Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik zou nu heel graag in mijn garage op een stoeltje naar mijn brommer zitten kijken, of nog liever erop zitten en ermee rijden, maar helaas zit ik momenteel op het werk, wat toch niet onbelangrijk is daar ik via die weg de brommer kan bekostigen.

ik neem morgen vroeg foto's en zal ze dan plaatsen :)
 
Ben je hier iets mee :

full
 
heb ze enkel langs de linkerkant gefilmd, brommer staat kort tegen de muur met de rechterkant, dus kon daar niet goed aan, en was te lui om m te verplaatsen
:+
 
Even een vraagje , heb pas geleden mijn achterband lek gereden , de originele bridgestone , nieuwe :( :( :( , heb eigenlijk altijd met bridgestone gereden , maar was is jullie ervaring , pirelli of Michelin of toch bridgestone .
Heb ergens hier gelezen dat er sommige pirelli een goede band vinden , maar zie het zo even niet terug , hebben jullie enig advies qua band .
 
Even een vraagje , heb pas geleden mijn achterband lek gereden , de originele bridgestone , nieuwe :( :( :( , heb eigenlijk altijd met bridgestone gereden , maar was is jullie ervaring , pirelli of Michelin of toch bridgestone .
Heb ergens hier gelezen dat er sommige pirelli een goede band vinden , maar zie het zo even niet terug , hebben jullie enig advies qua band .

Ik heb de Versys gekocht met Michelin Pilot Road 4 erop, en moet zeggen dat ze me fantastisch bevallen. *O* :t
Op de voorgaande ( Tiger 1050) Dunlop Roadsmart 2 en Metzeler Z8 en 01 op gehad.
De Metzelers deden zeker niet onder in vergelijking met de huidige PR4, terwijl de Dunlops, bleek na het rijden met de Metzelers, wat moeilijker de bocht in wilden, maar wel net zoals de Metzeler en Michelin veel grip en vertrouwen gaven :t

Op de ZR7 die ik daar voor had lagen Bridgestones, maar het moet gek gaan wil ik die nog ooit ergens op leggen.
 
Zoeken is niet zo moeilijk op dit Forum, trefwoord in toetsen en.......


Geplaatst op donderdag 19 mei 2016 20:40

Had bij aflevering van mijn Versys 1000 Metzeler Tourance Next laten monteren. Dit omdat ik met deze band erg goede ervaringen had. Heel opmerkelijk en niet verwacht zat ik bij 9.000 km. op de indicatoren.
Door de goede referenties heb ik toen een setje Pirelli Scorpion Trail II laten monteren. Met deze banden er op herken je de motor niet meer. Enorm koersvast. Geen duik of oprichtneigingen bij lastwechsel in de bocht. Echt buitengewoon.
Ben nu al weer 4.000 km verder maar verwacht niet dat ik de 9.000 km van de Metzeler haal. Plakken kost kennelijk toch wat extra rubber.
 
Weet je: je kan hele topics volschrijven over banden. Ik heb met van alles gereden, van Michelin Pilot Road 3 en 4 op de GTR en Tiger Sport. Dunlops ook op de Tiger gehad maar de laatste twee sets waren Pirelli Angel GT en die bevielen uitstekend. Nu op de Versys een paar Battlax BT 023 en die bevallen ook prima. Geeft veel vertrouwen in de bocht, geen rare dingen op het rechte eind (op de strepen) en bij regen kan ik ook normaal een bocht in en remmen, wat wil je nog meer? :P

Bij normaal gebruik zal je met de huidige banden die te koop zijn nooit het uiterste er uit halen. De grens van banden zit meestal tussen je oren. O-)

Ik rij veel woon/werk dus ik moet een band hebben die ook bij regen vertrouwen geeft. Ben je een mooiweer rijder die de motor laat staan als het een beetje bewolkt is dan moet je misschien naar wat anders zoeken *D

Oh ja, ik ben best een doortrapper :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de eerste set bridgestone laten vervangen bij 6000 kilometer beurt. Dingen waren op. Daarna pirelli scorpion trail 2 laten monteren. Nu laat ik a.s. vrijdag toch weer setje bridgestone t41 monteren. Op aanraden van dealer. Niet omdat hij bridgestone op voorraad heeft, want de pirelli heeft ie ook liggen.
We zullen het beleven.
 
17K is meer de levensduur van een kettingset.

Doe de helft met een band en het dubbele met een kettingset. Wel bij 15K een nieuw voortandwiel.
 
Bij 6000 je banden op?! Wow. Ik zit op 17.000 op mijn eerste setje en ze zijn nog prima.

Yep, normaal doe ik wel wat langer met de bandjes. Dealer was ook wel enigzins verbaasd, maar omdat ik tevens een voetstepje versleten/afgebroken had ook weer niet :+ maar heb hier al eerder aangegeven dat volgens mij eerste set goedkoopste was (misschien wel 2e keus) voor Kawasaki.
Ondanks dat het bridgestones waren.
Dit wordt dus nu 3e setje bij bijna 16k. Toch 10k gehaald :] . Let wel betreft altijd achterband. Maar ik wissel altijd meteen beide bandjes.
 
Met 36k deze week ketting vervangen. Tandwielen en ketting waren nog niet helemaal op, maar had set liggen en ketting begon onregelmatigheden te vertonen.

Screenshot_20180628-222153.png


Geleverd op T30's, nu 3e set erop. Gemiddeld 10-12k per set. Band doet wat ik wil en kan meer als ik durf. Misschien keer ander type band, aan de andere kant waarom eigenlijk....

Morgen weer nieuwe olie erin, nieuw filtertje. Klaar voor 2 weken eifel straks. Hopen dat het een beetje dit weer of iets koeler blijft :]
 
Laatst bewerkt:
Met 36k deze week ketting vervangen. Tandwielen en ketting waren nog niet helemaal op, maar had set liggen en ketting begon onregelmatigheden te vertonen.

[afbeelding]

Geleverd op T30's, nu 3e set erop. Gemiddeld 10-12k per set. Band doet wat ik wil en kan meer als ik durf. Misschien keer ander type band, aan de andere kant waarom eigenlijk....

Morgen weer nieuwe olie erin, nieuw filtertje. Klaar voor 2 weken eifel straks. Hopen dat het een beetje dit weer of iets koeler blijft :]

Ziet er goed uit die ketting ,vraagje waar heb je die valbeugel set voor de achterkant vandaan
 
exactamundo ;-)

Vind de nieuwe oplossing netter, rijd 98% van de tijd zonder koffers rond, maar met rek....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan