Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Mistlampen zelf maar even fatsoenlijk gemonteerd en vieze motoport stickertje van het spatbord afgehaald 😁

20210510_093644.jpg
20210510_093650.jpg
 
Sticker van dealer en kentekenplaathouder haal ik er sowieso af. Dealer weet wel dat ik de motor daar heb gekocht. Voert ook het onderhoud uit. Vrijdag tijdens de Kawasaki demo dagen ga ik ff rondje maken op SE 2021. Benieuwd of ik verleiding kan weerstaan.
 
Sticker van dealer en kentekenplaathouder haal ik er sowieso af. Dealer weet wel dat ik de motor daar heb gekocht. Voert ook het onderhoud uit. Vrijdag tijdens de Kawasaki demo dagen ga ik ff rondje maken op SE 2021. Benieuwd of ik verleiding kan weerstaan.
Ik heb niet eens een proefrondje gedaan :$

Binnenkomen, wat moet ik betalen? Doe mij die groene maar. :t

Week later :]
 
Ja, ik met mijn huidige 2020 Versys hetzelfde. Ik reed daarvoor op een 2017 Versys die helaas gestolen is (ook die namen hem mee zonder proefrit :+). Ik wist dat een andere motor geen optie was (wat moet je met een suffe 2-cylinder als je een 4-pitter gewend bent?!) dus inderdaad, puur op vertrouwen in Kawasaki gekocht.

Geen spijt van - al kriebelt een Vespa GTS 'voor ernaast' nog steeds en harder dan ooit tevoren... :X
 
Voelde je ook duidelijk een doodpunt of viel de slijtage van het balhoofdlager mee met deze km stand .
 
Ja er was duidelijk een dood punt. En die was er zegmaar 6 á7 dkm nog niet. Controleer het regelmatig, bij het halfjaarlijks onderhoud.
Jammer dat ik geen foto van de lagerschalen gemaakt heb voordat ze mee gingen met het oud ijzer...
 
Ja er was duidelijk een dood punt. En die was er zegmaar 6 á7 dkm nog niet. Controleer het regelmatig, bij het halfjaarlijks onderhoud.
Jammer dat ik geen foto van de lagerschalen gemaakt heb voordat ze mee gingen met het oud ijzer...
Vaak zie je er bijna niks aan als je ze eruit haalt, maar voel je het wel.
Je kunt het ook merken /voelen, wat natuurlijk eigenlijk niet mag🤫, als je hem op snelheid laat uitdrijven en de handvaten (bijna) helemaal los laat.🤭
Je moet hem dan met je eigen gewicht corrigeren (zoals op de fiets met losse handjes), maar hij doet niet wat jij zou willen.😳
Het is dan vaak óf rechtdoor óf teveel afdraaien.😱
 
Daarom, jammer dat ik geen foto gemaakt heb. Ik kon duidelijk deukjes zien met het juiste licht.
En inderdaad, de motor wilde heel graag rechtdoor, sturen met gewichtsverplaatsing was amper te doen.
Ik ga het verschil morgen merken als ik weer naar het werk rijd.
 
In de 2019 SE en nieuwer in ieder geval wel, daar kan het in het menu. Ik weet niet welke jaargang je hebt?

(of gewoon niet te vaak rijden, na 24 uur stopt ie vanzelf, meen ik :+)
 
Terug
Bovenaan Onderaan