Correct opgemerkt dat de helm ook van invloed is, verschil in kleding heb ik nog niet (op)gemerkt overigens. Ik heb vrij snel nadat ik de motor gekocht had ook een nieuwe systeemhelm (shoei) aangeschaft en dat gaat al beter, zoals ik mijn vorige bericht omschreven heb. Zonde ruitje (naked) heb ik ook een tijdje gereden in de zomer en is best prettig te noemen maar met vliegen happen (hahaha) en regen is een ruitje toch wel weer een aanrader vind ik.
Ik heb wel gemerkt dat hoe hoger het ruitje komt hoe meer turbulentie dat geeft erachter en een lager ruitje minder. Ik heb ook overwogen het ruitje af te zagen op een bepaalde hoogte en dan zoals Fulleke al treffend omschreef alleen windgeruis hebt en dat is veeeel minder storend inderdaad dan het gebulder vlak voor de helm. Maar om eerst de andere opties uitgeprobeerd te hebben heb ik afzagen nog niet gedaan tot nu toe, een nieuw -orgineel- ruitje is toch best prijzig te noemen.
De turbulentie zit namelijk vlak voor de helm! Met systeem helm open scheelt het ook al een berg en op lagere snelheden (tot de 80-85km) is het gewoon "stil" er achter en heerlijk om te toeren!. Met 100-110km per uur -klep dicht- en turbelentie kan ik het zicht (focus) amper scherp houden op de weg en is zeer vermoeiend rijden! Voor -de wat langere mensen onderons ca. 1,96mtr- op de Versys zal dit heel herkenbaar zijn. Maar buiten dat alles is het ook niet "veilig" te noemen.
Een hele hoog ruit waar je door heen moet kijken heeft niet mijn voorkeur. Ik wil nog het MRA-X screen uitproberen.
Bedankt voor de reacties alvast en voor de de wat langere Versys rijders op dit forum: laat je ervaring horen wat mij betreft.
Ik heb wel gemerkt dat hoe hoger het ruitje komt hoe meer turbulentie dat geeft erachter en een lager ruitje minder. Ik heb ook overwogen het ruitje af te zagen op een bepaalde hoogte en dan zoals Fulleke al treffend omschreef alleen windgeruis hebt en dat is veeeel minder storend inderdaad dan het gebulder vlak voor de helm. Maar om eerst de andere opties uitgeprobeerd te hebben heb ik afzagen nog niet gedaan tot nu toe, een nieuw -orgineel- ruitje is toch best prijzig te noemen.
De turbulentie zit namelijk vlak voor de helm! Met systeem helm open scheelt het ook al een berg en op lagere snelheden (tot de 80-85km) is het gewoon "stil" er achter en heerlijk om te toeren!. Met 100-110km per uur -klep dicht- en turbelentie kan ik het zicht (focus) amper scherp houden op de weg en is zeer vermoeiend rijden! Voor -de wat langere mensen onderons ca. 1,96mtr- op de Versys zal dit heel herkenbaar zijn. Maar buiten dat alles is het ook niet "veilig" te noemen.
Een hele hoog ruit waar je door heen moet kijken heeft niet mijn voorkeur. Ik wil nog het MRA-X screen uitproberen.
Bedankt voor de reacties alvast en voor de de wat langere Versys rijders op dit forum: laat je ervaring horen wat mij betreft.