Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Gelijk maar even een vraag mbt navigatiesteun boven het dashboard van sw motech: Wat zijn de ervaringen? Wil nml mijn Garmin graag daar monteren.
Bij mij zat de originele steun eerst op het stuur en zat eigelijk perfect maar had ook zijn min punt , qua trillingen zat deze daar beter maar in de zonnige maanden en de zon stond op je scherm dan zag je er niets op , nu kijk ik eigenlijk niet veel op het scherm vanwege een headset .
Ik heb ook de sw-motech steun aan geschaft omdat ik een kleine tanktas van givi heb aangeschaft en dat past niet met de originele steun op het stuur .
De positie vind ik beter zitten dan de originele maar je heb er wel trillingen vooral op de slechtere wegen , maar ik vind het goed te doen.
 
Ik heb ook de sw-motech steun aan geschaft omdat ik een kleine tanktas van givi heb aangeschaft en dat past niet met de originele steun op het stuur .
Bij mijn vorige Versys ( 2015) zat hij ook boven het dashboard. Was idd ideaal voor wat betreft zicht op navi en weg.
Weet niet of het bij de nieuwe ook mogelijk is, temeer dat ik er ook weer een givi tanktas op wil zetten, indien mogelijk.
Moet ff kijken of er tankringen zijn voor de SE, omdat je geen boutjes ziet zitten waar de tankklep mee vast zit.
 
Ik heb op het originele topkofferrek de tankring voor de tanktas gemonteerd. Tanktas achterop en als de koffer een keer nodig is dan gewoon het rekje wisselen, kwestie van 4 boutjes :-)
 
Bij mijn vorige Versys ( 2015) zat hij ook boven het dashboard. Was idd ideaal voor wat betreft zicht op navi en weg.
Weet niet of het bij de nieuwe ook mogelijk is, temeer dat ik er ook weer een givi tanktas op wil zetten, indien mogelijk.
Moet ff kijken of er tankringen zijn voor de SE, omdat je geen boutjes ziet zitten waar de tankklep mee vast zit.
Van Givi weet ik het niet, maar SW Motech heeft ze in ieder geval wel voor de SE. Toen ik hem kocht was dit eigenlijk de tankring voor de Versys 300. Dus wellicht kun je daar bij Givi ook op zoeken.

Op deze foto zie je de SW Motech-ring bij mij zitten:

IMG_2114.JPG
 
Van Givi weet ik het niet, maar SW Motech heeft ze in ieder geval wel voor de SE. Toen ik hem kocht was dit eigenlijk de tankring voor de Versys 300. Dus wellicht kun je daar bij Givi ook op zoeken.

Op deze foto zie je de SW Motech-ring bij mij zitten:

Bekijk bijlage 1826400
Ook heel interessant voor mij zo te zien: welke Navi steun heb je erop zitten ?
Want daar zit hij, iig voor mij, perfect 😎👌
 
De Hyperpro streetbox zit er op! Wat een wereld van verschil!
Had nooit gedacht dat er zoveel verschil zou zijn met de standaard vering...
Vooral in de bochten en wegligging een serieuze verbetering!
Blij met mijn aanwinst!:]
Achter en voor gedaan? zelf of laten doen? wat was je kwijt? lekker dat er behoorlijk verschil in zit , dan hoeven wij niet te twijfelen.
 
De Hyperpro streetbox zit er op! Wat een wereld van verschil!
Had nooit gedacht dat er zoveel verschil zou zijn met de standaard vering...
Vooral in de bochten en wegligging een serieuze verbetering!
Blij met mijn aanwinst!:]
Kijk dat is mooi nieuws om te horen , waar heb je het laten uitvoeren ook bij MCR of ergens anders .
Ik vind het zelf ook geweldig, een super vooruitgang alleen heb ik de achter veer verder aan laten passen omdat ik bijna altijd met vrouw lief achter op rijdt .
 
Wat vinden jullie van de temperatuur van de standaard Versys handvatverwarming?
Mwoah. Die van mijn 2020 SE wordt warm, maar het is totaal niet te vergelijken met de Oxford verwarming die ik op mijn vorige Versys had. Die werd echt goed heet. Sinds ik op de 2020 Grip Puppies heb is het nog iets minder, maar wel net genoeg.

Maar die Oxfords... dat was echt een feest.
 
Mwoah. Die van mijn 2020 SE wordt warm, maar het is totaal niet te vergelijken met de Oxford verwarming die ik op mijn vorige Versys had. Die werd echt goed heet. Sinds ik op de 2020 Grip Puppies heb is het nog iets minder, maar wel net genoeg.

Maar die Oxfords... dat was echt een feest.
Precies hoe ik er ook over denk _O- .

Ik had ook Oxford hvv op mijn vorige motor, die werden inderdaad echt goed warm.
 
Ik heb ook even grip puppies geprobeerd, maar ik kon niet wennen aan dat 'sponzige gevoel'. Klinkt misschien stom, maar ik heb het gevoel dat ik dan minder contact heb met de motor qua gasgeven, (in)sturen, remmen, in/uitveren. Dus snel er weer af gehaald :]
 
Ik heb ook even grip puppies geprobeerd, maar ik kon niet wennen aan dat 'sponzige gevoel'. Klinkt misschien stom, maar ik heb het gevoel dat ik dan minder contact heb met de motor qua gasgeven, (in)sturen, remmen, in/uitveren. Dus snel er weer af gehaald :]
Ik snap wat je bedoelt. Het voelt al wat minder direct met de elektronische gasregeling (versus het kabeltje op de vorige Versys) en met zulke dikke grips wordt het nog sponziger. Ik vond alleen de standaard grips te dun voor mijn handen.

De Oxfords waren ook op dat front precies goed: dikker dan de standaard grips, maar niet sponzig. Misschien dat ik die maar eens gewoon op de SE moet monteren...
 
Wat vinden jullie van de temperatuur van de standaard Versys handvatverwarming?
Ik moet hem vaak een standje lager zettennook met dikke handschoenen.
Moet wel zeggen met echte serieuze kou rij ik niet meer.
Toen ik m'n rijbewijs net had reed ik door weer en wind (woon/werk)
 
Ik snap wat je bedoelt. Het voelt al wat minder direct met de elektronische gasregeling (versus het kabeltje op de vorige Versys) en met zulke dikke grips wordt het nog sponziger. Ik vond alleen de standaard grips te dun voor mijn handen.

De Oxfords waren ook op dat front precies goed: dikker dan de standaard grips, maar niet sponzig. Misschien dat ik die maar eens gewoon op de SE moet monteren...
Zit ik ook aan te denken, om Oxford er op te zetten :)
 
Ik moet hem vaak een standje lager zettennook met dikke handschoenen.
Moet wel zeggen met echte serieuze kou rij ik niet meer.
Toen ik m'n rijbewijs net had reed ik door weer en wind (woon/werk)
Bij buitentemperaturen onder de 5 graden gaat dat ook pas spelen hoor, dat ze wat meer warmte mogen geven.
 
Heb je er trouwens meteen een z1000sx blok bij besteld voor de extra peekaatjes? O-):P
Natuurlijk, er stond er eentje op Ebay met 15 km op de klok in Frankrijk voor €3500 😱


Nee, ff zonder gekheid.
Het blok van een Versys is vlot genoeg, geen probleem.
Als dit niet zo is, zit de beperking tussen zadel en stuur🤪
Het kwam toentertijd net zo uit dat het SX blok in Dld, op 170km vanaf hier, voor €700 te koop stond, met benodigde materialen was ik voor €800 klaar, waarbij de injectie unit en de hele elektronica erbij zat.
Een Versys blok vinden is zeer moeilijk, omdat ze eigenlijk alleen bij ongelukken vrij kunnen komen
Het SX blok ziet er aan de buitenkant hetzelfde uit, dus was de kans groot dat de ophangpunten zomaar konden passen.
Ik heb alleen de dynamo moeten wisselen omdat het aantal spoelen niet hetzelfde was.
Uiteindelijk vond ik het optisch ook mooier omdat het zwart was.

Dus hij blijft "gewoon" origineel.😎🤩
 
Terug
Bovenaan Onderaan