Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welkom op MFIk heb er eentje te koop staan in België.
Spiksplinternieuw, wit, werd nog niet ingeschreven of op gereden.
Wordt verkocht omdat we een nieuwe gezinswagen nodig hebben, helaas.
Vaste prijs: 9500 € -----> Koopje :-)
Das lachen, dan krijg je dus gewoon gratis banden? Sweet. Al ervaring met Conti's?
ik heb het ruitje van MDI, maar ik zit niet volledig uit de wind...Iemand ervaring met ander windscherm. Zoek er ééntje dat me zo goed als volledig uit de wind zet tijdens lange ritten. Ik word soms gek van het gebulder.
is dat de kawa kofferset of de Givi?Hallo,ik heb al enkele keren dit forum over de VERSUS 1000 doorgenomen met enige interesse.Ik rij zelf sinds feb'13 met een versus 1000 (tevens ook m'n eerste KAWA) en heb tot op heden zéér tevreden met mijn nieuwe aanwinst.P.s.: ik heb het windscherm vervangen door een mri-scherm dat een goede aankoop bleek te zijn i.v.m windbescherming(mijn vorige moto was nml een Pan.).De witte versus met de crashbar en de verstralers --> knappe uitvoering, zet me aan't denken.:-)
[afbeelding]
[afbeelding]
ze zijn allebei even wendbaar, de draaicirkel is zo groot als de afstand tussen je oren, weet je nog ?Mijn lijstje met evt opvolger voor mijn kleine Versys is in principe teruggebracht tot twee. De Versys 1000 of de Tiger 1050 sport. Nu moet ik de laatste nog gaan rijden maar hij is wel aanmerkelijk smaller (net zo breed als mijn 650 Versys) dan de 1000.
Dat is wel een groot pluspunt aangezien ik weliswaar veel snelwegkilomers rijd, maar ook op verschillende lokaties midden in het centrum van Amsterdam werk. Ik vroeg mij daarom ook af of jullie ervaring hebben met druk stadsverkeer, langs rijen auto's bij verkeerslichten schieten en krappe nauwe bochtjes draaien
die 6K is geen grote beurt, dus je kunt ook veel zelf doen. die kilometers zullen geen probleem zijn, en beide blokken hebben hun betrouwbaarheid wel bewezen denk ik.@Fulleke
goed punt, helemaal gelijk in qua wendbaarheid Ben alleen wel een flinke rausdouwer. Als het mij te druk is of te lang duurt (en dat gebeurt regelmatig want het staat standaard vast in A'dam) rij ik regelmatig fietspaden en voetpaden op om alles te passeren en dat gaat links rechts tussen de bekende paaltjes door ... Ok hoort niet maar ik heb ook een motor om tijd te winnen, anders ga ik wel met de auto
Wat betreft rekensom heb je absoluut gelijk in. Met de vervanger van mijn kleine stuurmonster wil ik echt een paar jaar mee doen en met mijn kilometrage kan dat makkelijk 100.000km worden.
Zou er qua betrouwbaarheid vh blok een verschil zijn tussen de Kawa en Triumph? Daarnaast sta je bij Kawa elke 6k bij de dealer, dat is voor mij elke 12 weken zo'n beetje dan
waar ga je hem halen? Molenaar?Hallo mede-forummers,
Ik kom de korte lijst eigenaren van deze, volgens mij, ondergewaardeerde motorfiets aanvullenmet mijn naam. Vanaf zaterdag mag ik mij trots eigenaar noemen van een witte versys 1000.
16 jaar nadat mijn moeder zei: Je kan beter eerst je auto rijbewijs halen, en mijn reactie was: als ik het niet nu doe dan wordt ik zo'n 40 jarige die zijn rijbewijs dan pas gaat halen. Heb ik er toch mooi nog 6 jaar af weten te snoepen en is de begeerlijke klasse bijgeschreven op mijn roze pasje.
Na een lange zoektocht en het proefrijden op CB600f Hornet, CBF1000A & F, V-strom, Versys 650, Monster 696, street triple, tiger 800XC, Tiger 1050 F800r, Z750 en uiteraard de Versys 1000 (welke aanvankelijk niet eens op mijn lijstje stond) Heb ik voor de laatste gekozen.
Aan de verschillende type motoren zie je dat ik nog niet helemaal mijn "soort motor" kon bepalen. De fun, sportivieteit en strak sturen van een naked, het smeuige karakter van een 4 1000cc 3of 4 cilinder, de relaxte zithouding van een allroad, de windbescherming van een toerfiets, ik wilde het eigenlijk allemaal wel. En aangezien het financieel en ruimte technisch niet haalbaar was om dan maar meerdere motoren aan te schaffen, moesten er dus compromissen gesloten worden......of niet?
Na een proefrit op de(destijds bovenaan het virtuele lijstje staande) versys 650 vanwege zijn hoge fungehalte strak stuurwerk en goede testreviews was ik enigszinst teleurgesteld toen ik er vanaf stapte. Ik kon maar niet wennen aan de staande 2 cilinder. Van de gehuurde F800r waarmee ik reed kon deze me ook al niet bekoren en was blijkbaar "niet mijn ding". Dit aangevend aan de verkoper, samen met dat ik het smeuige (maar weinig spannende) karakter van bijvoorbeeld een CBF1000F wel geweldig vond en of hij nog een goede suggestie kon doen kwam hij op de proppen met de Versys 1000.
Hoewel boven budget, maar nieuwsgierig naar hoe het reed (zonder eigen motor sla je proefritjes na het behalen van je rijbewijs gewoon moelijk af ben ik gaan rijden. En zoals hij al voorspelde, ik kwam met een grote glimlach terug (en een probleem budgettair )
Hij had tot de 5000 toeren het smeuige en liniaire van de CBF1000, boven de 5000 de gretigheid van de CB600F, de speelsheid en fijne stuureigenschappen van de kleine broer de 650 en de windbescherming van de Vstrom. En natuurlijk is hij niet perfekt en vervangt hij niet al deze motoren, maar voor mijn kwam hij het meest in de buurt! En werd daarmee met stip nummer 1 op mijn lijstje.
Maar goed de meest van jullie wisten al dat het een fijne motor was
Dit is de kawa kofferset van Givi. De eerste reeks van koffers geraakte niet door de keuring, dus de hele kofferset terug naar Japan voor de nodige modificaties (een collega met een VERSUS van de eerste lichting heeft 6 mnd op z'n kofferset moeten wachten).Dit euvel is nu van de baan,ik heb MAAR 2 weken moeten wachten op m'n koffers.
veel plezier! kga zelf donderdag naar de Eifel...Gisteren weer de nodige km gereden begin steeds meer lol te krijgen van de Versys. Donderdag (hemelvaart) ri. de Doloos en dan gaan we 1 1/2 week los in de speeltuin.