Kawasaki Versys 1000 deel: 2

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Ja uiteraard de voorgeschreven olie. Platen waren 105000km oud, eigenlijk geen idee of dat goed/niet goed is.
Had bij mijn vorige versys 1000 96.000km met nog de originele platen.Alleen fun kilometers waarbij platen meer afzien dan bij autosnelweg kilometers.
 
Heb er ook wel eens naar zitten kijken maar weet niet goed wat het doet in / met de warme dagen , voor het afvoeren van de warmte .
Ik denk dat t niet zoveel uitmaakt; er zit nog flink wat ruimte tussen beugel/tas en 'kuip opening' (wat je op de foto's niet zo goed ziet).
 
Zo, hij is vandaag thuis afgeleverd door MotorVenray 👌 .

Óp naar het voorjaar :Y
1674299876054.jpg
1674299876143.jpg
1674299876077.jpg
 
hele mooie kleurstelling alleen vind ik het zelf jammer dat ze hem mat gemaakt hebben en niet glanzend anders had ik hem bestelt.
Maar het plezier zal er niet minder om zijn , gefeliciteerd met je Versys :)
 
is een optie om dat te laten doen maar om nu een motor van rond de 20k even te laten spuiten gaat me net wat te ver :P en ach wellicht maken ze volgend jaar wel de zelfde kleur wat wel glanst en heb nog een jaartje of 2 en half garantie en dan heb ik nog een jaartje meer van de hudige :)
 
Zoiets moet t worden dan :)

Zit alleen nog op het GIVI rek (3 januari besteld) te wachten voor de zijtassen, levertijd is van week5 naar levertijd 'onbekend' gegaan... B|
Wel grappig dat de motor een hele andere look krijgt met die banden, protectie en de softbags. In de afsluitbare topkoffer kunnen de kwetsbare en/of waardevollere spullen.

20230122_151255.jpg
 
En ik heb het topkofferrek een stuk 'naar binnen gebracht' met een paar custom beugels om het gewicht wat compacter en meer richting zwaartepunt te brengen. Door het rek ook meteen iets hoger te plaatsen, kan het zadel er nog op en af :9
 
En ik heb het topkofferrek een stuk 'naar binnen gebracht.Door het rek ook meteen iets hoger te plaatsen, kan het zadel er nog op en af :9
Over iets dergelijks heb ik bij de vorige Versys ook gedacht te maken, maar dan scharnierend.
Zodanig dat de topkoffer horizontaal bleef, en over het draaipunt boven de duo plek zou komen.
Dus eigenlijk met voor en achter aan de grondplaat aan beide zijden 2 armpjes van ca. 15cm ofzo, welke ja dan naar voren zou moeten kunnen kantelen.
Echter is behoorlijk gecompliceerd om alles gemakkelijk draaibaar te maken, tevens stabiel én te kunnen vergrendelen. Én, ook belangrijk, de locatie met de duo erop moest hetzelfde blijven, anders : "problemos " 🫣
Dus dat laat ik maar voor wat het is.
 
Over iets dergelijks heb ik bij de vorige Versys ook gedacht te maken, maar dan scharnierend.
Zodanig dat de topkoffer horizontaal bleef, en over het draaipunt boven de duo plek zou komen.
Dus eigenlijk met voor en achter aan de grondplaat aan beide zijden 2 armpjes van ca. 15cm ofzo, welke ja dan naar voren zou moeten kunnen kantelen.
Echter is behoorlijk gecompliceerd om alles gemakkelijk draaibaar te maken, tevens stabiel én te kunnen vergrendelen. Én, ook belangrijk, de locatie met de duo erop moest hetzelfde blijven, anders : "problemos " 🫣
Dus dat laat ik maar voor wat het is.
Mijn grote voordeel is dat ik geen problemos heb met een duo (heeft eigen brommert) :P
 
Zoiets moet t worden dan :)

Zit alleen nog op het GIVI rek (3 januari besteld) te wachten voor de zijtassen, levertijd is van week5 naar levertijd 'onbekend' gegaan... B|
Wel grappig dat de motor een hele andere look krijgt met die banden, protectie en de softbags. In de afsluitbare topkoffer kunnen de kwetsbare en/of waardevollere spullen.

Bekijk bijlage 1841178
Vind hem heel mooi zooi, vooral de banden staan de Versys goed vind ik.
Zelf ben ik niet zo van de soft zijtassen achter ,heb zelf voor deze geïnformeerd van SW-Motech .
Deze zaten op een demomodel en ik vond het er goed uitzien.
 
Bij mij ook, maar ze heeft aangegeven niet meer in de bergen te willen rijden. EN volgend jaar door Engeland wil ze niet links rijden, dus wel iets om rekening mee te houden
In de bergen rijden is ook wel weer 'een vak apart'; stijgen, dalen, hairpins, blinde bochten.

Maar in Engeland kan ze toch gewoon achter jou rijden? Hoeft ze zich geen zorgen te maken op de verkeerde baan te rijden (als jij tenminste de goede baan uitkiest _O-).
 
Vind hem heel mooi zooi, vooral de banden staan de Versys goed vind ik.
Zelf ben ik niet zo van de soft zijtassen achter ,heb zelf voor deze geïnformeerd van SW-Motech .
Deze zaten op een demomodel en ik vond het er goed uitzien.
Die Trax koffers zijn ook prima. Kunnen zeker tegen een stootje en zijn goed afsluitbaar.

Voordeel van de softbags vind ik ook wel het (ontbreken van) gewicht tov harde (alu) koffers. Wat zou zo'n lege alu zijkoffer wegen? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan