 17500 ,normaal zijn beurt gehad , het is alleen bij het rijden , andere instellingen van demping geeft geen verbetering.
zal een andere stand uitproberen van het scherm.
Vorig week door Nederland getoerd met ritjes van 300km over binnendoor wegen vrij snel na vertrek begon het geduvel.

Misschien let ik er ook teveel op, of zoals de dealer wijs zei het hoort bij de Motor 8)7

Ik rijd het eerste type (2012) die sowieso veel meer trilt. Maar ik merk bijvoorbeeld dat als de olie wat ouder is (6000km) dat ik meer trillingen krijg aan de rechterkant, en dan vooral in mijn voet. En als er iets met de ketting is voel ik het wat meer aan de linkerkant. Vandaar mijn vraag over het onderhoud.
 
Onlangs mijn z1000 ingewisseld voor een Versys 1000 uit 2016.
Het zou mooi zijn als het ruitje tijdens rijden verstelbaar zou zijn (mbv kabel of electrisch?).
Misschien mbv onderdelen van BMW-RT of FJR?
Het lijkt me nogal een uitdaging en ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden...
Zijn er handige harries die hiervoor een oplossing gemaakt hebben?
 
Nu ben ik net nieuw hier en heb gelijk een vraag.
Ik zou van een BMW Gs Adventure naar een Versys1000 SE willen overstappen.
Zou dat een wijs besluit zijn of ..................................?
Pas een proefrit gemaakt op een R1200RT en daarna op een Versys (en die gekocht)
DE R1200RT is weliswaar hele andere motor dan de GS maar wel een BMW boxer en ook telelever voorwiel ophanging.
Mijn idee is ga met beide proefrit maken en kom erachter wat het verschil is en wat je het beste past.
Het motor karakter en stuur/rem gedrag is zo verschillend dat je dat zelf moet ervaren
 
Onlangs mijn z1000 ingewisseld voor een Versys 1000 uit 2016.
Het zou mooi zijn als het ruitje tijdens rijden verstelbaar zou zijn (mbv kabel of electrisch?).
Misschien mbv onderdelen van BMW-RT of FJR?
Het lijkt me nogal een uitdaging en ik wil het wiel niet opnieuw uitvinden...
Zijn er handige harries die hiervoor een oplossing gemaakt hebben?
Ik hou me aanbevolen mocht je ergens ideeën opdoen☺
Komende tijd weinig tijd over, maar eventueel wel een uitdaging voor de winter wellicht 🤔
 
Dan kan je de ruit instellen op de stand waar je de meeste wind bescherming mee hebt, of de minste turbulentie, of fat je er nog net overheen kan kijken, of dat je meer ventilatie wil bij warm weer, of meer bescherming bij regen etc etc.
Ik heb een tijdje een fjr gehad en die ruit stelde ik al rijdende af afhankelijk van de snelheid, wind sterkte en richting en regen of niet.
Je blijft overigens bij de fjr met die ruit stellen want hij gaat met contact uit vanzelf naar beneden.

Omdat het op de versys niet rijdend kan, zet ik hem nu op de hoogste stand, maar eigenijk zou ik hem wel eens net even wat hoger of lager willen zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan