Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een middenbok/standaard? Ben van plan er ook een te plaatsen op mijn Versys 1000. Nou heb ik vele foto's gezien van een uitgeklapte standaard maar zie er geen een die in getrokken is! Heeft iemand zo'n foto, links en rechts van de motor toevallig?

Wat de motor temperatuur tijdens rijden betreft: die van mij blijft redelijk koel op lange afstanden, zeg maar op de snelweg, zo'n 67 - 70 graden. Bij stilstaan of langzaam rijden tikt hij makkelijk de 100grd aan.

Grt,
Rica
Nieuw op dit forum per vandaag!
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met een middenbok/standaard? Ben van plan er ook een te plaatsen op mijn Versys 1000. Nou heb ik vele foto's gezien van een uitgeklapte standaard maar zie er geen een die in getrokken is! Heeft iemand zo'n foto, links en rechts van de motor toevallig?

Wat de motor temperatuur tijdens rijden betreft: die van mij blijft redelijk koel op lange afstanden, zeg maar op de snelweg, zo'n 67 - 70 graden. Bij stilstaan of langzaam rijden tikt hij makkelijk de 100grd aan.

Grt,
Rica
Nieuw op dit forum per vandaag!
kzal es kijken vanavond of ik er bij kan
 
Mannekes ben net terug van Griekenland met de Versys... Was een heerlijke vakantie. Binnenkort reisverslagje met foto's en details over hoe de verys het gedaan heeft.

Ik kan je zeggen dat die 100 graden aantikken niet abnormaal is. In Griekenland had ik het iedere keer als ik langer dan 20 seconden stilstond. Maar de ventilator doet dan zijn werk... Zelfs in temperaturen van meer dan 40 graden in de zon koelt hij dan met het nodige geblaas af.
 
Mannekes ben net terug van Griekenland met de Versys... Was een heerlijke vakantie. Binnenkort reisverslagje met foto's en details over hoe de verys het gedaan heeft.

Ik kan je zeggen dat die 100 graden aantikken niet abnormaal is. In Griekenland had ik het iedere keer als ik langer dan 20 seconden stilstond. Maar de ventilator doet dan zijn werk... Zelfs in temperaturen van meer dan 40 graden in de zon koelt hij dan met het nodige geblaas af.


Kom maar op met je verhaal. :) :)
 
2.5 bar voor, 2.9-3.0 bar achter! :P

Maar ehhhh, niemand een foto van ingetrokken middenbok beschikbaar? :z
 
Dus een reisverslagje... Geen dag per dag debriefing maar een overzicht hoe de Versys het gedaan heeft.
Even situatie schetsen:
  • Dunlop roadsmart II banden en klein onderhoud gehad voor vertrek voor een reis van 5874 km.
  • Temperaturen varieerde tussen 4°C (Insbruck tot Koblenz) en 41°C.
  • Gewicht van bestuurder, passagier en bagage = 217 kg

Zadel en comfort
De rit naar Italië (Ancona) was inderdaad langdradig. De laatste 300 km hebben mijn vrouw en ik aan poeppijn geleden. De overige 1300 km gingen vlekkeloos mits je af en toe wat ging verzitten uiteraard. Op de terugrit was onze kont al zodanig gehard dat we de 1600 km zonder poeppijn hebben afgelegd tot we op de Ring van Antwerpen kwamen.
Het enige dat ik miste was een cruise control. Volgend jaar eens iets zoeken. Want het is wel aangenaam om af en toe je rechterpols te kunnen lossen.

Gedrag motor
Op een gegeven moment dacht ik dat ik olieverbruik had. Wat me niet zou verbaasd hebben als je weet dat de Versys 217 kg + zichzelf ophoog en omlaag moest torsen op de bergen in Griekenland.
Maar terug thuisgekomen was het oliepeil zelfs geen mm gedaald. Heerlijk of niet?

Dat de Versys zich in zéééééér lage toerentallen en met zeer hevige hellingshoeken zich er toch nog uit kan SLEUREN heeft hij bewezen in Limni op Evia. We moesten daar een haarspeldbocht nemen in een dorpje met geparkeerde wagens aan beide kanten. Heel leuk om te doen hoor! De hellingshoek was (schat ik aan de hand van geodriehoek) rond de 30 graden. Redelijk stevig dus. Aangezien er ook nog voetgangers aan het oversteken waren moest ik dus hééééél traag rijden, bergop met een zenuwachtige dame achterop. Balans bleef perfect en na de gashendel een beetje meer open te draaien reed hij zoetjes door.

Eerste slaapnacht heb ik ook een stukje (8km) moeten offroaden. Op het gemak weliswaar want het was half twee 's nachts. De band zat op een gegeven moment tot aan de ketting in los zand. Wij allebei even gek worden na een vermoeiende nacht. Na veel moeite de motor eruit gekregen. Moraal van het verhaal. De Versys kan zeker een stukje offroad rijden mits de juiste bandenkeuze. Ah ja... Kleine typ... Installeer een pro oiler of iets dergelijks. Mijn ketting hing onder het zand. Na 10 km rijden de dag nadien was de ketting terug stralend proper.

Toen we terugreden richting België kregen we een wolkbreuk te verteren nabij Ancona. Op een gegeven moment ben ik (letterlijk) met m'n voeten door het water gereden op de autosnelweg tegen een snelheid tussen de 70 en 80 km/h. De motor gaf geen krimp... BMW's, Vespa's, Ducati's, stonden uiteraard aan de kant... Ofwel was de bestuurder een Italiaan en wou niet nat worden of vertrouwde de wegligging niet meer bij water dat tot aan je enkels kwam niet meer. Ik moet zeggen dat ik het eerst ook niet zag zitten bij de eerste plas van 50 m maar daarna... JIEEEEHAAAAAA!!! YOLO :-)

Snelheid
In Duitland hebben we steeds de goed doorgereden op uitzondering van de wegenwerken. Ik heb één benzine tank sportief gereden, zoveel mogelijk 170 km/h en meer. Piek was 205 op de gps. Toen moest ik alles dichtgooien. Wat me toen het meest verbaasde was dat mijn verbruik nog geen 6,5 liter/100km was.
Maar over het algemeen de gewone reglementaire snelheden. Inclusief die sportieve rit kwam mijn verbruik uit op een gemiddelde van 5,4 liter/100 km. Niet slecht voor een viercilinder met 217 kg aan extra gewicht.

Wegen in Griekenland zelf
Beter dan in België... :-)

Ik moet wel zeggen dat mijn bandenkeuze uitstekend was. Iedere keer als ik mijn voeten moest neerzetten was het opletten om niet uit te schuiven vanwege de gladheid op de weg. Maar de banden gave GEEEEEEEEEN enkele krimp.


ALS ER SPECIFIEKE VRAGEN ZIJN... SHOOT!
 
Ik weet dat het ergens op het forum staat. Maar ik kan geen foto's toevoegen aan mijn documenten...
 
foto's van de standaard ingeklapt,

de fiets was nog niet gewassen haha

full


full
 
Laatst bewerkt:
Fulleke, dank voor je foto's! :} Die fiets heeft inderdaad wel een wasbeurtje nodig!

Je hebt geen last aan de linker kant van de middenbok met de achterkant van je voet (haha, ik leef op grote voet namelijk!). Rechts ziet er goed uit en ook de bodem vrijheid ziet er ook goed uit. Maar gebruik je midden bok vaak of alleen de zijstandaard onderweg, thuis, vakantie?

Gaat het "opbokken" zwaar of valt dat mee? Of is dat gemiddeld voor een normale motor van dit formaat/gewicht. Ik lees namelijk op het internet dat mensen hem zwaar vinden opbokken (andere motor merken met SWmotech middenbok). Ik neem aan dat je de midden bok er later heb opgezet omdat deze niet standaard door Kawasaki geleverd word of optioneel is.

Ik las in het (prachtige *D ) reis verslag van Zois dat je geen olie verbruik had! Geweldig natuurlijk, mijn motor heeft een verbruik van ca. 0.4 liter per 2000km! Zijn er meer berijders van de Versys 1000 die olie verbuik hebben of juist helemaal niet? Mijn fiets staat net op de 4000km namelijk en dat valt me wel wat tegen eerlijk gezegd. Misschien dat het later, naarmate hij meer ingereden is, minder zal verbruiken? maar die ervaring heb ik niet dus..... forum leden, brand los :Y
 
Fulleke, dank voor je foto's! :} Die fiets heeft inderdaad wel een wasbeurtje nodig!

1. Je hebt geen last aan de linker kant van de middenbok met de achterkant van je voet
2. Maar gebruik je midden bok vaak of alleen de zijstandaard onderweg, thuis, vakantie?
3. Gaat het "opbokken" zwaar of valt dat mee? Of is dat gemiddeld voor een normale motor van dit formaat/gewicht.
4. Ik neem aan dat je de midden bok er later heb opgezet omdat deze niet standaard door Kawasaki geleverd word of optioneel is.
1. klopt, geen last
2. onderweg weinig, thuis in de garage altijd, als ie langer dan een half uur moet staan gaat ien op de bok
3. opbokken gaat heel licht. Een beetje drukken met je voet en hij gaat al, staat zeer stabiel
4. inderdaad later er op gezet.
 
Bandenspanning doe ik zoals voorgeschreven. Is er een speciale reden dat je dat vraagt? Verschilt wellicht ook nog per bandenmerk/soort.

@zois Wat een trip zeg :) Maar goed om te zien dat de Versys geslaagd is!

Wat betreft warmte dat het blok afgeeft laat ik gewoon lekker rusten. Heb al gelezen en vernomen dat idd veel meer motoren dit hebben, bijvoorbeeld ook de nieuwe KTM 1190 ;)
 
middag allen,

kom ik terug van vakantie zie ik Motor-Forum oma weer! :( Dát kan dus niet, even een schopje omhoog zo. Bijna 3 weken in Andalusie geweest, niet met motor helaas maar had niets eens met de V1000 bij ons huisje in de bergen kunnen komen zo slecht was de weg, nou ja weg. Mag de naam niet hebben _O- En extreem stijle stukken. Niet eerder meegemaakt.

Anyway, terug naar motoren. Helaas geen V1000 gezien in Spanje. Wel zijn kleine broertje, de V650. Werd daar als politiemotor gebruikt.
Toch wel bizar om te zien dat ook in Spanje het blijkbaar zo is, áls er maar een BMW logo op staat wordt het gekocht. Denk dat 80% vd motoren daar uit Beieren kwam. Zelfs de Multipla onder de motoren, de Scarver reed daar veel rond :r

Morgen eindelijk weer op de motor stappen! Weliswaar richting werk maar toch.
Iemand verder nog wel iets zinnigs te melden i.t.t. deze bijdrage? 8-)
 
ja hoor, maar het reageren schiet er wel eens bij in... *D

een nieuwe aankoop gedaan, ik was die enorme Givi Topcase die ik had gekregen bij de aankoop zat, dat moest stoerder kunnen, dus nu siert de Givi Trekker TRK46 mijn achterkant. Volgend jaar zomer een grote trip naar het zuiden, dus dan komen er de zijkoffers bij...

full


full


full


full


full


full


@Zois: een cruise-control is wel kostbaar, heb je hier wel eens aan gedacht: de throttle rocker, ik rij er al jaren mee. Je kunt je handpalm er op laten rusten, zodat je niet hoeft te knijpen. Doordat je hem kunt draaien kun je hem op alle "gas-standen" gebruiken...
Kost geen drol...

full
 
Laatst bewerkt:
@ Fulleke
Staat hem goed die nieuwe topkoffer. Vind zelf de standaard kofferset niet echt mooi dus als ik op zoek ga naar een set zou dit meer in de buurt komen.

Ik ben overigens niet echt blij met onze overheid en hun besparingsdrift :N Nu paar dagen op stukken 's avonds en 's nachts gereden waar het licht op de snelweg uit is. Zie echt heel weinig zo. Voor eigen veiligheid zelfs hele stukken met grootlicht gereden. Euro's blijkbaar belangrijker weer dan veiligheid. Zal mij benieuwen als het straks gevroren heeft en de wegen weer vol met gaten zitten. Waar ze overigens ook geen geld voor willen uitgeven om te herstellen. Gaten en donker, gevaarlijke combi... '(
 
Hey Andrew

Dat throttle locker gedoe heb ik geprobeerd ja... Helaas pindakaas werkte dat voor mij eerder irriterend omdat ik dan geen drie seconden aan één stuk dezelfde snelheid bleef rijden...
Ik zou graag een oplossing vinden om letterlijk mijn rechterhand eens te kunnen losschudden tijdens het rijden. De tips in verband met ijzerdraad en O-ringen heb ik al geprobeerd zonder resultaat.

Naar waar zou je eigenlijk willen gaan met de motor?
 
Afgelopen zondag terug gekomen uit de Doloos. Was me weer zeer aangenaam om met de Kwak weer de ene na de andere bocht te rijden. En ja hoor, ook een kleine schade gereden. Aan de rechterzijde een beetje te krap in gestuurd. Stond na afloop volgens men vrouwtje die achter me reed een paaltje heen en weer te zwaaien. Gelukkig alleen spiegel gesneuveld.
Verder een heerlijke week gehadt met alleen maar strak asfalt. Waarom kan men in Italie de wegen wel bijhouden en in "welvaartsland"(?) nederland niet.
7 dagen rond gereden daar met wederom veel plezier. Wat me wel opvalt dat er in de weekeinde nog steeds motorijders zijn die verbaast kijken als er een versys samen met een cb600 voor kunnen blijven of bij kunnen sloffen. Je ziet in deze regio wel steeds meer van dit soort motoren komen. Tis nu eenmaal lekkerder sturen is in ieder geval onze ervaring.
Zie het wel aan het rijden van mezelf dat het allemaal makkelijker gaat.
Versys heeft geen klap verkeerd gegeven en is en blijft leuk speelgoed. Volgend jaar maar weer.
 
Laatst bewerkt:
@CBX Blakkie
Klinkt als een zeer mooie bestemming. Nog nooit geweest.
Valt me sowieso op dat er buiten Ned, bijv UK en Frankrijk véél meer Kawa's worden verkocht dan hier.
Vriend van mij wou toch wel es een stukje rijden op mijn V1000 en ik daardoor op zijn Hornet. In het begin verbaasde hij zich over het feit dat die V zoveel groter is maar super bochten pakt. Daarnaast hoorde ik hem heel vaak brullen als ie vol op het gas ging hoe geweldig veel koppel ie heeft. Hij zat echt te genieten *D Voor mij was wel even wennen, zo'n naked is echt formaat brommertje als je altijd op de V zit _O-

Volgende week 18k beurtje.
 
@CBX Blakkie
Klinkt als een zeer mooie bestemming. Nog nooit geweest.
Valt me sowieso op dat er buiten Ned, bijv UK en Frankrijk véél meer Kawa's worden verkocht dan hier.
Vriend van mij wou toch wel es een stukje rijden op mijn V1000 en ik daardoor op zijn Hornet. In het begin verbaasde hij zich over het feit dat die V zoveel groter is maar super bochten pakt. Daarnaast hoorde ik hem heel vaak brullen als ie vol op het gas ging hoe geweldig veel koppel ie heeft. Hij zat echt te genieten *D Voor mij was wel even wennen, zo'n naked is echt formaat brommertje als je altijd op de V zit _O-

Volgende week 18k beurtje.

Dolomieten is verschrikkelijk mooi om te rijden. Geen of weinig politie die bij een verkeerde manoeuvre gelijk een U-turn (zoals die kleine van SBS6 zou zeggen) maken om te kunnen schrijven. Voor de tweede keer heeft het vrouwtje de Hornet 600 meegenomen i.p.v. de RSV Mile. Moet zeggen dat is beter te sturen dan die zware 2 pitter. Heb er in de buurt van het hotel nog even mee gereden is niet verkeerd en doet niet veel onder voor de Versys.
We zien alweer uit naar de mei vakantie. Wederom naar de doloos.
 
Ik heb de volgende vraag aan allen hier. Hebben jullie allemaal zij en of topkoffers?
Wil eigenlijk nog niet zulke jetsers op mijn fiets hebben maar mijn rugzak is te weinig voor paar dagen weg. Is er iemand van jullie die zadeltassen heeft of een tank of buddytas op de V1000? Zoja ben ik benieuwd welk merk.
 
Ik heb de volgende vraag aan allen hier. Hebben jullie allemaal zij en of topkoffers?
Wil eigenlijk nog niet zulke jetsers op mijn fiets hebben maar mijn rugzak is te weinig voor paar dagen weg. Is er iemand van jullie die zadeltassen heeft of een tank of buddytas op de V1000? Zoja ben ik benieuwd welk merk.
de topkoffer van mij heb je gezien ;)
over zijtassen, ik had een setje van motozoom gekocht voor 130 euro, en daar zaten eaterdichte tassen in, die je er als hoes omheen kon trekken.
niet kopen, al het water dat van de onderkant omhoog spat verzamelt zich onderin die hoes...
ze worden bovendien bijzonder smerig, en je moet ze ook erg strak aantrekken, willen ze een beetje goed om het zadel hangen.
IMHO: koop zijkoffers, geen gesodemieter met opdoen en afhalen, en lekker waterdicht.
kost wat, maar het scheelt je veel ergenis.
tanktas kan ook, maar zit wel in de weg met je tellers. Ook bij het tanken is het lastig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan