Kawasaki Versys 1000

Status
Niet open voor verdere reacties.
De rand onder passagiersdeel loopt lager door waardoor de bestuurder lager komt te zitten. Dit hebben ze bij bagster m.i. wel goed gedaan. Ik zit een stuk beter😁
full
 
@ Rik: Bedankt voor het plaatsen van de foto's *O* :t

Nou, ik vind de de "onder-zijn-buik dempers heel mooi. 8-)
Op de foto is gewoon een open buis van rond 51mm zonder iets erin.
Hij bromt wel zwaar, maar niet echt heel veel herrie.
Wel liep hij niet meer zo mooi omdat hij te weinig tegendruk had. :/
Ik heb er nu schuin, evenwijdig met het afgezaagde deel mee, een geperforeerde plaat in gelast. Het oppervlak van de gaten is iets meer als het opp. van de buisjes van de oem einddemper aan uitlaatzijde, maar omdat deze schuin staat heeft hij toch iets meer lucht(uitlaatgas)weerstand t.o.v. haak erin. Haaks erin zou de doorlaat capaciteit te klein (veel kleiner als origineel)zijn, en dat werkt zeker niet :N
Ik had verwacht dat hij iets meer zou dempen, maar dat maakt weinig uit.
Hoe hij nu loopt heb ik nog niet geprobeerd. :/

Ik verbaas me weleens om de ophef die mensen maken die het niet durven om zonder DB killer of keurmerk in het buitenland te rijden.
Ik rijd al jaren zonder DB killer of zonder keurmerk maar met dit zelf gemaakte apparaat zou ik het niet doen. :N
 
De bagster zit voor de bestuurder lager dus de passagier lijkt hoger te zitten. Voor de bestuurder vind ik het wel prettiger door de verlaging creër je een soort ruggesteun die mij erg goed bevalt. Origineel zadel loopt namelijk iets omhoog naar de passagierszit toe. Het is wat sportiever en meer gestroomlijnd.


...en bagster is ook te krijgen in een verhoogde uitvoering toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd al jaren zonder DB killer of zonder keurmerk maar met dit zelf gemaakte apparaat zou ik het niet doen. :N

Het is een soort van probeersel, ook om te kijken of ik hem redelijk onder controle heb voor wat het geluid betreft, zeker nu met de geperforeerde plaat erin, en of de motorloop nu weer (zo goed als) is als origineel. :Y

Opties gezien vind ik dit vele malen mooier als de originele of (als origineel geplaatste) vervangings uitlaat -O-
 
IDD zo werkt het.
Ik heb het nieuwe Topsellerie zadel ook binnen, krijg alleen geen foto's geplaatst :( B| B|

Hallo, ik meld me hier even voor een vraagje.

Ik rij nu met een nieuwe Versys 650 die ik bijna uitsluitend voor w/w gebruik.

Voor weekendritjes met vrouwlief achterop gebruik ik m’n privémotor.

De Versys 650 is hiervoor immers te klein : ik meet 1,92 meter en weeg dik 90 kg.

Ik denk eraan om de Versys 650 in te ruilen voor een Versys 1000 en de privémotor te verkopen.

Zijn jullie echter niet tevreden over het standaardzadel ?

Te laag , of te weinig steun ?

Op m’n 650 heb ik ook een (verwarmd) verhoogd Topselleriezadel gekocht, maar dat zit toch niet echt lekker, want te smal vooraan...

Zijn er nog andere eigenschappen van de Versys 1000 die jullie ondervonden en die je niet in de tests terugvindt ?

Het hogere gewicht t.o.v. de 650 lijkt me evident, maar is hopelijk niet te hinderlijk bij het dagelijkse filefilteren..

Alvast dank voor jullie reactie.
 
@SLIJKMOTO.

Ik had geen problemen met het standaard zadel maar omdat ik 8cm korter ben dan jij is de Bagster gekomen, ik kan nu beter bij de grond omdat ik minder omhoog zit. Voordeel is ook weer dat ik niet naar de tank schuif bij hard remmen, ook weer omdat de Bagster en iets vlakkere zit heeft. Maar je kan altijd een proefrit gaan maken met een Bagster zadel en daarop je eigen besluit nemen.

Tussen de file door, tja hij is wat breed en soms past het daardoor net niet. :/
 
Dank voor de snelle reactie.
Jij wilde LAGER zitten en ik eigenlijk hoger , dus dat lijkt me geen probleem te zijn.

De grote breedte is dat eigenlijk wél... filefilteren is op de Antwerpse Ring dagelijkse kost en daarvoor is de kleinere Versys 650 eigenlijk ideaal.. .
 
Hier zijn ze. :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooi zadel, lijkt zeer zacht te zitten maar dat hoeft niet zo te zijn. :t

1) uitlaatje is een blijvertje ☝👍, voorzien van schuin erin gelast geperforeerd plaatje, geluid maakt vanaf 2500rpm bijna geen verschil. Stationair bromt ie wat meer.😎. Met de geperforeerde plaat heeft hij ongeveer de weerstand als origineel, dus draait hij weer lekker "rond".

2) Zadel zit heerlijk, en is het geld (€ 305,75 inclusief terug sturen origineel zadel, zeker waard😎😀
 

999940704-999940704-image-16-999940704.jpg


Nou ik heb ze met wat mazzel kunnen kopen via eBay in Engeland, komen van een nieuw geleverde Versys 1000 af omdat de verkoper volledige valbeugels heeft gekocht. Leuke 2e hands deal, inclusief verzendkosten omgerekend €74,= betaald, bij Kawasaki kosten ze nieuw €207,=

Ik ben blij *O* :W

1) uitlaatje is een blijvertje ☝👍, voorzien van schuin erin gelast geperforeerd plaatje, geluid maakt vanaf 2500rpm bijna geen verschil. Stationair bromt ie wat meer.😎. Met de geperforeerde plaat heeft hij ongeveer de weerstand als origineel, dus draait hij weer lekker "rond".

Maak is een filmpje met je smartphone ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, ik meld me hier even voor een vraagje.

Ik rij nu met een nieuwe Versys 650 die ik bijna uitsluitend voor w/w gebruik.

Voor weekendritjes met vrouwlief achterop gebruik ik m’n privémotor.

De Versys 650 is hiervoor immers te klein : ik meet 1,92 meter en weeg dik 90 kg.

Ik denk eraan om de Versys 650 in te ruilen voor een Versys 1000 en de privémotor te verkopen.

Zijn jullie echter niet tevreden over het standaardzadel ?

Te laag , of te weinig steun ?

Op m’n 650 heb ik ook een (verwarmd) verhoogd Topselleriezadel gekocht, maar dat zit toch niet echt lekker, want te smal vooraan...

Zijn er nog andere eigenschappen van de Versys 1000 die jullie ondervonden en die je niet in de tests terugvindt ?

Het hogere gewicht t.o.v. de 650 lijkt me evident, maar is hopelijk niet te hinderlijk bij het dagelijkse filefilteren..

Alvast dank voor jullie reactie.

Ik rij (nog) met het standaard zadel en voor woonwerk voldoet dit. Voor een(lang)weekend of langer gebruik ik een Airhawk. Maar ik overweeg wel een Bagster zadel.

De meeste testen zijn positief over de Versys en terecht het is ook een prettige motor. Alleen zit je met het scherm, maar dit is persoonlijk. Ik heb ook geen ervaring met de nieuwe ruit.

Persoonlijk zou ik er wel gelijk een ledlamp laten in zetten. Ik vond de opbrengst van de standaard lamp mattig.

@SLIJKMOTO.

Ik had geen problemen met het standaard zadel maar omdat ik 8cm korter ben dan jij is de Bagster gekomen, ik kan nu beter bij de grond omdat ik minder omhoog zit. Voordeel is ook weer dat ik niet naar de tank schuif bij hard remmen, ook weer omdat de Bagster en iets vlakkere zit heeft. Maar je kan altijd een proefrit gaan maken met een Bagster zadel en daarop je eigen besluit nemen.

Tussen de file door, tja hij is wat breed en soms past het daardoor net niet. :/

Ik rij dagelijks over de A20 bij Rotterdam en de Versys is breed, maar de meeste motoren zitten op het breedste punt op ongeveer 90 cm. Ik overweeg om het stuur van de Versys 650 te monteren.

Correctie : ik heb nog eens gecheckt : mijn R1200GS is nog 4 cm breder dan een Versys 1000 en is nauwelijks 6 kilogram lichter, en dat heeft eigenlijk nog geen problemen opgeleverd in de file.

Een proefrit zal uitkomst bieden.

De GS is ongeveer 95 cm? De Versys ongeveer 93 cm breed.

Veel plezier tijden de proefrit.
 
Ik rij (nog) met het standaard zadel en voor woonwerk voldoet dit. Voor een(lang)weekend of langer gebruik ik een Airhawk. Maar ik overweeg wel een Bagster zadel.

De meeste testen zijn positief over de Versys en terecht het is ook een prettige motor. Alleen zit je met het scherm, maar dit is persoonlijk. Ik heb ook geen ervaring met de nieuwe ruit.

Persoonlijk zou ik er wel gelijk een ledlamp laten in zetten. Ik vond de opbrengst van de standaard lamp mattig.Ik rij dagelijks over de A20 bij Rotterdam en de Versys is breed, maar de meeste motoren zitten op het breedste punt op ongeveer 90 cm. Ik overweeg om het stuur van de Versys 650 te monteren.De GS is ongeveer 95 cm? De Versys ongeveer 93 cm breed.

Veel plezier tijden de proefrit.

Ik heb op de Versys 650 een MRA-ruitje met spoiler geplaatst en dat werkt heel behoorlijk... (ik meet 1.92 m).

Dit kan 1 op 1 op een Versys 1000 overgezet worden.

Deze wordt 95 % voor W/W gebruikt en die enkele langere ritten met eega hoop ik wel te overleven op het standaardzadel, als dit maar hoog genoeg is voor mijn lange stelten.

Het feit dat jij het stuur van een 650 overweegt, verontrust me wel enigszins.... zoals gezegd, is filefilteren een dagelijks terugkerende vreugde voor mij en dan moet ik echt wel moeiteloos tussen de vele stilstaande koekblikken kunnen slingeren... (fluitje van een cent op de Versys 650).

Eerst effe het becijferde kostenplaatje voor een upgrade ontvangen, maar de dealer maakt er niet veel haast mee...
 
Het zijn alle twee mooie zadels. Ik heb er bij Bagster ook 1 besteld. Ik wacht al een maand maar het kon wel 10 weken duren.
rkvv9y.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
Zeer binnenkort mogen de remblokken vervangen worden. Alleen wat is wijsheid? Organisch, gesinterd, Carbon/keramisch, TRW, Brembo, Ferodo...?? Ik ben geen racer, rijd veel woon/werkverkeer, maar vind het wel fijn als de Versys 1000 op tijd stil staat...

Suggesties welkom :t

Groet, Peter
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan