Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Dan zou het deze moeten zijn : Kawasaki Versys 1000 2015-2019 Hyperpro 466 schokdemper met Hpa (hydraulisch verstelbare veervoorspanning).
Zojuist besteld na goed en duidelijk contact met Frans Bertrams van Hyperpro ( vanmiddag en vanavond) 😎👍.
De Hyperpro 466 met Hpa ( hydraulisch instelbare veervoorspanning) en La ( lengte instelbaar + of- 5mm), kost wel wat, maar dan heb je ook iets.

Wat ook maakt dat mijn verlagingskit (-30mm) er ook tussenuit kan blijven ( en dus te koop is ).

Wat ook betekend dat ik hem nog een tijdje ga MOETEN houden van mijn vrouw, maar die vindt dat niet erg want ze kan uren achterop zitten zonder een centje pijn.😊
En ik kan er ook goed mee leven:]
 
Laatst bewerkt:
bijna 3 maanden geduurd maar de 1000 staat erop *O*

216161147_4102472063154947_7775078509320102745_n.jpg
220620168_4102472183154935_6428588542022262879_n.jpg
 
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
 
Ja, dat herken ik wel en is volgens mij heel normaal. Volgens mij is het inderdaad iets van ontluchting.

En verder: proost!
 
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Had mijn versys 650 ook en nu de 1000 ook. Is vgm overdruk in de tank want het gebeurt altijd als de tank wordt opgewarmd door de zon of door het blok als ik net gereden heb. Volgens mij gaat die lucht (met benzinedampen) tegenwoordig zelfs naar een apart kastje zodat je motor geen benzinedampen zit te verspreiden.
 
Afgelopen donderdag en vrijdag met de Versys SX, 2 dagen "Kurven training"gedaan via Motorrad Debus in Siegen (D) op Circuit Jules Tacheny in Mettet, België.
Heerlijk om hem (en mij natuurlijk) lekker de sporen te kunnen geven, beide dagen 6 x 20 minuten.
Is wel wat werken geblazen omdat hij nogal redelijk snel met wat Alu en ijzer aan het asfalt komt als je er gewoon rechtop op blijft zitten, maar wel ontzettend gaaf.😎👍

Volgend jaar weer :Y
Mettet 2021-07-23 at 15.59.30.jpeg
 
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Idd tankdop
 
Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?

En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Niet te moeilijk denken, injectoren oid vergeet die maar.
Kijk eens in je instructieboekje pagina 119 halverwege : brandstofdampafzuigsysteem ieder beurt om de 6.000 km. te controleren.
Met een motor uit 2016 had dat misschien al een keertje moeten gebeuren. Lost misschien wel wat op. ;)

Succes, Bertje.
 
Ik heb een hele mooie factuur gevonden van mijn motor waarop staat dat het zadel is gerepareerd/aangepast. Er zou dus een laagje gel in zitten. Het zadel ziet er alleen precies uit als een standaard zadel. Het zit wel lekkerder dan het versys 650 zadel, maar dat is ook niet zo gek als je ze vergelijkt (zeker de zithouding). Ik betwijfel dus of het zadel van het bonnetje wel op de motor zit. Misschien dat de vorige eigenaar een nieuwe versys heeft gekocht en zijn zadel heeft meegenomen, wie weet. Heeft iemand een manier hoe ik kan controleren of dit zadel aangepast is? (Zonder hem te ontleden natuurlijk)
 
bedankt voor de reacties,👍
k ga het checken, heb um sinds vorig jaar dus ik weet niet wanneer dat voor laatst gedaan is....
 
Ik heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) en mij viel iets op. In het werkplaatshandboek moeten de timing marks naar de onderste pin van de kettingschakel wijzen. Ik kreeg hem zo niet goed op timing. Beide streepjes moesten bij mij naar het bovenste pinnetje wijzen. Het kan dus zijn dat er een fout in het boek staat of dat de ketting bij mij een tand verschoven is op de krukas (of nooit goed heeft gestaan). Als iemand zn timing dus niet voor elkaar krijgt, dit zou het probleem kunnen zijn.
1627680001245.png
 
Ik heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) en mij viel iets op. In het werkplaatshandboek moeten de timing marks naar de onderste pin van de kettingschakel wijzen. Ik kreeg hem zo niet goed op timing. Beide streepjes moesten bij mij naar het bovenste pinnetje wijzen. Het kan dus zijn dat er een fout in het boek staat of dat de ketting bij mij een tand verschoven is op de krukas (of nooit goed heeft gestaan). Als iemand zn timing dus niet voor elkaar krijgt, dit zou het probleem kunnen zijn.
Bekijk bijlage 1660252
Het pinnetje boven of onder van de schakel is niet belangrijk. Het ligt er net aan waar de montage meneer of - mevrouw begint met de ketting erop te leggen.
Wat wel belangrijk is, dat de merktekens IN(let) en EX(haust) precies ter hoogte van de naad liggen van blok met kop ( met de ketting min of meer op spanning), want dát bepaald de positie van de nokken t.o.v. elkaar en de rest
 
Heb je veel moeten goochelen met plaatjes, of zat alles zo'n beetje binnen de toleranties 🤔
Meeste zat binnen toleranties maar heb alsnog wat gewisseld hier en daar omdat het schijnt dat kawa's ervan houden als hun klepspeling aan de grote kant is. Op zich ook logisch aangezien deze speling altijd krimpt en nooit groeit. Synchroniseren was echt een rotklus, je komt nog slechter bij die stelschroeven dan bij de 650 en daarbij komt ook nog kijken dat je overal je handen aan brandt. Maar het is gelukt!
En na het in elkaar zetten kom ik natuurlijk nog 2 van die plastic klik dingen tegen dus ergens missen deze... Mag weer uit elkaar dus.
 
Maar het is gelukt!
En na het in elkaar zetten kom ik natuurlijk nog 2 van die plastic klik dingen tegen dus ergens missen deze... Mag weer uit elkaar dus.
mooi, dat met wat "worstelen" gelukt is.
Gokje met de plastic klik-dingen: Als je van de voorzijde langs de binnenzijde van de zijkap , ter hoogte van de bovenzijde radiateur naar achteren kijkt zit er aan beide zijde eentje in een sparing. Althans daar zou er een in moeten zitten.
Ook zitten er van de zijkant kijkend naar de tank aan beide zijden een richting tank erin gedrukt, ca. 10-15cm onder het plat liggend gespoten kunststof deel welk op de tank aansluit, dit verbindt 2 zwarte ongespoten delen met elkaar.........................................
 
mooi, dat met wat "worstelen" gelukt is.
Gokje met de plastic klik-dingen: Als je van de voorzijde langs de binnenzijde van de zijkap , ter hoogte van de bovenzijde radiateur naar achteren kijkt zit er aan beide zijde eentje in een sparing. Althans daar zou er een in moeten zitten.
Ook zitten er van de zijkant kijkend naar de tank aan beide zijden een richting tank erin gedrukt, ca. 10-15cm onder het plat liggend gespoten kunststof deel welk op de tank aansluit, dit verbindt 2 zwarte ongespoten delen met elkaar.........................................
Bedankt voor het melden maar had vanochtend al gevonden waar ze zaten. Morgen weer lekker rijden:]
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een originele uitlaat van een versys 1000 2012-2014. Heeft iemand die over? Boonstra heeft ze liggen voor €175,-:N
 
Terug
Bovenaan Onderaan