Kawasaki versys 650 deel 4

3500 euro en die jij ziet zijn normaal 1500 a 2000 duurder ?
Als jij mijn Versys wil kopen voor 5500, dan hoor ik het graag.
Staat overdekt in het midden van het land.
Is van 2008 met ABS en gewoon nog als nieuw, overloaded met fraaie originele accesoires.
Staat op nieuwe banden met nieuwe Varta accu en verse olie en filter en koelvloeistof.
Net 18000km gelopen, gepoetst en kan je zo op wegrijden......…..
Ik rij er echt gewoon te weinig op.

Zie hier Cherber is binnen
 
Laatst bewerkt:
3500 euro en die jij ziet zijn normaal 1500 a 2000 duurder ?
Als jij mijn Versys wil kopen voor 5500, dan hoor ik het graag.
Staat overdekt in het midden van het land.
Is van 2008 met ABS en gewoon nog als nieuw, overloaded met fraaie originele accesoires.
Staat op nieuwe banden met nieuwe Varta accu en verse olie en filter en koelvloeistof.
Net 18000km gelopen, gepoetst en kan je zo op wegrijden......…..
Ik rij er echt gewoon te weinig op.

Zie hier Cherber is binnen

Ziet er netjes uit en inderdaad weinig gereden , 1600km in de tijd dat je hem in bezit hebt , toch geen goede keus voor je geweest of geen tijd er voor om lekker te toeren .
 
Hallo allemaal

Een Versys 650 staat al een tijdje op mijn verlanglijstje als volgende fiets. Dit forum topic heb ik al redelijk uitgeplozen en inmiddels heb ik ook al een stukje op een 2007 model mogen rijden. Een enorme haast heb ik niet. Dus ik was van plan zo af en toe even te kijken op de gebruikelijk occasionwebsites of er een goede deal te vinden is.

Nu kom ik op MP deze tegen. Vergelijkbare aanbiedingen (bouwjaar, kilometerstand, aankleding) liggen normaal qua vraagprijs al snel zo'n anderhalf a tweeduizend euro hoger. De catch is echter dat de fiets in België te koop aangeboden wordt. Maar zelfs wanneer ik een paar honderd euro aan keuringskosten, BPM en transport er bij optel, lijkt dit een goede deal.

Toch voelt het allemaal wat minder vertrouwd, dan een motor gewoon in Nederland aan te schaffen. De verkoper is pas net actief op MP, de prijs ligt opvallend laag.

Wat is jullie gedachte? Gelijk voor gaan? Of rustig even wachten op een vergelijkbare deal in Nederland? Alvast bedankt!


Ik zou verder zoeken , niet iedereen is een poetser maar als ik iets te koop aanbied dan probeer ik het zo netjes mogelijk , deze heeft toch wel wat aandacht nodig vind ik , misschien iets meer uitleggen voor 1 die netter is en misschien iets minder km's , hoeft eigenlijk niet altijd eerlijker/beter te zijn .
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het zou je verbazen voor wat voor bedragen Versys modellen te koop staan op occasion websites, zeker de abs varianten. Al zal dat ook wel wat te maken hebben met de periode van het jaar.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties.

Het zou je verbazen voor wat voor bedragen Versys modellen te koop staan op occasion websites, zeker de abs varianten. Al zal dat ook wel wat te maken hebben met de periode van het jaar.

Een wijs iemand zei me ooit, degene die te koop staan, zijn dus niet verkocht voor die prijs :+

Rustig blijven kijken er komt vast wel wat leuks voorbij voor de juiste prijs.

Wellicht ter referentie, ik heb een 2009 ABS met koffers en 10.000 km, 2 jaar geleden gekocht voor ca. € 4500,-
 
Laatst bewerkt:
Als hem te nukkig vind, dan ben je niet geschikt voor de Versys. Is nu eenmaal een 2-cilinder en die zijn op lage toeren nou eenmaal zenuwachtiger, dan de 3-cilinders die je noemde. Je moet er of aan wennen, of wat anders kiezen. Je kan van alles vragen, maar jij bent de gene die er last van heeft. Zoiets is puur persoonlijk.. ik heb er nooit moeite mee gehad, bij geen enkele twin die ik had...
Niet helemaal waar, of iig bij de MK1, ik heb er zelf een "boosterplug" tussen gezet en heb nagenoeg geen last meer van het digitale aan/uit gedrag.
Ja je gebruikt wat meer brandstof maar dat weegt mijns inziens niet op tegen de verbeterde gas response.
 
ik heb mijn versys verleden jaar nieuw gekocht en er na 1000km een boosterplug op aangesloten, ben ook zeer te spreken over de werking van boosterplug , ik zal bij de volgende tankbeurt de tripmeter eens op nul zetten om te bekijken hoeveel ie verbruikt , het benzineverbruik dat ie meer heeft zal volgens mijn gevoel verwaarloosbaar zijn . We zullen zien .
 
Boosterplug hier ook deze week ontvangen. Wil eerst nog een paar kilometers maken zonder boosterplug zodat ik daarna het verschil beter kan beoordelen.
Maar de verbouwing/verhuizing kosten op dit moment al mijn vrije tijd.
 
Boosterplug bij mij

Heb al wat achtergrond kennis, en er een en ander over gelezen. Beide doen iets anders, O2 eliminator zou het constant rijden minder schokkerig moeten maken. Boosterplug zou juist de eerste gasreactie (onder in de toeren) soepeler moeten maken.

Doordat je bij de Boosterplug de regelkring op de uitlaatgas sensor in stand laat zal deze bij constante snelheid/toerental alsnog terug geregeld worden naar het arme mengsel. Bij de O2 eliminator onderbreek je de regelkring, dus kan hij niet meer bijregelen, ook niet als dit wel noodzakelijk zou zijn.

Daarom heeft de boosterplug mijn voorkeur.
 
Zijn er hier al Versys-rijders die iets met de vering hebben gedaan? Ik heb de veervoorspanning achter 1 draai stugger gezet en de veervoorspanning van de voorvork (linker poot) ook harder gezet met anderhalve slag. Dit stuurt echt een st7k beter. Ik denk zelfs dat speciale vering zoals Hyperpro niet nodig is. De demping heb ik gelijk gehouden conform fabrieksinstellingen. Ik hoor graag van anderen hun ervaring.
 
Gaat het bij jullie (3 hierboven) dan over de Boosterplug of om de O2 eliminator ?
Boosterplug, nadat iemand op youtube het ding uitvoerig getest had heb ik de sprong genomen en gewoon besteld.
Installeren zelf stelt niets voor, het is plug en play.
Reden voor mij was puur het "digitale" aan uit gevoel wat ik bij gas geven en gas los kreeg. Dat is nu zeker verholpen.
 
Zijn er hier al Versys-rijders die iets met de vering hebben gedaan? Ik heb de veervoorspanning achter 1 draai stugger gezet en de veervoorspanning van de voorvork (linker poot) ook harder gezet met anderhalve slag. Dit stuurt echt een st7k beter. Ik denk zelfs dat speciale vering zoals Hyperpro niet nodig is. De demping heb ik gelijk gehouden conform fabrieksinstellingen. Ik hoor graag van anderen hun ervaring.
Yup, ik heb een complete Hyperpro setup laten uitvoeren. Reden voor mij was de A5 richting Westpoort waar ik werk. Het lijkt wel alsof die weg gemaakt is van steltonplaten (dillitatie voegen in het wegdek) bij elke voeg nam de versys een stapje opzij. Daar heb ik nu nagenoeg geen last meer van, ook het duiken bij stevig remmen is een heel stuk minder. Algehele stuurgedrag is voor mijn gevoel wat strakker geworden.
Overigens was mijn vering incl. olie nog helemaal vanaf de fabriek, dus een overhaul van dat systeem stond toch al op het programma, dan kun je het net zo goed gelijk goed doen.
 
Vandaag met de versys een rivier doorwaad ging prima met de volgeladen versys. En nu lekker een weekend kamperen.
 

Bijlagen

  • 20190426_143548.jpg
    20190426_143548.jpg
    183 KB · Weergaven: 23
  • 20190426_145349.jpg
    20190426_145349.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 20
  • 1556300722068-1555129382.jpg
    1556300722068-1555129382.jpg
    127,9 KB · Weergaven: 20
En nu gezellig bij het kampvuur
 

Bijlagen

  • 20190426_212544.jpg
    20190426_212544.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 7
  • 20190426_212108.jpg
    20190426_212108.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 6
Helaas zit mijn tijd met m'n Versys 650 er op.

De bevestiging van de schokdemper achter aan de swingarm is tijdens een rit afgebroken. Nu zit ik te googlen op dit onderdeel, en ik zie eigenlijk alleen maar andere ontwerpen van dit punt. Bijgevoegd een aantal foto's waarop te zien is wat er is afgebroken.

Het gaat om een Versys 650 uit 2007. Is er nou een aanpassing in het ontwerp geweest van dit onderdeel, of heeft de vorige eigenaar van mijn motor er zelf een ander onderdeel op gezet?

 
Helaas zit mijn tijd met m'n Versys 650 er op.

De bevestiging van de schokdemper achter aan de swingarm is tijdens een rit afgebroken. Nu zit ik te googlen op dit onderdeel, en ik zie eigenlijk alleen maar andere ontwerpen van dit punt. Bijgevoegd een aantal foto's waarop te zien is wat er is afgebroken.

Het gaat om een Versys 650 uit 2007. Is er nou een aanpassing in het ontwerp geweest van dit onderdeel, of heeft de vorige eigenaar van mijn motor er zelf een ander onderdeel op gezet?



net iets lager op die achterbrug zie je een dikke bout (imbus) , daar moet je demper aan vast geschroefd zitten . waar hij nu aan vastzat is niet origineel , ben blij dat je het nog kan navertellen want als zoiets afbreekt bij hoge snelheid wens ik liever niet op die motor te zitten .
 
Helaas zit mijn tijd met m'n Versys 650 er op.

De bevestiging van de schokdemper achter aan de swingarm is tijdens een rit afgebroken. Nu zit ik te googlen op dit onderdeel, en ik zie eigenlijk alleen maar andere ontwerpen van dit punt. Bijgevoegd een aantal foto's waarop te zien is wat er is afgebroken.

Het gaat om een Versys 650 uit 2007. Is er nou een aanpassing in het ontwerp geweest van dit onderdeel, of heeft de vorige eigenaar van mijn motor er zelf een ander onderdeel op gezet?


Motor is waarschijnlijk verlaagd, en daardoor dit extra blokje er tussen gezet.
Zo hoort het:

1390134
 
Heb je wat aan mijn detailfoto van mijn 2008 ?
Ik denk ook dat het verlaagd blokje afgebroken is.
Met wat geluk kan je het gewoon weer origineel fiksen, zonder dat blokje...…..

Ennuh hoezo zit je Versys tijd er nu op ??

1390194
 
Zijn er hier al Versys-rijders die iets met de vering hebben gedaan? Ik heb de veervoorspanning achter 1 draai stugger gezet en de veervoorspanning van de voorvork (linker poot) ook harder gezet met anderhalve slag. Dit stuurt echt een st7k beter. Ik denk zelfs dat speciale vering zoals Hyperpro niet nodig is. De demping heb ik gelijk gehouden conform fabrieksinstellingen. Ik hoor graag van anderen hun ervaring.
Lijkt mij ook wel de moeite waard om even te proberen. De linker voorkant anderhalve slag. Hoeveel uur moet ik vooruit draaien? Is dat 1 uurtje op de klok, of echt anderhalve ronde (36 uur).
 
Zijn er hier al Versys-rijders die iets met de vering hebben gedaan? Ik heb de veervoorspanning achter 1 draai stugger gezet en de veervoorspanning van de voorvork (linker poot) ook harder gezet met anderhalve slag. Dit stuurt echt een st7k beter. Ik denk zelfs dat speciale vering zoals Hyperpro niet nodig is. De demping heb ik gelijk gehouden conform fabrieksinstellingen. Ik hoor graag van anderen hun ervaring.
Ik heb destijds bij mijn 2008 Versys de complete afstelling van de vering voor en achter aangepast. In principe is het niet moeilijk en zolang je onthoudt wat je doet, is er niets aan de hand. Dan kan je namelijk altijd terug naar de beginstand.

Ik heb achter de veervoorspanning 3 standen verder gezet. Tevens heb ik achter de uitgaande demping harder gezet. Sterker nog, ik heb hem maximaal gezet (helemaal dichtgedraaid en dan een slag terug). Datzelfde heb ik bij de voorvork ook gedaan.

Qua sturen was het messcherp daardoor, de wegligging in de snellere bochten werd veel stabieler en strakker. Ik heb er zelfs mee op het circuit van Mettet (België) gereden op niveau 2. Werkelijk perfect! Nadeel was wel dat het wat meer stuiterde op slecht wegdek.. maar persoonlijk had ik liever dat, dan dat gedans als ik lekker gas gaf...
 
Thanks voor de reacties. Toevallig kwam ik vandaag met een collega (niet motorrijder) ook tot de conclusie dat het geen origineel onderdeel kon zijn.

Aan een verlagingskit had ik hiervoor niet gedacht. Dit weekend eens proberen om hem weer in de originele bevestigingsplaats terug te zetten.

Heb inderdaad erg veel mazzel gehad, het gebeurde op een 50 weg na een drempel. Op de snelweg/provinciaal of in een bocht was het een stuk vervelender geweest.

Zo ziet de onderkant van de achterkant van mn motor er nu uit;
 
Lijkt mij ook wel de moeite waard om even te proberen. De linker voorkant anderhalve slag. Hoeveel uur moet ik vooruit draaien? Is dat 1 uurtje op de klok, of echt anderhalve ronde (36 uur).
36 uur inderdaad. Dus drie halve slagen naar rechts. Met die inkepingen kan dat niet mis gaan. Onthouden wat je hebt gedaan kan makkelijk zijn, maar twijfel is niet nodig. In je boekje staat precies hoe je weer naar de fabrieksinstellingen kunt, ook blind als je niet meer weet wat gewijzigd was. Ik overweeg nog om er een slag bij te doen. Morgen naar mijn werk in Amsterdam, even testen. Ik heb trouwens een ontzettende rustige rijstijl, maar het rijdt evengoed veel beter. Vergeet achter niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan