Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi, allen, gisteren voor het eerst ritje gemaakt op een Versys, wat een heerlijke motor...
Hou de motor zeer in gedachte!
Vond alleen het ruitje iets aan de lage kant voor mijn 1.96
Groet, AJ
 
ja die zijtassen lees ik niet veel goeds over. Schuiven, worden erg smerig enz.. Tanktas vind ik erg irritant. Zijkoffers of topkoffer zal er zeker wel komen maar is me nu nog net even te duur. Bovendien, ik ben iemand die veel filerijdt en overal tussendoor schiet bij verkeerslichten en dan hinderen zijkoffers me wel. Misschien puur tussen de oren maar het manoeuvreert toch lastiger lijkt me. Ben nu idd naar bagagerol aan het kijken. Gaat toch alleen om vrij lichte spullen (kleding meer niet).

Gister 18k beurtje gehad, geen bijzonderheden verder ;)
 
Vandaag aan mijn verzekrijng doorgegeven dat ik boven de 8k ga uitkomen dit jaar, het is ook zo verslavend!

@andrew: ik heb de complete kofferset en rijd maar zelden met alle koffers, maar ben wel blij dat als het nodig is ik de mogelijkheid heb om wat meer mee te nemen. (de investering als je hem zo koopt is ook gevoelsmatig anders als dat je het achteraf los moet aanschaffenb)Mijn topkoffer zit er meestal wel altijd op, geen last van met filerijden en toch (zeker in de komende periode) altijd setje extra handschoenen, regenpak zonnebril etc bij me. Het rijd zeker fijner zonder maar het is bij mij het accessoire waar ik niet meer zonder zou willen.

@ ajv: top dat je de motor een kans geeft, ik denk dat als meer mensen dit zouden doen de verkopen wat hoger zouden liggen. (de meeste gaan meteen kwijlen bij de Beierse concurrent) over het ruitje hoor/lees ik vaak commentaar. Ik heb hem vervangen door een mra-x-creen en die bevalt mij prima (wel even geduurd voordat ik de goede stand gevonden had) wil je echt het beste scherm voor de v1000 dan is de airflow van givi de beste keuze, ook verstelbaar en werkt super. Er is maar een nadeel.....hij is niet erg mooi (maar dat zeggen een hoop mensen ook van de v1000)
 
Denk ook wel dat er uiteindelijk een top koffer gaat komen, maar begin van volgend jaar denk ik. Het is er per slot van rekening ook de motor naar :)

Ach ja, ruitjes voor je motor. Het hele forum staat er vol mee. Als je echt helemaal uit de wind wil dan weet je vast ook wel wat voor soort motoren je het beste kunt kopen ;)

Toch wel gek dat als je naar de meeste motoren van Kawa kijkt, ze vrij agressief ogen, alleen de kleine en de grote Versys niet, terwijl je wel heel aanvallend kunt rijden met ze.
Vraag me ook af of er op termijn een facelift komt voor de V1000, want volgens Kawa geeft hun eerste echte motorscooter de nieuwe designrichting van Kawa weer. Ben benieuwd. Overigens zouden ze ook makkelijk nu een tussenmodel kunnen bouwen lijkt me, een Versys 800 met het blok van de Z800..

Anyway, idd leuk dat je een proefrit hebt gemaakt op onze fiets, dát zouden meer mensen moeten durven :Y Gewoon es uit hun Duitse comfortzone stappen
 
In 2014 is alleen de kleur weer geüpdate naar de (hoe kan het ook anders) kawa groene kleur.

En ruitjes blijven altijd moeilijk, in de zomer zou ik liever een naked zonder ruitje hebben ;) en in de winter zo groot mogelijk.

Het 800 truukje heeft triumph ook geen wind eireren gelegd. Dus wie weet!
 
Hoi,Allen...
Tja die ruitjes weten idd wat...
Rij al jaartje of 6 met ZRX,helemaal geen ruitje...
Is niet zozeer de rij wind,maar het gebulder van turbulentie,Maat van mij heeft zijn half jaar oude Streetglide er voor weg gedaan en is weer geheel open gaan rijden...

Zal wel goed komen,me eerst nog even id V100 verdiepen!
Een Groene zou idd wel tof zijn?

En ik heb idd net als zovelen helemaal nix met die GS´n,wel met Triumph,maar vind die 1200 net even teveel geld...
Moeilijke keuze gaat het worden,maar die Kawa is Me echt goed bevallen...

Bedankt voor de info,
Groeten,AJ
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor af en toe van een 18k onderhoud... Moet de V1000 niet binnen om de 12k?
Dus 1000 ==> 12000 ==> 24000 ==> 36000?
 
Beetje balen ;( Gappies en ik hadden zo t/m di gepland om Limburg, Ardennen en stukje Duitsland te pakken maar moeten annuleren vanwege het aankomende slechte weer. Nou moet er wel wat gebeuren wil ik als elke-dag-rijder cancelen maar ook het weerbericht voor Belgie voorspelde gister weinig goeds. Zeker als je eindelijk weer eens voor je lol gaat.

Overigens een bagagerol gekocht dus bagage probleem is voorlopig even opgelost ;)
 
Mogge allen,

nu ben ik nog nooit een andere Versys rijder tegengekomen maar gisterenavond stond er een bruine Versys inclusief berijder even stil precies voor één van mijn werklokaties (leger des heils de Haven) in het centrum van Amsterdam! Iemand van hier? Hij had sowieso een Nederlands kenteken.
Wie van jullie rijdt er trouwens gewoon door in herfst en winter? Ik ga hem binnenkort maar weer eens regen en pekelbestendig maken.
 
Mogge allen,

nu ben ik nog nooit een andere Versys rijder tegengekomen maar gisterenavond stond er een bruine Versys inclusief berijder even stil precies voor één van mijn werklokaties (leger des heils de Haven) in het centrum van Amsterdam! Iemand van hier? Hij had sowieso een Nederlands kenteken.
Wie van jullie rijdt er trouwens gewoon door in herfst en winter? Ik ga hem binnenkort maar weer eens regen en pekelbestendig maken.
als het droog is wordt er gereden hoor !!! hele winter door, gewoon goed afspoelen met koud water als er gepekeld is... ik heb hem niet voor de vitrine gekocht natuurlijk ;)
 
Mij zie je niet op de brommer in de wintermaanden. Niet alleen slecht voor de Versys des te meer voor het baasje. Heb zat winters doorgereden vroeger omdat ik geen auto hadt.
Hij staat nu onder de lader, echter tot het kouder wordt gaat die nog steeds de weg op.
 
Ikzelf rijd in principe altijd door (ook vanuit praktisch oogpunt). Altijd al gedaan. Enige momenten dat het mij te gortig wordt is ijzel, sneeuw of windkracht 7 en hoger. Heb ook niet voor niets MPR3's zodat ik ook door plensbuien veilig aan kom. Goed winterbestendig maken, verwarmde handschoenen en kleding en rijden maar. Natuurlijk wel een stuk voorzichtiger dan lente/zomer ;)
Zit af en toe nog steeds te kijken naar een andere uitlaat, maar als ik de uitslagen lees in de Motoplus van aftermarket uitlaten op een GS dan was er geloof ik van alle gerenommeerde merken maar 1 die echt vermogenwinst had en dat was zo'n 0,5% geloof ik. De rest had aanzienlijk vermogensverlies! :?
 
Met de pekel op de weg stop ik met motor rijden en stal ik hem (buiten onder een hoes en afdakje weliswaar) Tegen de kou kan je je redelijk goed kleden en rijd ik gewoon door.

Motor rijden moet wel leuk blijven, voor berijder en motor zeg ik altijd maar :]

Maar even wat anders. Ik vind het schakelen van de Versys toch wat hakerig gaan! Zijn er meer mensen die dat hebben? Het word beter na het afstellen van de ketting trouwens, hoe strakker hoe beter (binnen de fabrieks opgave dan hé).

Net een midden bok gemonteerd van SW motech. Prima passing en werkt fijn :Y
 
Zo weet je in ieder geval zeker dat ie helemaal nooit gestolen gaat worden... :?

@ Rica
Laatste tijd schakelt hij aan het begin van elke rit erg stroef in de eerste 3 versnellingen. Beetje vaag verhaal. Begrijp niet zo goed wat het kan zijn.
 
@ Andrew

Bij koude motor gaat schakelen, 1e 3 versnellingen en neutraal zoeken lastig, met warme(re) motor is dit veel beter trouwens. De ketting speling 25-35mm is de beste speling en de minste problemen. Dus weet precies wanneer de ketting gesteld moet worden! Met de middenbok gaat dat veel makkelijk dan met de zijstandaard overigens.

Mijn buurman heeft een 1400ZZR en zegt over het schakelen dat je altijd wat moet "rammen" met schakelen! Versnellingsbak gaat daar niet stuk van overigens hoor.



Verder blijft het een lekkere motor die makkelijk te besturen valt en prima handelbaar is. vanwege mijn lengte 1,96mtr is de hoge zit heerlijk. Nadeel is het (te) korte ruitje, waar ik nog steeds niet de juiste voor gevonden heb. Heb met een hoog ruitje van MDI proef gereden maar turbelentie vlak voor de helm bijft. Nu heb ik een flip over ruitje en dat gaat tot 90km goed *O* . Lang snelweg rijden is er niet bij voor mij helaas (nog) '( .

Als er meer lange mensen een versys hebben ben ik benieuwd naar hun ervaringen met het ruitje. :Y


Rica
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij hou je altijd wel een beetje turbulentie. Tenzij je een motor wil hebben waar je door de ruit heen kunt kijken, dan moet je bij twee andere merken zijn ;)
of een naked rijden, dan heb je ook geen turbulentie maar gelijkmatige (wind) druk.

Overigens motor lekker een tectyl beurt laten geven, hij ziet er weer schitterend uit en is weer helemaal winterklaar!

Zo, die is snel verkocht! Mocht je nog meelezen, koop je er helemaal niets voor terug, qua motor dan?
 
Verder blijft het een lekkere motor die makkelijk te besturen valt en prima handelbaar is. vanwege mijn lengte 1,96mtr is de hoge zit heerlijk. Nadeel is het (te) korte ruitje, waar ik nog steeds niet de juiste voor gevonden heb. Heb met een hoog ruitje van MDI proef gereden maar turbelentie vlak voor de helm bijft. Nu heb ik een flip over ruitje en dat gaat tot 90km goed *O* . Lang snelweg rijden is er niet bij voor mij helaas (nog) '( .

Als er meer lange mensen een versys hebben ben ik benieuwd naar hun ervaringen met het ruitje. :Y


Rica


Rica,

Niet alleen het ruitje is van invloed, ook je helm en je kleding zijn van invloed. Tis niet altijd van invloed om een andere ruit te nemen.
 
precies wat Andrew zegt, soms is een heel laag ruitje beter, omdat je dan alleen windruis hebt, en dat is veel minder storend dan dat gebulder om je hoofd.
Ik heb trouwens in de USA wel al wat fotos gezien van heeele grote ruiten, die ook veel breder zijn, dan wordt het dus meer een BMW RT... B|
bestellen via internet is natuurlijk makkelijk, wel ff opletten op het bedrag mbt invoerrechten en BTW...
 
Motor is inderdaad vrij snel verkocht...
Momenteel nog geen nieuwe want wij zijn eerst van plan om klein mannen aan te kopen...
Binnen 3 a 4 vier jaar ga ik terug op zoek.

Maar Versys was een HEERLIJKE motor...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan