Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Correct opgemerkt dat de helm ook van invloed is, verschil in kleding heb ik nog niet (op)gemerkt overigens. Ik heb vrij snel nadat ik de motor gekocht had ook een nieuwe systeemhelm (shoei) aangeschaft en dat gaat al beter, zoals ik mijn vorige bericht omschreven heb. Zonde ruitje (naked) heb ik ook een tijdje gereden in de zomer en is best prettig te noemen maar met vliegen happen (hahaha) en regen is een ruitje toch wel weer een aanrader vind ik.

Ik heb wel gemerkt dat hoe hoger het ruitje komt hoe meer turbulentie dat geeft erachter en een lager ruitje minder. Ik heb ook overwogen het ruitje af te zagen op een bepaalde hoogte en dan zoals Fulleke al treffend omschreef alleen windgeruis hebt en dat is veeeel minder storend inderdaad dan het gebulder vlak voor de helm. Maar om eerst de andere opties uitgeprobeerd te hebben heb ik afzagen nog niet gedaan tot nu toe, een nieuw -orgineel- ruitje is toch best prijzig te noemen.

De turbulentie zit namelijk vlak voor de helm! Met systeem helm open scheelt het ook al een berg en op lagere snelheden (tot de 80-85km) is het gewoon "stil" er achter en heerlijk om te toeren!. Met 100-110km per uur -klep dicht- en turbelentie kan ik het zicht (focus) amper scherp houden op de weg en is zeer vermoeiend rijden! Voor -de wat langere mensen onderons ca. 1,96mtr- op de Versys zal dit heel herkenbaar zijn. Maar buiten dat alles is het ook niet "veilig" te noemen.

Een hele hoog ruit waar je door heen moet kijken heeft niet mijn voorkeur. Ik wil nog het MRA-X screen uitproberen.

Bedankt voor de reacties alvast en voor de de wat langere Versys rijders op dit forum: laat je ervaring horen wat mij betreft.
 
Volgens mij hebben de meesten van jullie handkappen, maar ik nog niet. Nu zat ik te denken om de LED Vision handguards (Acerbis) te proberen. Twee vliegen in 1 klap, en handkappen en veel meer zicht. Bovendien ben ik een doorrijder en rijd ik door mijn werk zowel overdag als 's nachts en nu veel verlichting uit is op snelwegen merk ik dat ik toch echt wat meer zicht nodig heb.
Iemand hier of bekenden van jullie enige ervaring met deze handguards?

Acerbis Shop
 
Gezien de handkappen op batterij werken zou ik behalve dat het als markeringslicht kan dienen niet teveel verwachten van de lichtopbrengst . Ik begrijp niet goed of je zelf beter zichtbaar wil zijn of zelf beter wilt zien, in het eerste geval zal het helpen, in het tweede geval vrees ik dat het niets brengt. Daarvoor zal je toch echt een set spotlights, verstralers of watvoor naampje ze er dan aan geven moeten gebruiken.

De gemiddelde gs is er ook mee uitgerust en het is me pliesie technisch niet helelmaal duidelijk wat er wel en niet toegestaan is.

Nadeel is dat dit soort setjes en de steuntjes die je hiervoor moet hebben en in sommige gevallen een aansluitkit voor op de boordspanning aardig in de centen kan lopen.

Toch al snel 200-300 euro....

Qua scherm voor lange mensen: givi airflow komt er op het engelse versys1000 forum als beste uit. Maar ook als lelijkste.
 
Volgens mij hebben de meesten van jullie handkappen, maar ik nog niet. Nu zat ik te denken om de LED Vision handguards (Acerbis) te proberen. Twee vliegen in 1 klap, en handkappen en veel meer zicht. Bovendien ben ik een doorrijder en rijd ik door mijn werk zowel overdag als 's nachts en nu veel verlichting uit is op snelwegen merk ik dat ik toch echt wat meer zicht nodig heb.
Iemand hier of bekenden van jullie enige ervaring met deze handguards?

Acerbis Shop
ik kende deze nog niet, wel de acerbis met knippers...
wat ik wel weet is dat je qua lichtopbrengst voor zicht niet veel hoeft te verwachten van deze LED lampen, qua zictbaarheid kan het wel een bijdrage leveren....
 
Hmmm... jullie hebben wel een punt. Niet zo bij stil gestaan. Wilde het zowel voor zelf beter gezien te worden als meer lichtopbrengst voor mezelf gebruiken. Is vermoedelijk alleen voor het eerste echt bruikbaar. En vermoedelijk mag dit officieel niet eens in Ned maar als ze dáár écht eens op zouden controleren dan zal half motorrijdend Ned. e.e.a. van zijn fiets moeten afschroeven of juist er in (demper :) )

Kennen jullie een andere oplossing om zelf meer zicht te krijgen? Naast de GSA oplossing ;) Kun je bijv ook een ander soort lamp met veel meer lichtopbrengst in de Versys plaatsen?
 
*:) Oh enne mag ik jullie bij deze voor de:

gelovigen onder ons, een gezegende Kerst,
voor de niet gelovig maar wel Kerst vierend onder ons, fijne Kerstdagen
voor degenen die het helemaal niet vieren, twee lekkere vrije dagen
toewensen *:)
 
Hmmm... jullie hebben wel een punt. Niet zo bij stil gestaan. Wilde het zowel voor zelf beter gezien te worden als meer lichtopbrengst voor mezelf gebruiken. Is vermoedelijk alleen voor het eerste echt bruikbaar. En vermoedelijk mag dit officieel niet eens in Ned maar als ze dáár écht eens op zouden controleren dan zal half motorrijdend Ned. e.e.a. van zijn fiets moeten afschroeven of juist er in (demper :) )

Kennen jullie een andere oplossing om zelf meer zicht te krijgen? Naast de GSA oplossing ;) Kun je bijv ook een ander soort lamp met veel meer lichtopbrengst in de Versys plaatsen?
de Philips Xtremevision lampen geven meer licht (tot 100%)
ik verkoop ze via mijn website met 5 euro korting.
ik heb ze zelf nog niet ingebouwd, omdat dat nog wel een klusje is.
 
Bedankt Fulleke. Ik zal es aan mijn dealert vragen of hij hier ervaring mee heeft en of hij het er makkelijk in kan bouwen. Lijkt me een goede optie :Y

73? ...ff checken...ja die van mij staat er ook tussen ;) Das niet veel maar wel lekker exclusief! Bovendien, zouden deze aantallen ook niet voor de ST1200, KTM 1190, Triumph 1200 gelden bijv? 90% rijdt immers een GS in Ned. :?
 
@ (90% rijdt immers een GS in Ned.)
Daarom wou Ik ook een Kawa,maar vond de prijs nog tandje te hoog,heb nu een Capo,gehaald,lach me rot,ding rijd geweldig...
Kawa rijd natuurlijk nog wel stukkie gladder,maarja je moet keuze's maken...
Groet,AJ
 
Lijkt me een prima voornemen voor 2014!

Heb op de valreep nog een setje handkappen en handvatverwarming besteld. Dus met een knalkoude dag maar strak blauwe lucht (sorry ben wel mooi weerijder) kan het zelfs nu met lagere temperaturen de weg op.
 
Lijkt me ook wel leuk. Zeker omdat ik überhaupt nog nooit een andere V1000 rijder ben tegengekomen, laat staan mee getoerd ;)
Misschien ook handig om even te inventariseren waar iedereen die mee wil woont om tegen die tijd af te stemmen. Ik woon in Noord-Holland :W
 
Uit Zoetermeer hier.
Ik voel gek genoeg iets in de buurt van utrecht opkomen. Hoewel iemand uit limburg natuurlijk het midden wat zuiderlijker trekt.
 
Nu Rica nog en we zijn compleet ;-) bijna 10% van de totale populatie!!

en dat 90% GS zou nog weleens kunnen.

BMW R 1200 Gs:
Er zijn 4572 voertuigen van het model R 1200 Gs in Nederland.
BMW R 1200 Gs Adventure:
Er zijn 2614 voertuigen van het model R 1200 Gs Adventure in Nederland.
BMW R 1150 Gs:
Er zijn 2037 voertuigen van het model R 1150 Gs in Nederland.
BMW R 1150 Gs Adventure:
Er zijn 680 voertuigen van het model R 1150 Gs Adventure in Nederland.
BMW R 1100 Gs:
Er zijn 1421 voertuigen van het model R 1100 Gs in Nederland.

Das 11.324!!!

Nee laat ons dan maar lekker origineel zijn :9
 
ok mooi, zo ver liggen we dus niet uit elkaar. En midden v.h. land klinkt goed. Lek en Posbank is mooi stukkie! Maar andere suggesties zijn ook welkom. Ik weet alleen niet wanneer (welke maand) jullie dit zouden willen doen. Volgens mij zijn de meesten hier geen doorrijders dus vermoedelijk lente?
Overigens vannacht erg fijn die wind en windstoten op de motor. Wist niet dat je zó schuin rechtdoor kunt rijden :)
Tjonge jonge, de Versys 1000 verkoopt net iets meer dan 1% van alleen de GS(A)1200... Nederlanders zijn nog grotere kuddedieren dan ik dacht... |(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan